NEXT STEP - OKK! design wraca po przerwie! Relacja z 18. edycji
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Za nami 18. edycja OKK! design – cyklu spotkań zrzeszających architektów, projektantów, wielbicieli designu, dziennikarzy i najlepsze marki wnętrzarskie. Tym razem goście zgromadzeni w industrialnej przestrzeni MYSIA 3 wzięli udział w premierze najnowszej kolekcji podłóg BARLINEK NEXT STEP, wysłuchali inspirujących wystąpień znakomitych gości specjalnych: Szymona Hanczara, Przemo Łukasika, Tomka i Gosi Rygalik, a także poznali trendy z tegorocznych targów w Mediolanie.
20. września, po raz pierwszy po długiej przerwie spowodowanej pandemią, w przestrzeni konferencyjnej MYSIA 3 odbyło się kolejna, 18 już edycja OKK! design. Gości powitały Olga Kisiel-Konopka, pomysłodawczyni spotkań, właścicielka agencji OKK! PR oraz Dorota Karbowska-Zawadzka – Dyrektor Marketingu Barlinek.
Nowość od Barlinka
Współorganizatorem spotkania był producent wysokiej jakości podłóg – firma Barlinek, która zaprezentowała gościom swoją najnowszą kolekcję NEXT STEP. W jej skład wchodzą wodoodporne podłogi hybrydowe, o których opowiedział Robert Kupczewski, Senior Product Manager oraz podłogi winylowe, które zaprezentował Przemysław Sołtysiak, Dyrektor Produktu. Widzowie poznali rewolucyjne cechy nowych produktów oraz sposobu montażu. Mieli ku temu okazję zarówno bezpośrednio po wystąpieniach, kiedy eksperci na gorąco odpowiadali na pytania publiczności, jak i podczas rozmów z przedstawicielami przy ekspozytorach z próbkami podłóg marki Barlinek.
Inspirująco o projektowaniu
Jak zwykle podczas spotkań OKK! design na scenie wystąpili znakomici goście specjalni. Pierwszy z nich, dr Szymon Hanczar, architekt wnętrz i projektant przedmiotu, właściciel biura hanczarstudio, wykładowca wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, przewrotnie zatytułował swoją prezentację „O tym jeszcze nie mówiłem…”. Opowiedział o projektach stoisk targowych (m.in. dla marki Barlinek) i przestrzeni biurowych, a także podzielił się z widzami pasją do majsterkowania, przybliżając ciekawe rozwiązania, które zastosował w swoich projektach mebli.
Następnie wystąpił Przemo Łukasik, założyciel autorskiej pracowni architektonicznej Medusa Group, który opowiadał o tym, że jest zwolennikiem projektowania dla konkretnych użytkowników, za którymi przychodzi kontekst danej realizacji. Jako jeden z przykładów, architekt zaprezentował BOLKO LOFT, który zaprojektował dla siebie i swojej rodziny w zaadaptowanym, poprzemysłowym budynku o nietypowej bryle, położonym na terenie kopalni Zakładów Górniczo-Hutniczych „Orzeł Biały” w Bytomiu.
Kolejnymi gośćmi specjalnymi 18. edycji OKK! design byli Tomek Rygalik, projektant, wykładowca, doktor sztuki, założyciel Studio Rygalik oraz Gosia Rygalik, projektantka działająca również w obszarze edukacji i kultury, którzy opowiedzieli o swojej pracy oraz najnowszej inicjatywie Design Nature – platformie dla kreatywnych twórców, organizacji i firm, dla których ważne są wartości takie jak holistyczne, zrównoważone projektowania, szacunek dla środowiska i natury i celebrowanie dobrego, świadomego życia. W te działania wpisuje się również marka Barlinka, która wspiera Studio Rygalik w tworzeniu kreatywnego campusu w otoczeniu natury, jakim są Sobole.
O Mediolanie słów kilka
Na scenie OKK! design wystąpiła także Anna Grużewska, redaktor naczelna magazynu Czas na Wnętrze, która zabrała widzów w podróż do Mediolanu i podzieliła się swoimi spostrzeżeniami na temat tegorocznej edycji targów Salone del Mobile – nietypowej z powodu pandemii. Opowiedziała o ciekawych stoiskach i wystawach oraz przybliżyła gościom OKK! design zaobserwowane u topowych marek trendy. Zadała też ważne pytania o zasadność działań i przesłanie producentów wyposażenia w kontekście ekologii i troski o środowisko naturalne, a także nowej, postcovidowej rzeczywistości.
W dobrej atmosferze
Tradycyjnie, na zakończenie pełnego ciekawych i inspirujących wykładów spotkania, odbył się konkurs dla uczestników – nagrodami były upominki od organizatorów i partnerów spotkania.
Za stylizację przestrzeni MYSIA 3 odpowiadała stylistka Patrycja Sapiełkin-Strupiechowska, która przy pomocy mebli i roślin od partnerów wydarzenia – marki BoConcept i firmy Serwis Kwiatowy – wykreowała przyjemną atmosferę, sprzyjającą rozmowom kuluarowym. O podniebienia gości zadbały La Cateria oraz cukiernia Sucre. Pragnienie uczestników OKK! design ugasiły napoje On Lemon oraz kawa serwowana przez baristów palarni KawePale. Spotkanie uwieczniła fotograf Lidia Skuza. www.barlinek.com
Organizatorzy: OKK! PR i Barlinek
Partnerzy: BoConcept, Sucre, Serwis Kwiatowy, On Lemon
Główny patron medialny: Elle Decoration
Patroni medialni: Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, M jak Mieszkanie, Urządzamy.pl, Architektura i Biznes, Weranda, Design Alive, WhiteMAD, MAGAZIF, Foorni.pl, Designteka.pl.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.