Komunikaty PR

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

2024-07-08  |  16:25
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek pierwsze modele tych urządzeń w 1978 roku, był jedną z pierwszych firm sanitarnych, które zaczęły zrywać z tą normą. Dzięki swym innowacyjnym produktom, szwajcarska firma jest obecnie liderem na rynku europejskim w sektorze toalet myjących. Z okazji 150-lecia Geberit warto zapoznać się z historią tego współczesnego wynalazku, który dogłębnie zrewolucjonizował łazienkowe ablucje.

Balibrown, bahamabeige lub trzcinowa zieleń: kolory toalet zaskakiwały, gdy Geberit wchodził na rynek toalet myjących w 1978 roku z ,,Geberellą”. Geberella, deska sedesowa ze zintegrowaną kabiną prysznicową, którą można było zamontować na wszystkich popularnych toaletach, była wówczas dostępna w kilkunastu kolorach - niektóre odcienie mogły wydawać się niezwykłe dla dzisiejszych odbiorców. Ale to nie kolory, ale funkcja czyniła ten produkt wyjątkowym: zamiast papieru toaletowego, dysza strumienia wody pod deską sedesową zapewniała swobodne podmycie się.

Rok później pojawił się tak zwany kompletny system toalety myjącej. ,,Geberit-o-mat” był zajmującym niewiele miejsca połączeniem toalety i bidetu. Został on opisany jako "toaleta przyszłości, która spłukuje, bierze prysznic, suszy ciepłym powietrzem i dodatkowo eliminuje nieprzyjemne zapachy", przeznaczona dla osób ceniących komfort, higienę i dobre samopoczucie. Ale przepowiedziana przyszłość w łazience nadchodziła powoli.

Pierwsza toaleta myjąca została wynaleziona w 1957 roku przez szwajcarskiego projektanta Hansa Maurera. Podczas gdy produkt szybko rozprzestrzenił się w Azji, Europa ostrożnie zareagowała na tę nowość. Na Zachodzie, przyzwyczajonym do papieru toaletowego, nie było chętnych do zmiany zakorzenionych nawyków. Geberit był jednak przekonany o potencjale toalet myjących i nie zniechęcił się sceptycyzmem. Firma starannie opracowała nowe modele produktów i uruchomiła  kampanie przekonywujące klientów o korzyściach płynących z czyszczenia samą wodą.

Przełom w projektowaniu i technologii

Przełom nastąpił w 2003 roku: Geberit zaprezentował Balena 8000, pierwszy kompletny system toalety myjącej bez zintegrowanej spłuczki. W rezultacie toaleta wyglądała na znacznie mniejszą i wyróżniała się wizualnie od swoich, czasami nieporęcznych, poprzedników. Montowana na ścianie, o futurystycznym designie, zrobiła wrażenie zarówno na branży, jak i na klientach. Nawet dziś, 20 lat po wprowadzeniu na rynek, Balena 8000 jest nadal szeroko stosowana.

Przez lata badań firmie Geberit udało się stale rozwijać i ulepszać technologie. Produkty marki oferują najwyższy poziom komfortu, wzornictwa i jakości. Cechy takie jak zoptymalizowany strumień prysznicowy WhirlSpray lub cicha i wydajna technologia spłukiwania TurboFlush przyczyniają się do światowego sukcesu toalet myjących Geberit. Obecnie produkty są również wyposażone w ciepłą wodę, samoczyszczące dysze, funkcję suszarki, odsysanie zapachów, podgrzewanie siedziska oraz prysznic damski, specjalną funkcję do delikatnego i dokładnego czyszczenia miejsc intymnych.

Dyskretny luksus

Dzięki wszystkim tym komfortowym funkcjom Geberit z powodzeniem promuje rozpowszechnianie toalet myjących w europejskich łazienkach. Od 2009 roku wszystkie modele toalet myjących są sprzedawane pod nazwą Geberit AquaClean. Wiązało się to również z przeprojektowaniem produktów. W 2013 roku na rynku pojawiła się pierwsza toaleta myjąca AquaClean Sela, która nie wyglądała już jak toaleta myjąca i wyznaczała nowe standardy wzornictwa. Cztery obecne modele - AquaClean Mera, Sela, Tuma i Alba - charakteryzują się minimalistycznym wzornictwem, które przypomina konwencjonalne toalety i wyróżnia się na tle bardziej złożonych japońskich modeli.

Wraz z modelem Alba, wprowadzonym na rynek w 2024 roku, Geberit zamierza zdobyć nowe segmenty rynku. AquaClean Alba to idealny model dla początkujących użytkowników toalet myjących. Oferuje najważniejsze funkcje toalety myjących, ale jest niezwykle atrakcyjny cenowo. Każdy, kto rozważa zakup nowej toalety, może cieszyć się zaletami eleganckiej i skutecznej toalety prysznicowej za niewielką dodatkową opłatą w porównaniu z konwencjonalną toaletą.

www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.