Komunikaty PR

Nowa odsłona poznańskiego salonu kamienia naturalnego Interstone

2022-08-02  |  13:41
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Od pierwszego wejrzenia

Świat się zmienia. Zwalniamy, dbamy o środowisko, stajemy się uważniejsi. Dostrzegamy piękno w naturalnych materiałach, doceniamy sztukę i rzemiosło. Autentyczność stała się największym walorem, także w dziedzinie architektury wnętrz. Uroda naturalnego kamienia wpisuje się w koncepcję domu ponadczasowego, który nie ulega modom i przelotnym trendom. To koncepcja, która bliska jest nie tylko trendsetterom, lecz również ekspertom marki Interstone i Jakubowi Wiśniewskiemu z JMW Architekci.

– Poznański showroom to nie pierwszy projekt, który przygotowaliśmy dla marki Interstone. Pracowaliśmy już wcześniej przy przestrzeniach ekspozycyjnych dla tej firmy, chociażby w Łodzi, czy w Warszawie – mówi architekt Jakub Wiśniewski. – Tym razem, w Poznaniu poproszeni zostaliśmy o modernizację istniejącej już siedziby – dodaje.

Salon kamienia naturalnego Interstone w Poznaniu znajduje się w bardzo ciekawym miejscu. To zrewitalizowana, postindustrialna przestrzeń. Gdy wchodzimy na teren kompleksu, obiekt, w którym mieści się Interstone zlokalizowany na głównej osi, jest pierwszym, który widzimy. Dlatego projekt zakładał także odnowienie elewacji budynku. Architekci wykorzystali do tego płyty spieku kwarcowego Laminam, marki, której Interstone jest oficjalnym dystrybutorem w Polsce. Nowa elewacja przyciąga wzrok i zachęca do wejścia. Wieczorem, pięknie podświetlona robi wyjątkowe wrażenie!

 

Dla inwestorów i architektów

Wnętrze salonu podzielone jest na dwie części. W pierwszej – wysokiej i przestronnej mieści się showroom kamienia naturalnego. Do drugiej części prowadzi przejście wybite
w ścianie konstrukcyjnej budynku. Tam prezentowane są spieki kwarcowe marki Laminam.

– Architektura wnętrz showroomu miała na celu pokazać możliwości aranżacyjne materiału wykończeniowego, jakim jest kamień naturalny – mówi architekt Jakub Wiśniewski.

Dlatego kamień wykorzystany został dosłownie wszędzie. Wykończono nim zarówno podłogę, jak i ściany. Podświetlone tafle onyksu dekorują przestrzeń strefy wejściowej, a z granitów, kwarcytów i marmurów wykonano lady recepcyjne, blaty do eksponowania oferty, blaty stolików i komód z próbkami. Chociaż całość zaaranżowana została bardzo spójnie, a motywem przewodnim przestrzeni są dynamiczne trójkąty, to salon podzielono ze względu na funkcję. Przy wejściu przewidziano miejsce dla architektów – duży okrągły stół, przy którym wraz z inwestorami mogą pracować nad projektami i wybierać kamienne wykończenia z bogatej oferty Interstone. W przestrzeni wydzielono również biuro dla pracowników z dwoma stanowiskami pracy oraz specjalny przeszklony pokój z ekranem przeznaczony do prowadzenia narad, spotkań oraz szkoleń. Kamieniem wykończone zostało też pomieszczenie socjalne – kuchnia i jadalnia.

 

Prawdziwy loft

Wysokość postindustrialnej przestrzeni pozwoliła na zaprojektowanie antresoli, na której zaaranżowano kolejne miejsce do spotkań, pracy koncepcyjnej i twórczej. Stalowa konstrukcja nawiązuje do loftowego klimatu wnętrza, który dodatkowo podkreślają poprowadzone natynkowo kable elektryczne, wyeksponowane belki konstrukcyjne i pomalowany na czarno sufit pamiętający lata 70. XX wieku. Techniczne oświetlenie – czarne reflektory umieszczone na szynach podkreślają urodę kamienia i wydobywają jego fakturę.

 

Sofy, rośliny i dekoracyjne lampy

 

 

Z surowym, ciemnym wystrojem kontrastuje część wypoczynkowa showroomu. Pikowane sofy typu Chesterfield umieszczono naprzeciwko dużego ekranu, na którym klienci obejrzeć mogą filmy prezentujące ofertę Interstone, reportaże z kamieniołomów, a także inspiracje – gotowe realizacje domów prywatnych i przestrzeni publicznych, które powstały we współpracy z marką. Industrialny charakter przestrzeni łagodzą także tropikalne palmy, powoje, monstery oraz lampy dekoracyjne – podłogowa przy welurowych sofach oraz wisząca nad stołem spotkań przewidzianym dla architektów i ich klientów. Na szczególną uwagę zasługuje potężnych rozmiarów (6×5 m) ekspozytor kamienia. Zajmuje on praktycznie całą ścianę szczytową w głębi showroomu. To projekt pracowni JMW Architekci we współpracy z Interstone, wykonany specjalnie na potrzeby poznańskiego salonu. Co istotne, poszczególne elementy konstrukcji zostały zaprojektowane jako modułowe i można je wymieniać wraz ze zmieniającą się ofertą marki.  Firma Interstone działa na terenie całego kraju. Jej magazyny znajdują się w Adamowicach k. Mszczonowa, Chrzanowie, Poznaniu, Wrocławiu, Pruszczu Gdańskiem i Stargardzie. Każdy z nich zaprasza zarówno architektów czy projektantów wnętrz, jak i klientów indywidualnych, by na miejscu łatwo i wygodnie wybrali konkretną płytę upatrzonego kamienia, spieku kwarcowego (Laminam, Interlite) lub kwarcogranitu z oferty Interstone. Prócz bogato zatowarowanych magazynów, w oddziałach firmy znajdują się biura sprzedaży oraz przestrzenie zaprojektowane z myślą o spotkaniach architektów i projektantów oraz kamieniarzy z inwestorami czy klientami indywidualnymi, choćby w związku z aranżacją lub remontem kuchni. Na miejscu czekają też eksperci marki, którzy chętnie doradzą osobom prywatnym zainteresowanym wprowadzeniem kamienia naturalnego lub spieku kwarcowego do swojego domu.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.