Nowe meble Ceccotti Collezioni
Ceccotti Collezioni to marka dla koneserów, dla osób potrafiących docenić mistrzowskie rzemiosło i wyrafinowany design. Meble powstają w niewielkiej fabryce – chociaż bardziej właściwe byłoby określenie stolarni – znajdującej się w miejscowości Cascina pomiędzy Florencją a Pizą. Jak przystało na Włochy pracują tu całe rodziny, a sztuka stolarska przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Jednak za sukcesem marki stoi nie tylko mistrzowskie rzemiosło, lecz także współpraca z najlepszymi projektantami. A należą do nich Vincenzo De Cotiis, Massimo Castagna, Christophe Pillet czy Jaime Hayon. Jednak wśród tych znakomitych nazwisk jedno jest szczególnie bliskie marce, a chodzi o Roberto Lazzeroni’ego. Ten pochodzący z niedalekiej Pizy architekt stworzył pierwszą autorską kolekcję dla Ceccotti, a dziś jest autorem największej liczby projektów dla marki. Również wszystkie tegoroczne nowości wyszły spod jego ręki. Tym co je łączy jest użycie litego drewna orzecha amerykańskiego.
Nowość Icosofa zachwyca rzeźbiarską formą, nutami retro oraz drewnianą konstrukcją. Sofa tapicerowana jest tkaniną lub skórą i występuje w dwóch rozmiarach oraz w wersji z asymetrycznym siedziskiem. Podobną formę ma należący do tej samej rodziny zgrabny fotel Icolounge. Inną tapicerowaną nowością jest łóżko Tomorrow Morning o żywej linii, które łączy w sobie drewnianą konstrukcje z tapicerowanym wezgłowiem i podstawą. Dzięki wyrafinowanemu wzornictwu model można ustawić pod ścianą lub pośrodku sypialni. Świetnie pasować będzie do niego inna nowość, czyli stolik nocny Petit Martin. Wyróżniają go niesymetryczne względem siebie blaty. Górny jest z kamienia lub szkła, natomiast dolny i wysunięty bardziej do przodu ma wykończenie ze szkła barwionego.
Ciekawą nowością jest toaletka Dorotea z lustrem naklejonym pod podnoszonym blatem. Po jego zamknięciu mebel zmienia się w mini biurko. Wykonany jest on z litego drewna, a jedynie blat jest fornirowany. Pasuje do niego nowy stołek Jun z miękko tapicerowanym siedziskiem. Strukturę z litego orzecha amerykańskiego ma też ostatnia tegoroczna nowość, czyli szafka pod telewizor Full TV. Jest dostępna w wykończeniu naturalnym, ciemnym, mokka lub brązowym. Opcjonalnie drzwiczki, boki i fronty szuflad są dostępne w kolorze hebanowym, pokryte tkaniną, skórą lub lakierem. Z kolei przegródki w szufladach są z jasnego drewna klonowego. Najbardziej charakterystycznym elementem jest jednak blat dobierany według gustu z szerokiego wyboru marmurów i drewna lub lakierowanego szkła.
„Ceccotti Collezioni cenimy za niebywały kunszt i podążanie własnymi ścieżkami. To marka, która nie boi się śmiałych eksperymentów z nowymi formami. W jej portfolio znajdziemy nawiązania do surrealistycznego świata Gaudiego i Mollino oraz inspiracje skandynawskim wzornictwem lat 50. Efektem jest świeży współczesny styl, w którym pojawiają się organiczne i amorficzne kształty, miękkie linie i pobrzmiewają futurystyczne nuty – komentują Karina Snuszka i Dorota Kuć z pracowni MoodWorks. www.moodworks.pl
Meble toskańskiej marki powstają w ograniczonej liczbie sztuk. Są doskonale wykonane, a ich piękno odbieramy wszystkimi zmysłami. Dłoń przesuwająca się po litych drewnianych elementach wydaje charakterystyczny cichy szelest. Na ten niuans pracownicy przyfabrycznego showroomu zwracają uwagę wszystkim odwiedzającym, wprowadzając ich do wyrafinowanego świata marki. Meble Ceccotti Collezioni oferuje Showroom MOOD. www.mood-design.pl
Luksus, który nie przytłacza
Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną
Pure Concept Natura i struktura w nowej kolekcji płytek ceramicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.