Nowoczesne centrum biznesowe i przestrzeń publiczna w jednym
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W samym centrum Warszawy, wznosi się najwyższy wieżowiec w Unii Europejskiej i jeden z najbardziej ekologicznych w Polsce – Varso Tower, wchodzący w skład kompleksu Varso Place. To nowoczesny zespół trzech budynków, zawierających przestrzenie biznesowe, centrum innowacyjności, hotel, restauracje oraz kawiarnie, które czynią to miejsce dostępnym dla wszystkich, będąc jednocześnie ekskluzywną wizytówką stolicy na miarę światowych metropolii.
Niegdyś polna droga, dziś tętniąca życiem ulica Chmielna, przy której znajduje się Varso Place, to jedno z najbardziej ruchliwych miejsc stolicy. Częściowo spalona po Powstaniu Warszawskim, powróciła do dawnej świetności. W 2009 roku wschodni odcinek ulicy Chmielnej został wpisany do rejestru zabytków, a już siedem lat później na zachodnim krańcu ulicy rozpoczęła się budowa Varso Place.
Kompleks Varso Place to zróżnicowana i wielofunkcyjna przestrzeń, która zapewnia komfort i sprzyja kreatywności. 53-piętrowy wieżowiec Varso Tower to najwyższy budynek w Unii Europejskiej, o łącznej powierzchni 70 000 m kw. Zaprojektowany przez architektów słynnej, londyńskiej pracowni architektonicznej Foster + Partners.
Varso Place to unikalna inwestycja, która łącząc wiele kontekstów: ekonomicznych, społecznych, kulturowych oraz ekologicznych idealnie wpisuje się w tkankę miejską Warszawy. To nie tylko przestrzenie biurowe, ale również miejsce, gdzie można spotkać się po pracy, do czego zapraszają restauracje i kawiarnie z wyśmienitymi kulinarnymi propozycjami. Dla turystów i przyjezdnych Varso oferuje hotel, a także najwyższy w Polsce taras widokowy, z którego będzie można w przyszłym roku podziwiać panoramę miasta.
Zrównoważona inwestycja
Kompleks Varso Place to jeden z najbardziej ekologicznych budynków w Polsce. Jakość projektu oraz standard rozwiązań proekologicznych zostały potwierdzone międzynarodowym certyfikatem BREEAM na najwyższym poziomie „Outstanding”. Budynki uzyskały także jeden z pierwszych z Polsce precertyfikatów WELL z oceną „Gold”, których audytorzy oceniają wpływ budynków na formę psychiczną i fizyczną ludzi. Oddane do użytku wiosną 2020 roku Varso 1 i Varso 2, zaprojektowane prze pracownię HRA Architekci, otrzymały już końcowy certyfikat WELL. Jest on wydawany raz na trzy lata, a dodatkowo budynki będą co roku przechodzić specjalistyczne przeglądy raportowane do jednostki certyfikacyjnej. WELL Building Standard™ to obecnie najbardziej znany, globalny system certyfikacji budynków koncentrujący się na potrzebach człowieka. Varso 1 i Varso 2 to z kolei jedne z pierwszy obiektów w Polsce, które przeszły finalną certyfikację, w której ocenie podlega około stu kategorii związanych m.in. z jakością powietrza, wody i oświetlenia. Varso Place posiada również certyfikat WELL Health-Safety, opracowany podczas pandemii COVID-19, który powstał na podstawie wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia, amerykańskiej agencji Centers for Disease Control and Prevention oraz instytutów naukowo-badawczych.
Innowacyjnie Geberit
Realizacja tak ogromnego przedsięwzięcia budowlanego o bardzo wysokich standardach jakościowych i ekologicznych wymaga sprawdzonych dostawców materiałów. Nic dziwnego, że produkty Geberit stały się częścią tego projektu. Wykorzystano je we wszystkich trzech budynkach począwszy od niewidocznych dla użytkowników instalacji, po widoczne, zastosowane w toaletach i łazienkach spłuczki, baterie umywalkowe, przyciski czy rozwiązania całościowe jak Monolith.
Zastosowane systemy kanalizacyjne i odwodornienia dachów marki Geberit, przy tak wysokich budynkach znacznie ułatwiły rozplanowanie instalacji, gwarantując wysoką jakość i niezawodność. Geberit Silent-Pro to idealne rozwiązanie rurociągowe do pionów i podejść kanalizacyjnych podłogowych w projektach budowlanych o wysokich wymaganiach w zakresie izolacji akustycznej. Wykorzystano także innowacyjny podciśnieniowy system Geberit Pluvia do odprowadzania wody deszczowej z dachów, co jest szczególnie istotne w tak wysokich budynkach jak Varso Tower.
Projektując instalacje wodną, ogrzewania i chłodzenia, zastosowano również złączki miedziane Geberit Mapress wraz z rurami miedzianymi. Materiały zastosowane w systemach zaciskowych Geberit Mapress zapewniają precyzyjne i ekonomiczne rozwiązania dla większości przemysłowych instalacji rurowych, w tym instalacji odpornych na wodę morską.
Kolejnym systemem wykorzystanym w budynkach kompleksu Varso Place są rury Geberit Mepla, które łączą w sobie zalety jakościowe zarówno tworzywa sztucznego, jak i metalu. Rdzeń stabilizujący, który tworzy aluminiowa rura, jest otoczony od zewnątrz powłoką ochronną z PE-RT, która zapewnia ochronę przed korozją i obciążeniami mechanicznymi. Centralna, wzdłużnie zgrzewana doczołowo warstwa aluminiowa sprawia, że rura jest stabilna i stanowi barierę antydyfuzyjną.
W skład systemów rurowych marki Geberit wykorzystanych w instalacjach budynków Varso Place wchodzi także Geberit Volex, który stanowi połączenie ugruntowanych i sprawdzonych technologii: wielowarstwowych i jednorodnych rur oraz połączeń zaciskanych. Wielowarstwowe rury łączą wytrzymałość i niską rozszerzalność termiczną rur metalowych z odpornością na korozję. To wszystko przy zastosowaniu techniki połączenia szybszej od lutowania i spawania. Wewnętrzna warstwa rury systemu Volex jest w pełni odporna na korozję i gwarantuje bezpieczeństwo w kontakcie wody z żywnością.
W budynkach użyteczności publicznej, w szczególności w toaletach niezwykle ważne jest zachowanie wysokich standardów higieny. Pandemia i zwiększona częstotliwość mycia rąk, a zarazem strach przed dotykaniem urządzeń takich jak krany czy spłuczki, wymaga dodatkowych innowacyjnych rozwiązań. Tu naprzeciw wychodzą bezdotykowe systemy marki Geberit zastosowane w Varso Place. Baterie Geberit Brenta i Geberit Piave są wyposażone w czujnik zbliżeniowy, aktywujący wodę przy każdym zbliżeniu rąk. Zastosowanie ich w łazienkach tego nowoczesnego kompleksu budynków, sprawia, że mycie rąk jest skuteczne i bardziej higieniczne niż dotąd, a technologia i użyte materiały gwarantują wytrzymałość i niezawodność. W strefach toalet wykorzystano bezdotykowy, elektroniczny system spłukiwania do spłuczek podtynkowych Sigma10, który występuje w różnych wersjach – stal szczotkowana lub tworzywo sztuczne, czarny, biały oraz chrom – dzięki czemu można łatwo dopasować przycisk do stylu łazienki. To rozwiązanie proste w użyciu, funkcjonalne i co najważniejsze – bezpieczne, a to priorytet w toaletach publicznych.
Szeroki wachlarz rozwiązań systemowych Geberit daje możliwość projektowania instalacji sanitarnych i grzewczych. Marka przywiązuje ogromna wagę do innowacyjności swoich produktów a także ich ekologicznego charakteru, dzięki temu jest tak często wybierana jako niezawodny partner największych budowlanych inwestycji.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.