Noworoczne porządki – odmień swój dom
24/7 Communication
Świętojerska 5
00-236 Warszawa
karolina.zochowska@247.com.pl
22 279 11 00
https://247.com.pl/
Nowy rok motywuje do zmian, dlatego tak wiele osób rozpoczyna go od tworzenia listy postanowień. Aby wszystkie plany zostały zrealizowane, należy zadbać o właściwą organizację. Jak się do tego przygotować? Zacznij od uporządkowania swojego wnętrza. Selekcja przedmiotów, które nas otaczają, może zagwarantować porządek i harmonię na długi czas. Ekspert salonów Agata radzi, jak uporządkować swoje wnętrze w nowym roku.
Kto z nas nie lubi, gdy we wnętrzu panuje porządek, a każda rzecz jest na swoim miejscu? Okazuje się, że nie trzeba spędzać wielu godzin na walce z bałaganem – wystarczy trochę chęci, zorganizowania i kilku sprawdzonych metod, żeby przestrzeń nabrała świeżego wyglądu.
Organizacja wnętrza szafy
Dobrze zorganizowana szafa pozwala znacznie skrócić czas wpatrywania się w jej zawartość, a wybór codziennego zestawu ubrań jest zdecydowanie szybszy i łatwiejszy. Na początek zastanów się, czy wszystko, co znajduje się w Twojej szafie, jest Ci niezbędne. Nowy rok warto rozpocząć od starannej selekcji – wybierz tylko te elementy, których naprawdę potrzebujesz i te, z których regularnie korzystasz. Po takiej eliminacji, zastanów się ile przestrzeni zajmą wybrane przez Ciebie artykuły i wybierz dla nich odpowiednie miejsce. W każdej szafie powinny znajdować się drążki na ubrania, półki, miejsce na pudełka, a także szuflady o różnej głębokości na drobne dodatki. Aby utrzymać porządek na dłużej, zacznij od pogrupowania ubrań. Na jednej półce mogą znaleźć się t-shirty, bluzki i koszulki, na innej spodnie, a kolejną przeznacz na bluzy, swetry. Ubrania, z których nie korzystasz w danej porze roku umieść w ozdobnych pudełkach, które będą chronić je przed kurzem i zabrudzeniami. Za sprawą specjalnych wieszaków przeznaczonych do spodni i krawatów, koszuli i marynarek z łatwością utrzymasz porządek również w tej części szafy, a dzięki specjalnemu, dodatkowemu oświetleniu szafy bez problemu znajdziesz potrzebne rzeczy o każdej porze dnia. Jeśli natomiast Twoje łóżko wyposażone jest w pojemnik do przechowywania – zagospodaruj również tę przestrzeń. Niech znajdą się tam elementy, z których korzystasz rzadziej – koce, śpiwory, zapasowe komplety pościeli.
Wygodne przechowywanie artykułów kuchennych
Porządek w kuchni sprawia, że nie tylko chętniej w niej przebywamy, ale też z wielką przyjemnością przygotowujemy posiłki dla bliskich. Organizowanie przestrzeni kuchennej rozpocznij od szczegółowej segregacji – pozbądź się patelni, której nie używasz od kilku lat, pęknięta przykrywka na pewno nie będzie Ci już potrzebna, a kolejna miska zajmuje tylko przestrzeń w szafce. Gdy już zakończysz etap porządków, zaplanuj rozkład swoich produktów w kuchni. Na półkach, które znajdują się w zasięgu Twojej ręki umieść naczynia, z których korzystasz każdego dnia – na jednym poziomie ułóż kubki, drugi niech zajmą talerze i miseczki. W szufladzie podzielonej na części umieść sztućce, a w kolejnej przybory kuchenne – łyżki, łopatki, chochle. Dolne szafki przeznacz na duże naczynia, garnki, formy do pieczenia, a także przyrządy kuchenne, których nie używasz regularnie. Podczas organizacji przestrzeni kuchennej przydadzą się również specjalne pojemniki, bądź słoiki do przechowywania żywności, które nie tylko są praktyczne, ale również bardzo estetyczne.
"Doskonałą metodą na organizację przestrzeni kuchennej jest wybór systemu mebli modułowych Qubik, który oferuje wiele ciekawych rozwiązań. Jednym z nich jest system półek z prowadnicami, które umieszczone są w szafkach narożnych. Ułatwiają przechowywanie i wyjmowanie – naczyń, garnków i patelni. W przypadku przechowywania artykułów spożywczych doskonale sprawdzi się system Cargo, który oferuje wysokie bądź niskie wysuwane szafki i wielofunkcyjne kosze" – radzi Jakub Madej, ekspert ds. mebli kuchennych salonów Agata.
Komfort podczas pracy
Domowe warunki często potrafią zmniejszyć motywację do pracy. Są jednak na to właściwe sposoby – odpowiednie wydzielenie przestrzeni i zaaranżowanie jej w sposób dostosowany do potrzeb zawodowych. Jeśli głównym narzędziem pracy jest komputer, powinien on zajmować centralne miejsce na biurku. Ważne, aby dookoła znajdowały się wyłącznie artykuły niezbędne podczas pracy. Dlatego pożegnaj się z dawno niedziałającymi sprzętami, niepiszącymi długopisami, figurkami na szczęście i dokumentami sprzed kilku lat. W zupełności wystarczy Ci kalendarz, notatnik i jeden ulubiony długopis – pozostałe artykuły biurowe trzymaj w pudełku w szufladzie. Dokumenty, teczki i wszelkie materiały papierowe warto umieścić w specjalnie oznaczonych pudełkach. Możesz wybrać kilka różnych kolorów pojemników i posegregować swoje dokumenty tematycznie, a następnie umieścić je na szafce tuż obok Twojego biurka.
Utrzymanie porządku wymaga odpowiedniego zorganizowania i systematyczności. Z pewnością pomogą Ci w tym meble i dodatki dostępne w salonach Agata na terenie całej Polski oraz w sklepie internetowym ww.agatameble.pl. Jeśli już teraz wprowadzisz zmiany do swojego wnętrza, możesz mieć pewność, że w ciągu najbliższych miesięcy zobaczysz efekty swojej małej rewolucji. Nowy rok, nowe zmiany – nowa przestrzeń!

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Gwiazdy
Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.