Komunikaty PR

Obieraczka REX - ikona szwajcarskiego designu

2022-01-24  |  11:50
Biuro prasowe
Do pobrania Materiał ( 1.42 MB )

Szwajcarskie wzornictwo ma za sobą bogatą tradycję. Charakteryzuje się minimalizmem, kładzie duży nacisk na funkcjonalność i dbałość o szczegóły. W tym duchu od lat powstają produkty z portfolio Victorinox. Jednym z nich jest słynna obieraczka REX, która od dekad uchodzi za klasyk szwajcarskiego designu.

Szwajcarski scyzoryk oficerski, zegar kolejowy Hansa Hilfikera, krzesło Landi, a nawet czcionka Helvetica to znani na całym świecie ambasadorzy szwajcarskiego wzornictwa. W tym zacnym gronie znajduje się również projekt Alfreda Neweczerzala, czyli obieraczka REX. Gdy w 1947 roku trafiła na sklepowe półki, niemal natychmiast zrewolucjonizowała kulinarny świat. Jej prosty design, ergonomiczny kształt, a przede wszystkim niezawodność podbiły serca nie tylko szefów kuchni i amatorów gotowania w Szwajcarii, ale również daleko poza nią. Dotychczas sprzedano ponad 60 milionów egzemplarzy tego modelu. Obieraczka REX stała się ikoną szwajcarskiego designu. Dzięki swojemu charakterystycznemu wzorowi trafiła na wystawy m.in. w Galeries Nationales du Grand Palais w Paryżu i MoMA w Nowym Jorku, jak również widniała na znaczkach pocztowych. Od czasu rynkowego debiutu wzór obieraczki praktycznie nie uległ zmianie, co pomogło jej znaleźć się na oficjalnej liście Szwajcarskiego Federalnego Departamentu Spraw Zagranicznych obejmującej zestawienie obiektów, wpisujących się na listę klasyków szwajcarskiego designu.

REX w portfolio Victorinox

Obieraczka REX charakteryzuje się nie tylko legendarnym wzornictwem, ale również funkcjonalnością, skutecznością oraz komfortem użytkowania. To kultowe narzędzie kuchenne, produkowane dawniej przez szwajcarską markę Zena, przejętą przez Victorinox w 2021 roku, razem z modelami STAR i RAPI, dopełnia asortyment akcesoriów kuchennych marki.

Więcej o produktach na stronie https://www.victorinox.com/pl/pl. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.