Komunikaty PR

Och, Karol! Kolorowe mieszkanie na warszawskim Mokotowie.

2022-04-05  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Funkcja i styl vintage

Na rynku wtórnym znaleźli mieszkanie w okazałym budynku z lat 50. Nie było duże, w sam raz dla taty z córką – prawie 60 metrów kwadratowych. Lokal był w fatalnym stanie. Tynki, podłoga i stolarka pamiętały pierwszych właścicieli z czasów wczesnego Gomułki. Trzeba było przeprowadzić gruntowny remont, przy okazji zmieniając układ funkcjonalny wnętrz. Wszystkim zajęła się architektka Anna Błaszczyk, właścicielka pracowni architektury wnętrz Artewizjon, którą także uwiódł niepowtarzalny klimat zielonego Mokotowa.

Podczas wstępnych rozmów ustalono główne założenia projektu. W mieszkaniu miał znaleźć się salon połączony z aneksem kuchennym (wcześniej kuchnia znajdowała się w miejscu jednego z pokoi) oraz dwie wygodne sypialnie. Właścicielom zależało także na powiększeniu łazienki, zlikwidowaniu malusieńkiej toalety, zainstalowaniu prysznica w miejscu wanny oraz zaprojektowaniu praktycznych miejsc do przechowywania. O stylu mieszkania rozmawiali we trójkę. Chcieli nowoczesnych rozwiązań, lecz złagodzonych estetyką nawiązującą do charakteru budynku i epoki, w której został zbudowany, do lat 50. XX wieku – stylem vintage.

Salon połączony z aneksem kuchennym to strefa dzienna mieszkania, wspólne miejsce dla Pana Karola i jego córki Zuzy. Pokój dzienny ma 24 metry kwadratowe i niewielki, chociaż uroczo ukwiecony balkonik. Wnętrze optycznie podzielono zróżnicowaną podłogą. Część kuchenna wyróżniona została posadzką z heksagonalnych płytek utrzymanych w jasnoszarej kolorystyce. W ciekawy, nieregularny sposób łączą się one z dębowymi deskami podłogowymi, które położono w części wypoczynkowej salonu. Na granicy aneksu kuchennego i części wypoczynkowej przewidziano jadalnię – drewniany rozkładany stół polskiej marki Smreki, nad którym wisi lampa o betonowym abażurze firmy Loftlight. Na jego wysokości część ściany pokoju pomalowano farbą magnesową – jest to miejsce specjalnie przewidziane na bogatą kolekcję magnesów Karola i Zuzy. Dalej, w stronę sofy ścianę zdobią białe panele 3D. W salonie nie ma telewizora, jest natomiast projektor zainstalowany nad sofą. Ekran schowany w listwie z płyty g-k, do projekcji rozwija się nad drewnianą, wykonaną na zamówienie komodą. Szafki w aneksie kuchennym zaprojektowano w trzech kolorach. Wysoka zabudowa, w której znajduje się lodówka oraz piekarnik i ciąg dolnych szafek mają fronty w kolorze grafitowym. Szafki górne, płytsze, wykonano z drewna. Te głębokie, umieszczone jeszcze wyżej, pod samym sufitem, są białe. Dzięki temu, mimo pokaźnych wymiarów, pozostają we wnętrzu prawie niezauważalne. Blat kuchenny jest drewniany, ścianę nad nim chroni spiek kwarcowy o rysunku marmuru. Dodatkowym oświetleniem blatu roboczego są białe, kierunkowe reflektorki.

Nauka, potem sen

Wejścia do sypialni znajdują się po lewej stronie wygodnego holu. Pierwsza od wejścia jest sypialnia pana domu. Niebieska tapeta decyduje o kolorystyce wnętrza. Na ścianie z tapetą zaprojektowano dębowe półki na książki. Naprzeciwko tapicerowanego łóżka architektka przewidziała pojemną szafę wnękową z częściowo lustrzanymi frontami. Przytulności dodają tu pastelowe zasłony oraz miękka szara kapa na łóżko. Pokój nastoletniej Zuzi utrzymany jest w biało-różowej kolorystyce. Na uwagę zasługuje tu biurko z praktycznie zaaranżowaną dębowymi półkami ścianą. Tapeta w delikatne geometryczne figury sprawia, że wnętrze nabiera kobiecego wdzięku. Świetnie wygląda tu rząd betonowych opraw oświetleniowych Kalla Loftlight powieszonych na różnych wysokościach.

Niewielka, funkcjonalna

Vis a vis drzwi wejściowych architektka Anna Błaszczyk zaprojektowała ścianę wykończoną dębowym fornirem. Z elegancką powierzchnią zlicowane są drzwi prowadzące do łazienki. Obok nich możemy podziwiać niewielką, chociaż bardzo dekoracyjną plantację chrobotka. Ściany w łazience wyłożono stylizowanymi, wyglądającymi na naturalnie spatynowane, płytkami Ariana Ceramica, które zestawiono z fornirowanymi frontami i drewnianym blatem szafki umywalkowej. Klimat w łazience tworzy oświetlenie – emanujące spod lustra i z dwóch dekoracyjnych lamp wiszących. Mimo że łazienka jest naprawdę niewielka, w zamykanej wnęce znalazło się miejsce na pralkę. 

Artewizjon

Autorska pracownia projektowania wnętrz Artewizjon prowadzona przez Annę Błaszczyk powstała w 2011 roku z pasji do kreowania przestrzeni, zabawy kolorem i światłem, fascynacji ludzkimi zakamarkami duszy. – Połączenie artystycznej wizji z życiowymi potrzebami jest podstawowym założeniem każdego dobrego projektu – mówi Anna Błaszczyk. Stąd architektka już od ponad 10 lat tworzy tylko indywidualne projekty, w ścisłej wręcz partnerskiej współpracy z inwestorem. Stworzone przez Artewizjon wnętrza są trudne do zaszufladkowania, za każdym razem powstaje niepowtarzalna i wyjątkowa przestrzeń. Anna Błaszczyk jest członkiem Stowarzyszenia Architektów Wnętrz SAW.

                                                                                                                         

Projekt wnętrza: Anna Błaszczyk, Artewizjon

Fotograf: Michał Sierakowski

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.