Od renowacji stolika po aranżację całego biura
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wraz z końcem stycznia upłynął termin zgłaszania projektów do międzynarodowego konkursu Antalis Interior Design Award, skierowanego do projektantów, architektów, drukarzy, aplikatorów i studentów. Wciąż można jednak głosować na prace walczące o Nagrodę Publiczności! O idei stojącej za plebiscytem, jego organizacji i współpracy z designerami rozmawiamy z Arkadiuszem Chłopikiem, dyrektorem marketingu Antalis Polska.
Co wyróżnia Antalis Interior Design Award na tle innych konkursów skierowanych dla branży architektonicznej?
Konkurs ma zasięg ogólnoeuropejski – zbieramy projekty realizowane od Wielkiej Brytanii aż po Turcję. Mamy w nim kategorie przeznaczone zarówno dla doświadczonych projektantów, jak i początkujących w tej branży osób. Liczne grono partnerów medialnych, zarówno operujących w całej Europie, jak i lokalnych partnerów w danym kraju, sprawia, że uczestnicy, a potem zwycięzcy mogą zbudować szerszą świadomość swoich marek.
Czy może Pan opowiedzieć więcej o tegorocznych kategoriach AIDA?
Najważniejsza kategoria to Zrealizowany Projekt Przestrzeni. W tej kategorii mamy aż 5 nagród: Hotele/Restauracje, Handel detaliczny i usługi, Biuro, Dom i Budynki użyteczności publicznej. Dodatkowo nagradzamy projekty w 3 dodatkowych kategoriach: Zrównoważony rozwój, Folia architektoniczna, Folia do dekoracji okien. Równolegle trwa też konkurs na prace zrealizowane metodą cyfrową: projekt 3D (w tym roku mockupem do zaprojektowania jest firmowa stołówka) oraz Nagroda za Oryginalny Wzór, np. tapety. Wszystkie zgłoszone prace mogą dodatkowo rywalizować o Nagrodę Publiczności.
W jaki sposób publiczność będzie miała wpływ na przyznanie tytułu Nagroda Publiczności?
Wystarczy wejść na stronę konkursu, przejrzeć zgłoszone prace i oddać swój głos. Głos można oddać na więcej niż jedną pracę.
Nabór projektów został już zakończony. Jakiego rodzaju prace są najczęściej zgłaszane?
To już trzecia edycja konkursu, a zgłaszanych jest coraz więcej projektów, co oczywiście podnosi poprzeczkę. Dodatkowo zrealizowanych projektów jest też więcej niż było parę lat temu, popularność wybranych produktów wzrosła i stąd też spodziewamy się wielu oryginalnych pomysłów. Nie mamy jednak kategorii, która wybija się mocno w konkursie – i to dobrze. Najwięcej prac zgłaszanych jest w kategorii Biuro, Budynki użyteczności publicznej oraz Handel detaliczny i usługi. Jednak pozostałe kategorie nie pozostały daleko w tyle!. Jeśli chodzi o typy produktów, bez wątpienia liderem jest kategoria Folia Architektoniczna.
W jaki sposób Antalis selekcjonuje osoby zasiadające w gremium jurorskim?
Szukamy przede wszystkim osób z rozmaitym bagażem doświadczeń i o różnym profilu eksperckim, ale także osób znających rynek europejski i lokalne trendy. Mieszając praktyków i specjalistów biznesowych, kreatorów, trendsetterów oraz doświadczonych projektantów, mamy pewność, że zwycięzcy będą naprawdę wyjątkowi zarówno na poziomie europejskim, jak i lokalnym.
Jak Antalis stara się dotrzeć do architektów i projektantów?
Działamy kilkoma sprawdzonymi już kanałami. Najważniejszy jest oczywiście bezpośredni kontakt z naszymi konsultantami ds. rynku architektonicznego, gdzie na indywidualnych spotkaniach możemy dobrze zrozumieć potrzeby danego klienta i pokazać możliwe rozwiązania, produkty oraz próbki. Drugim ważnym sposobem jest udział w różnego rodzaju wydarzeniach. Organizujemy samodzielnie kameralne spotkania z naszymi partnerami, wymieniamy się doświadczeniami i rozmawiamy o wyzwaniach, dzielimy przykładami z rynków zachodnich, łączymy klientów z pracowniami czy architektami. Kolejnym jest komunikacja cyfrowa. Prowadzimy własny profil na Facebooku, tworzymy specjalne kampanie czy konkursy takie jak Antalis Interior Design Award.
Z jakich produktów oferowanych przez Antalis najchętniej korzystają designerzy?
Bez wątpienia jest to folia architektoniczna Coala Interior Film lub 3M DI-NOC. To produkt unikalny, który pozwala na renowacje np. wszystkich drzwi hotelowych w 24h, bez pyłu, kurzu, zamykania całego obiektu, bez hałasu i potrzeby wymiany drzwi. Łącznie dysponujemy ponad 1000 wzorów imitujących kamień, drewno, tkaninę, skórę, powierzchnie metalizowane, co daje nieograniczone możliwości renowacji drzwi, mebli, ścian, a nawet całych powierzchni biurowo-komercyjnych.
O Antalis
Antalis jest częścią grupy Kokusai Pulp&Paper, światowego lidera dystrybucji papierów, opakowań i komunikacji wizualnej z siedzibą w Japonii i notowanej na giełdzie w Tokio z obrotem 545 miliardów JPY* w 2021 r. Antalis jest wiodącym dystrybutorem B2B produktów i usług w zakresie papieru i opakowań przemysłowych oraz numerem dwa w dystrybucji nośników komunikacji wizualnej w Europie i Ameryce Łacińskiej. Z siedzibą główną w Paryżu Antalis działa w 30 krajach, obsługując ponad 100 000 klientów z zespołem 3800 pracowników oferujących przełomowe rozwiązania e-commerce. Nasze 93 centra dystrybucyjne świadczą odpowiedzialne ekologicznie usługi na światowym poziomie.
*około 4,2 mld euro
Dowiedz się więcej na www.antalis.pl i śledź nas na LinkedIn, Twitterze, Instagramie, Facebooku, Pintereście lub YouTube, aby otrzymywać od nas najnowsze wiadomości!

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Muzyka

Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Dom i ogród
Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą

Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.