Komunikaty PR

Odpowiednia termoizolacja – ciepło w zimie, chłodno w lecie

2022-01-31  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zima to test dla skuteczności izolacji cieplnej domu. Im bardziej spada temperatura, tym bardziej odczuwamy uciążliwość „zimnych” miejsc. Szybka reakcja i przeprowadzenie docieplenia już wiosną to podwójna korzyść - nie tylko w następnym sezonie zimowym komfort mieszkania będzie większy, ale pozytywne skutki odczujemy także w upały.

O termoizolacji myślimy zazwyczaj w kontekście oszczędniejszego gospodarowania ogrzewaniem w domu, dlatego wiele osób na pierwszy rzut oka nie dostrzega korzyści, jakie prawidłowa izolacja daje także latem. „Działanie termoizolacji można porównać do działania termostatu, to znaczy, że reguluje temperaturę w domu. Najczęściej przywołuje się argument o zatrzymywaniu ciepła w domu, by pokazać zalety termoizolacji. Tymczasem warstwa izolacyjna nie tylko nie dopuszcza do wyziębienia pomieszczeń, ale również do ich przegrzania latem” - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej płyty styropianowe, najpopularniejszy materiał ociepleniowy.

Zarówno zimą, jak i latem chodzi nie tylko o komfort mieszkania, ale i o realne oszczędności. W zimnych miesiącach potrzebujemy mniej ciepła (skoro go nie tracimy), a tym samym mniej energii do jego wyprodukowania. A to oznacza niższe rachunki. A jak jest latem? Na przykład pomieszczeń, które nie są przegrzane, nie musimy dodatkowo chłodzić za pomocą wiatraków czy wentylatorów, czyli urządzeń, które pobierają prąd. Koszt działania klimatyzacji, jeśli ją mamy, będzie niższy, gdy celem będzie obniżenie temperatury o kilka stopni, a nie o kilkanaście.

Czas budzić się z zimowego snu

To wszystko przemawia za tym, by przeprowadzić docieplenie zaraz na początku tzw. sezonu remontowego, a przed nadejściem upałów. „Gdy już się na to zdecydujemy, nie róbmy termoizolacji na „czuja”. Nawet jeśli wydaje nam się, że wiemy, gdzie w domu potocznie mówiąc ciągnie chłodem” - przestrzega Dariusz Pruszkowski. Warunkiem skuteczności termomodernizacji jest jej prawidłowy projekt. Musi powstać na podstawie tzw. audytu energetycznego, przeprowadzanego z użyciem kamery termowizyjnej, który wskaże dokładnie, którędy ciepło ucieka z budynku, czyli gdzie są nieszczelności.

Badanie to należy przeprowadzić przy możliwie wysokiej różnicy temperatur wewnątrz pomieszczeń oraz na zewnątrz. Minimalna różnica to ok. 10-15 st. C. Z kolei roboty termomodernizacyjne mogą się odbywać przy minimalnej temperaturze na zewnątrz 5 st. C. Jednocześnie zaś styropian nie powinien być wystawiony na działanie promieni słonecznych - to jeszcze jeden argument przemawiający za tym, by nie odwlekać prac. Warto zatem bez zwłoki rozpocząć ich planowanie - od przeprowadzenia audytu, przez projekt termoizolacji, plan zakupów, po znalezienie sprawdzonej ekipy budowlanej.

„Projekt tak naprawdę będzie dla nas drogowskazem. Musi bowiem wskazywać konkretnie jaki styropian powinien zostać użyty do ocieplenie danego elementu domu. Chodzi o rodzaj płyt, ich parametry oraz grubość warstwy. Np. ściany zewnętrzne można ocieplić najpopularniejszym uniwersalnym styropianem takim jak Fasada Pro 42, a jednocześnie do elementów blisko ziemi np. cokołów użyć płyt o podwyższonej odporności na wilgoć” - wskazuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

Zatem przy prawidłowym projekcie plan zakupów to czysta formalność. Podobnie powinno być z przeprowadzaniem robót. Dla skuteczności izolacji kluczowe jest, by w ich trakcie nie dokonywać korekt bez konsultacji z autorem projektu. Ostatnie, o czym warto pamiętać ze względu na wrażliwość styropianu na słońce, to transport i przechowywanie płyt w fabrycznych, nieuszkodzonych opakowaniach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.