Komunikaty PR

Odpowiednia termoizolacja – ciepło w zimie, chłodno w lecie

2022-01-31  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zima to test dla skuteczności izolacji cieplnej domu. Im bardziej spada temperatura, tym bardziej odczuwamy uciążliwość „zimnych” miejsc. Szybka reakcja i przeprowadzenie docieplenia już wiosną to podwójna korzyść - nie tylko w następnym sezonie zimowym komfort mieszkania będzie większy, ale pozytywne skutki odczujemy także w upały.

O termoizolacji myślimy zazwyczaj w kontekście oszczędniejszego gospodarowania ogrzewaniem w domu, dlatego wiele osób na pierwszy rzut oka nie dostrzega korzyści, jakie prawidłowa izolacja daje także latem. „Działanie termoizolacji można porównać do działania termostatu, to znaczy, że reguluje temperaturę w domu. Najczęściej przywołuje się argument o zatrzymywaniu ciepła w domu, by pokazać zalety termoizolacji. Tymczasem warstwa izolacyjna nie tylko nie dopuszcza do wyziębienia pomieszczeń, ale również do ich przegrzania latem” - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej płyty styropianowe, najpopularniejszy materiał ociepleniowy.

Zarówno zimą, jak i latem chodzi nie tylko o komfort mieszkania, ale i o realne oszczędności. W zimnych miesiącach potrzebujemy mniej ciepła (skoro go nie tracimy), a tym samym mniej energii do jego wyprodukowania. A to oznacza niższe rachunki. A jak jest latem? Na przykład pomieszczeń, które nie są przegrzane, nie musimy dodatkowo chłodzić za pomocą wiatraków czy wentylatorów, czyli urządzeń, które pobierają prąd. Koszt działania klimatyzacji, jeśli ją mamy, będzie niższy, gdy celem będzie obniżenie temperatury o kilka stopni, a nie o kilkanaście.

Czas budzić się z zimowego snu

To wszystko przemawia za tym, by przeprowadzić docieplenie zaraz na początku tzw. sezonu remontowego, a przed nadejściem upałów. „Gdy już się na to zdecydujemy, nie róbmy termoizolacji na „czuja”. Nawet jeśli wydaje nam się, że wiemy, gdzie w domu potocznie mówiąc ciągnie chłodem” - przestrzega Dariusz Pruszkowski. Warunkiem skuteczności termomodernizacji jest jej prawidłowy projekt. Musi powstać na podstawie tzw. audytu energetycznego, przeprowadzanego z użyciem kamery termowizyjnej, który wskaże dokładnie, którędy ciepło ucieka z budynku, czyli gdzie są nieszczelności.

Badanie to należy przeprowadzić przy możliwie wysokiej różnicy temperatur wewnątrz pomieszczeń oraz na zewnątrz. Minimalna różnica to ok. 10-15 st. C. Z kolei roboty termomodernizacyjne mogą się odbywać przy minimalnej temperaturze na zewnątrz 5 st. C. Jednocześnie zaś styropian nie powinien być wystawiony na działanie promieni słonecznych - to jeszcze jeden argument przemawiający za tym, by nie odwlekać prac. Warto zatem bez zwłoki rozpocząć ich planowanie - od przeprowadzenia audytu, przez projekt termoizolacji, plan zakupów, po znalezienie sprawdzonej ekipy budowlanej.

„Projekt tak naprawdę będzie dla nas drogowskazem. Musi bowiem wskazywać konkretnie jaki styropian powinien zostać użyty do ocieplenie danego elementu domu. Chodzi o rodzaj płyt, ich parametry oraz grubość warstwy. Np. ściany zewnętrzne można ocieplić najpopularniejszym uniwersalnym styropianem takim jak Fasada Pro 42, a jednocześnie do elementów blisko ziemi np. cokołów użyć płyt o podwyższonej odporności na wilgoć” - wskazuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

Zatem przy prawidłowym projekcie plan zakupów to czysta formalność. Podobnie powinno być z przeprowadzaniem robót. Dla skuteczności izolacji kluczowe jest, by w ich trakcie nie dokonywać korekt bez konsultacji z autorem projektu. Ostatnie, o czym warto pamiętać ze względu na wrażliwość styropianu na słońce, to transport i przechowywanie płyt w fabrycznych, nieuszkodzonych opakowaniach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.