Komunikaty PR

Odpowiednia termoizolacja – ciepło w zimie, chłodno w lecie

2022-01-31  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Zima to test dla skuteczności izolacji cieplnej domu. Im bardziej spada temperatura, tym bardziej odczuwamy uciążliwość „zimnych” miejsc. Szybka reakcja i przeprowadzenie docieplenia już wiosną to podwójna korzyść - nie tylko w następnym sezonie zimowym komfort mieszkania będzie większy, ale pozytywne skutki odczujemy także w upały.

O termoizolacji myślimy zazwyczaj w kontekście oszczędniejszego gospodarowania ogrzewaniem w domu, dlatego wiele osób na pierwszy rzut oka nie dostrzega korzyści, jakie prawidłowa izolacja daje także latem. „Działanie termoizolacji można porównać do działania termostatu, to znaczy, że reguluje temperaturę w domu. Najczęściej przywołuje się argument o zatrzymywaniu ciepła w domu, by pokazać zalety termoizolacji. Tymczasem warstwa izolacyjna nie tylko nie dopuszcza do wyziębienia pomieszczeń, ale również do ich przegrzania latem” - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin, produkującej płyty styropianowe, najpopularniejszy materiał ociepleniowy.

Zarówno zimą, jak i latem chodzi nie tylko o komfort mieszkania, ale i o realne oszczędności. W zimnych miesiącach potrzebujemy mniej ciepła (skoro go nie tracimy), a tym samym mniej energii do jego wyprodukowania. A to oznacza niższe rachunki. A jak jest latem? Na przykład pomieszczeń, które nie są przegrzane, nie musimy dodatkowo chłodzić za pomocą wiatraków czy wentylatorów, czyli urządzeń, które pobierają prąd. Koszt działania klimatyzacji, jeśli ją mamy, będzie niższy, gdy celem będzie obniżenie temperatury o kilka stopni, a nie o kilkanaście.

Czas budzić się z zimowego snu

To wszystko przemawia za tym, by przeprowadzić docieplenie zaraz na początku tzw. sezonu remontowego, a przed nadejściem upałów. „Gdy już się na to zdecydujemy, nie róbmy termoizolacji na „czuja”. Nawet jeśli wydaje nam się, że wiemy, gdzie w domu potocznie mówiąc ciągnie chłodem” - przestrzega Dariusz Pruszkowski. Warunkiem skuteczności termomodernizacji jest jej prawidłowy projekt. Musi powstać na podstawie tzw. audytu energetycznego, przeprowadzanego z użyciem kamery termowizyjnej, który wskaże dokładnie, którędy ciepło ucieka z budynku, czyli gdzie są nieszczelności.

Badanie to należy przeprowadzić przy możliwie wysokiej różnicy temperatur wewnątrz pomieszczeń oraz na zewnątrz. Minimalna różnica to ok. 10-15 st. C. Z kolei roboty termomodernizacyjne mogą się odbywać przy minimalnej temperaturze na zewnątrz 5 st. C. Jednocześnie zaś styropian nie powinien być wystawiony na działanie promieni słonecznych - to jeszcze jeden argument przemawiający za tym, by nie odwlekać prac. Warto zatem bez zwłoki rozpocząć ich planowanie - od przeprowadzenia audytu, przez projekt termoizolacji, plan zakupów, po znalezienie sprawdzonej ekipy budowlanej.

„Projekt tak naprawdę będzie dla nas drogowskazem. Musi bowiem wskazywać konkretnie jaki styropian powinien zostać użyty do ocieplenie danego elementu domu. Chodzi o rodzaj płyt, ich parametry oraz grubość warstwy. Np. ściany zewnętrzne można ocieplić najpopularniejszym uniwersalnym styropianem takim jak Fasada Pro 42, a jednocześnie do elementów blisko ziemi np. cokołów użyć płyt o podwyższonej odporności na wilgoć” - wskazuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

Zatem przy prawidłowym projekcie plan zakupów to czysta formalność. Podobnie powinno być z przeprowadzaniem robót. Dla skuteczności izolacji kluczowe jest, by w ich trakcie nie dokonywać korekt bez konsultacji z autorem projektu. Ostatnie, o czym warto pamiętać ze względu na wrażliwość styropianu na słońce, to transport i przechowywanie płyt w fabrycznych, nieuszkodzonych opakowaniach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.