Odpowiedzialne i świadome projektowanie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Urodzony w Szwajcarii projektant David Girelli nade wszystko ceni sobie minimalizm i dbałość o szczegóły. Jego filozofia znacząco wpływa na charakterystykę szerokiej gamy projektów, od mebli po akcesoria modowe. Girelli niedawno otworzył własne studio w Londynie i już może się pochwalić imponującymi sukcesami. Projektuje dla wielu światowych firm, zawsze starając się wyjść poza to, co typowe. Jego doświadczenie w inżynierii, modzie i projektowaniu wnętrz, znajduje wyraźne odzwierciedlenie w godnych uwagi kolekcjach mebli. Rządzi tu minimalistyczny styl, teksturowane tkaniny i przykuwające wzrok geometryczne kształty. Wykorzystanie naturalnych materiałów jest równie kluczowe dla jego filozofii projektowania, promującej uczciwość i piękno.
Jak znalazłeś się w miejscu, w którym jesteś dzisiaj?
Moja przygoda z projektowaniem rozpoczęła się we wczesnych latach życia, kiedy dogłębnie fascynowało mnie zrozumienie wewnętrznego działania wszelkich możliwych przedmiotów i urządzeń, jakie napotykałem na swojej drodze. Jako ciekawskie dziecko, często chadzałem po domu ze śrubokrętem, skrupulatnie demontując elektronikę mojego ojca. Ta dociekliwość, w połączeniu z bystrym okiem do równowagi w projektowaniu, poprowadziła mnie do założenia własnego studia, w którym tworzę różnorodne akcesoria i meble. W szczególności cenię sobie fotel FULU, który powstał dla polskiej marki Nobonobo. Mogę śmiało stwierdzić, że jego kreacja była żywym świadectwem pasji i poszukiwań.
Czy masz jakiś konkretny styl, który wydaje Ci się być najbliższy?
To, co wyróżnia moje prace, to nieustanne dążenie do prostoty i czystości formy. Staram się eliminować w swych projektach zbędne zawiłości i detale, dążąc do stworzenia w ten sposób poczucia ponadczasowej elegancji. Poprzez obserwację wielu dziedzin życia łatwo zauważyć, że nadmiar bodźców, form i informacji kieruje nas na drogę minimalizmu - spokoju, ładu i prostoty. To samo dotyczy architektury wnętrz. Poszukujemy oddechu, poczucia przestronności i porządku. Rośnie w nas potrzeba zwiększenia świadomości tego, czym się otaczamy.
Skąd bierzesz pomysły na projektowane przez siebie meble?
Skomplikowany świat projektowania mebli czerpie w moim przypadku wiele inspiracji z obcowania z naturą. To właśnie ona, z ogromnym wachlarzem kolorów, proporcji i tekstur, służy mi jako bogate źródło twórczego wpływu, niosąc pomysły na konkretną formę mebla. Obserwując jej piękno widzę, jak oddziałuje na właściwe proporcje i faktury przedmiotów. Osiągnięcie harmonii pomiędzy chwilowymi trendami, a prawdziwą ponadczasowością w projektowaniu, jest dla mnie kluczowe. Regularnie stawiam sobie pytanie, czy przedmioty i meble, które tworzę, będą aktualne wzorniczo za kolejnych 10 lat.
Jak widzisz potrzeby zakupowe dzisiejszych klientów?
Scena projektowania mebli znacznie ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat. Współcześni klienci, otaczani zewsząd tanimi i bardzo krótkotrwałymi opcjami mebli, coraz częściej poszukują czegoś więcej; trwałości, dobrej jakości i oryginalnej myśli projektowej.
Zdradzisz nam nieco więcej o procesie produkcji fotela Nobonobo? Jak doszło do tej współpracy i jak przebiegała?
Współpraca z Nobonobo przy tworzeniu fotela FULU była dla mnie wspaniałym doświadczeniem. Wszystko zaczęło się, gdy firma skontaktowała się ze mną za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nasza współpraca rozwijała się bardzo profesjonalnie i płynnie. Praca z właścicielem, Tomaszem Matejczykiem, była przyjemnością i przyznaję, że z niecierpliwością czekam już na kolejne wspólne projekty. Fotel, który jak wiem z miejsca podbił serca projektantów wnętrz, ma wyjątkową, organiczną sylwetkę, stworzoną przez wzajemne oddziaływanie czterech elementów w kształcie płaskich kamieni. Łącząc integralność strukturalną z płynną konstrukcją, fotel FULU to prawdziwie wyrazisty element, który świetnie uzupełnia każdą współczesną przestrzeń życiową.
Czy masz uniwersalną receptę na dobry projekt?
Moim zdaniem powinien obejmować kluczowe elementy, takie jak zrównoważona produkcja, doskonała jakość, harmonijna równowaga i komfort. Zrównoważony rozwój jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ jest zgodny z moim zaangażowaniem w odpowiedzialne, świadome i ekologiczne praktyki projektowe.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.
Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.