Odpowiedzialne i świadome projektowanie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Urodzony w Szwajcarii projektant David Girelli nade wszystko ceni sobie minimalizm i dbałość o szczegóły. Jego filozofia znacząco wpływa na charakterystykę szerokiej gamy projektów, od mebli po akcesoria modowe. Girelli niedawno otworzył własne studio w Londynie i już może się pochwalić imponującymi sukcesami. Projektuje dla wielu światowych firm, zawsze starając się wyjść poza to, co typowe. Jego doświadczenie w inżynierii, modzie i projektowaniu wnętrz, znajduje wyraźne odzwierciedlenie w godnych uwagi kolekcjach mebli. Rządzi tu minimalistyczny styl, teksturowane tkaniny i przykuwające wzrok geometryczne kształty. Wykorzystanie naturalnych materiałów jest równie kluczowe dla jego filozofii projektowania, promującej uczciwość i piękno.
Jak znalazłeś się w miejscu, w którym jesteś dzisiaj?
Moja przygoda z projektowaniem rozpoczęła się we wczesnych latach życia, kiedy dogłębnie fascynowało mnie zrozumienie wewnętrznego działania wszelkich możliwych przedmiotów i urządzeń, jakie napotykałem na swojej drodze. Jako ciekawskie dziecko, często chadzałem po domu ze śrubokrętem, skrupulatnie demontując elektronikę mojego ojca. Ta dociekliwość, w połączeniu z bystrym okiem do równowagi w projektowaniu, poprowadziła mnie do założenia własnego studia, w którym tworzę różnorodne akcesoria i meble. W szczególności cenię sobie fotel FULU, który powstał dla polskiej marki Nobonobo. Mogę śmiało stwierdzić, że jego kreacja była żywym świadectwem pasji i poszukiwań.
Czy masz jakiś konkretny styl, który wydaje Ci się być najbliższy?
To, co wyróżnia moje prace, to nieustanne dążenie do prostoty i czystości formy. Staram się eliminować w swych projektach zbędne zawiłości i detale, dążąc do stworzenia w ten sposób poczucia ponadczasowej elegancji. Poprzez obserwację wielu dziedzin życia łatwo zauważyć, że nadmiar bodźców, form i informacji kieruje nas na drogę minimalizmu - spokoju, ładu i prostoty. To samo dotyczy architektury wnętrz. Poszukujemy oddechu, poczucia przestronności i porządku. Rośnie w nas potrzeba zwiększenia świadomości tego, czym się otaczamy.
Skąd bierzesz pomysły na projektowane przez siebie meble?
Skomplikowany świat projektowania mebli czerpie w moim przypadku wiele inspiracji z obcowania z naturą. To właśnie ona, z ogromnym wachlarzem kolorów, proporcji i tekstur, służy mi jako bogate źródło twórczego wpływu, niosąc pomysły na konkretną formę mebla. Obserwując jej piękno widzę, jak oddziałuje na właściwe proporcje i faktury przedmiotów. Osiągnięcie harmonii pomiędzy chwilowymi trendami, a prawdziwą ponadczasowością w projektowaniu, jest dla mnie kluczowe. Regularnie stawiam sobie pytanie, czy przedmioty i meble, które tworzę, będą aktualne wzorniczo za kolejnych 10 lat.
Jak widzisz potrzeby zakupowe dzisiejszych klientów?
Scena projektowania mebli znacznie ewoluowała na przestrzeni ostatnich lat. Współcześni klienci, otaczani zewsząd tanimi i bardzo krótkotrwałymi opcjami mebli, coraz częściej poszukują czegoś więcej; trwałości, dobrej jakości i oryginalnej myśli projektowej.
Zdradzisz nam nieco więcej o procesie produkcji fotela Nobonobo? Jak doszło do tej współpracy i jak przebiegała?
Współpraca z Nobonobo przy tworzeniu fotela FULU była dla mnie wspaniałym doświadczeniem. Wszystko zaczęło się, gdy firma skontaktowała się ze mną za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nasza współpraca rozwijała się bardzo profesjonalnie i płynnie. Praca z właścicielem, Tomaszem Matejczykiem, była przyjemnością i przyznaję, że z niecierpliwością czekam już na kolejne wspólne projekty. Fotel, który jak wiem z miejsca podbił serca projektantów wnętrz, ma wyjątkową, organiczną sylwetkę, stworzoną przez wzajemne oddziaływanie czterech elementów w kształcie płaskich kamieni. Łącząc integralność strukturalną z płynną konstrukcją, fotel FULU to prawdziwie wyrazisty element, który świetnie uzupełnia każdą współczesną przestrzeń życiową.
Czy masz uniwersalną receptę na dobry projekt?
Moim zdaniem powinien obejmować kluczowe elementy, takie jak zrównoważona produkcja, doskonała jakość, harmonijna równowaga i komfort. Zrównoważony rozwój jest dla mnie szczególnie ważny, ponieważ jest zgodny z moim zaangażowaniem w odpowiedzialne, świadome i ekologiczne praktyki projektowe.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.
Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.