Okna z widokiem na trendy
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Wiodącym trendem obowiązującym w świecie projektowania wnętrz jest minimalistyczny styl doceniający piękno przemijalności i starzenia się w zgodzie z naturą – wabi-sabi, styl, który akceptuje niedoskonałości, skromność i prostotę. Drugi trend, który ostatnio pokochali mieszkańcy wielkich miast to japandi. To z kolei połączenie skandynawskiej funkcjonalności z japońskim minimalizmem. Japandi, jak żaden inny styl sprzyja wyciszeniu się i kontemplacji duchowości. Czasem uważany jest nawet za filozofię życia, podobnie jak doskonale znane duńskie hygge, czy nieco mniej popularny szwedzki lagom.
Minimalizm, ekologia
Dekoracje okienne we wnętrzach urządzonych zgodnie z trendami japandi i wabi-sabi są do siebie zbliżone. W ofercie Marcin Dekor znajdziemy karnisze, które idealnie wpiszą się w najmodniejsze projekty. Ich wspólne cechy to prostota oraz minimalizm. Architekci współpracujący z marką cenią modele Top-line i Sqare-line – wielofunkcyjne białe i matowe czarne karnisze szynowe. Szczególnie Square-line, dzięki możliwości wyginania nawiązują do miękkości i naturalności modnych wnętrz. Z jego pomocą można budować aranżacje “opływające” wypukłości ścian i “wypełniające” wnęki. Dekoracje okienne wabi-sabi i japandi są skromne, w palecie kolorów ziemi – bezpiecznych, stonowanych i ponadczasowych. – Wykorzystywane przez projektantów tkaniny to naturalny len i bawełna, łagodnie spływające, falujące, płożące się po podłodze – tłumaczy Monika Kruszewicz z Marcin Dekor. – Naturalne tkaniny, często pochodzące z recyclingu (np. z kolekcji tkanin EcoLifestyle) wpisują się także w trend proekologiczny. Podobnie jak i silniki mechanizmów rolet rzymskich wykorzystujące odnawialne źródło energii – energię słoneczną – podkreśla ekspertka. Powyższe trendy mają przede wszystkim wprowadzać do wnętrz harmonię i sprzyjać wypoczynkowi. Dlatego wśród zwolenników stylistycznej prostoty, popularnością cieszą się wszelkie rolety zaciemniające typu blackout, na przykład wykonane z miękkich, welurowych tkanin z nowej kolekcji Marigold. Klienci do dekoracji okien szukają także tkanin o właściwościach akustycznych, które skutecznie odcinają mieszkańców od zgiełku wielkich miast.
Moda na retro, miłość do vintage
Kolejnym bardzo widocznym trendem we współczesnej architekturze wnętrz jest moda na styl mid-modern-century. Zarówno w tym polskim wydaniu, który potocznie nazywamy vintage, jak i w wersji światowej, dużo elegantszej, nawiązującej do estetyki lat 50. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. W jednej i w drugiej wersji retro do perfekcyjnego wykończenia aranżacji niezbędne są dekoracje okienne. Eksperci marki Marcin Dekor do wnętrz zapatrzonych w XX wiek polecają kolekcję rurowych karniszy Vintage. Tu inspiracja przeszłością jest oczywista. Okna w stylu mid-century dekorują zasłony z weluru lub delikatnej wełny. Powinny subtelnie odbijać światło, ale też przyciągać wzrok. We wnętrzach w tym stylu dobrze czuć się będą również klasyczne, nieco zapomniane firany. Tu projektanci mają więcej miejsca do popisu niż przy okazji trendów proekologicznych. – Okno urządzone w stylu nowoczesnej klasyki to wszelkiego rodzaju ryflowania, plisowania, półwałki. Jeśli zależy nam na takim efekcie, powinniśmy zastosować na firanach lub zasłonach system Wave, który pomaga ułożyć je w równe, harmonijne fałdy – mówi Monika Kruszewicz, specjalistka z Marcin Dekor.
W eleganckich wnętrzach z bogatą dekoracją okienną pięknie wyglądać będą karnisze z kolekcji Residence (o średnicy 35 mm). Mogą mieć różne wykończenia kolorystyczne, które dopasowujemy do metalowych elementów mebli i też lamp. Najczęściej wybierane do wnętrz mid-century kolory karniszy Residence to stal rustykalna i bronze. Karnisze rurowe o średnicy 25 mm w czarnym matowym wykończeniu to z kolei hit wśród kochających mniej dekoracyjny styl vintage, ten w wydaniu Polska – Czechosłowacja — NRD.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.