Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”, po kultowe modele, takie jak wazony OKO, OKO Cyrk, kubki UCHO czy serie rzeźbiarskich totemów.
DOMOTEKA przyciąga do swej przestrzeni na warszawskim Targówku najciekawszych artystów w Polsce, otwierając się na spotkania z twórcami kształtującymi polski rynek wzorniczy. Dzięki tym inicjatywom odwiedzający poznają różnorodne formy sztuki użytkowej, od wybitnych debiutantów, po mistrzów rodzimego świata designu. Kolejny z zaproszonych przez DOMOTEKĘ gości, Malwina Konopacka, uznana polska projektantka i ilustratorka, już od dekady wzbogaca świat o swoje wyraziste formy ceramiczne. Jej prace, pełne charakterystycznych kształtów i subtelnych odniesień do modernistycznych form, redefiniują klasyczną sztukę ceramiczną.
Wazon OKO to przełomowy projekt - z charakterystycznymi, owalnymi wgłębieniami, stał się punktem wyjścia dla całej kolekcji. Od tego momentu Konopacka konsekwentnie rozwija swój styl, wprowadzając kolejne projekty do rodziny OKO, od prostych wazonów, przez miski, patery i kubki, aż po bardziej rozbudowane formy, jak totemy i modułowe konstrukcje. Wśród jej najbardziej rozpoznawalnych dzieł są kolekcje Kobalt, Jungle, CutOut czy Pop – każda z nich to wyraz niezwykłego kunsztu i spójności artystycznej wizji.
Artystka już niebawem zaprezentuje swoje dzieła w showroomie w DOMOTECE. 7 listopada, w ramach kolejnej odsłony cyklu spotkań DOMOpasje, Konopacka opowie na ul. Malborskiej 41 o historii swoich prac, które w dużej mierze czerpią z jej wcześniejszych doświadczeń ilustratorskich. Absolwentka Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP oraz Universität der Künste w Berlinie, początkowo poświęcała się ilustracji. Fascynacja grafiką i rysunkiem poprowadziła ją jednak na ścieżkę trójwymiarowego projektowania, gdzie zaczęła tworzyć pierwsze wazony, takie jak debiutancki wazon OKO, który narodził się w 2014 roku podczas Tokyo Design Days.
7 listopada, w czwartek o godz. 18:00, DOMOTEKA otworzy drzwi do fascynującego świata Konopackiej – umożliwiając nie tylko podziwianie jej kunsztownych dzieł, ale także osobiste spotkanie i rozmowę z artystką. To wyjątkowa okazja, by znaleźć się blisko twórczyni, odkrywając obiekty, które zmieniają nasze codzienne otoczenie. Z okazji dziesięciolecia swojego flagowego projektu, Malwina Konopacka zaprezentuje tego dnia swoją najnowszą kolekcję „Po drugiej stronie lustra”. W tej serii artystka po raz pierwszy odsłania ceramiczne obiekty pokryte lustrzaną warstwą. Kolekcja ta stanowi znaczący zwrot w podejściu artystki do formy i symboliki jej prac. – Moje pierwsze wazony bywały nonszalanckie. Zawłaszczały przestrzeń. Lustro to sygnał, że są gotowe wtopić się w otoczenie. Intryguje, pozostawiając wiele możliwości do interpretacji – wyjaśnia projektantka. Lustrzane powierzchnie dodają kolekcji subtelności i pozwalają odbiorcom na osobistą interpretację – stając się częścią przestrzeni i pozwalając, by użytkownicy nadali im własne barwy i znaczenie.
Więcej informacji: domoteka.pl
Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Design w kolorze. Artu na PTAK EXPO Warsaw Home
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.