Komunikaty PR

Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE

2024-11-05  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”, po kultowe modele, takie jak wazony OKO, OKO Cyrk, kubki UCHO czy serie rzeźbiarskich totemów.

DOMOTEKA przyciąga do swej przestrzeni na warszawskim Targówku najciekawszych artystów w Polsce, otwierając się na spotkania z twórcami kształtującymi polski rynek wzorniczy. Dzięki tym inicjatywom odwiedzający poznają różnorodne formy sztuki użytkowej, od wybitnych debiutantów, po mistrzów rodzimego świata designu. Kolejny z zaproszonych przez DOMOTEKĘ gości, Malwina Konopacka, uznana polska projektantka i ilustratorka, już od dekady wzbogaca świat o swoje wyraziste formy ceramiczne. Jej prace, pełne charakterystycznych kształtów i subtelnych odniesień do modernistycznych form, redefiniują klasyczną sztukę ceramiczną.

Wazon OKO to przełomowy projekt - z charakterystycznymi, owalnymi wgłębieniami, stał się punktem wyjścia dla całej kolekcji. Od tego momentu Konopacka konsekwentnie rozwija swój styl, wprowadzając kolejne projekty do rodziny OKO, od prostych wazonów, przez miski, patery i kubki, aż po bardziej rozbudowane formy, jak totemy i modułowe konstrukcje. Wśród jej najbardziej rozpoznawalnych dzieł są kolekcje Kobalt, Jungle, CutOut czy Pop – każda z nich to wyraz niezwykłego kunsztu i spójności artystycznej wizji.

Artystka już niebawem zaprezentuje swoje dzieła w showroomie w DOMOTECE. 7 listopada, w ramach kolejnej odsłony cyklu spotkań  DOMOpasje, Konopacka opowie na ul. Malborskiej 41 o historii swoich prac, które w dużej mierze czerpią z jej wcześniejszych doświadczeń ilustratorskich. Absolwentka Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP oraz Universität der Künste w Berlinie, początkowo poświęcała się ilustracji. Fascynacja grafiką i rysunkiem poprowadziła ją jednak na ścieżkę trójwymiarowego projektowania, gdzie zaczęła tworzyć pierwsze wazony, takie jak debiutancki wazon OKO, który narodził się w 2014 roku podczas Tokyo Design Days.

7 listopada, w czwartek o godz. 18:00, DOMOTEKA otworzy drzwi do fascynującego świata Konopackiej – umożliwiając nie tylko podziwianie jej kunsztownych dzieł, ale także osobiste spotkanie i rozmowę z artystką. To wyjątkowa okazja, by znaleźć się  blisko twórczyni, odkrywając obiekty, które zmieniają nasze codzienne otoczenie. Z okazji dziesięciolecia swojego flagowego projektu, Malwina Konopacka zaprezentuje tego dnia swoją najnowszą kolekcję „Po drugiej stronie lustra”. W tej serii artystka po raz pierwszy odsłania ceramiczne obiekty pokryte lustrzaną warstwą. Kolekcja ta stanowi znaczący zwrot w podejściu artystki do formy i symboliki jej prac. – Moje pierwsze wazony bywały nonszalanckie. Zawłaszczały przestrzeń. Lustro to sygnał, że są gotowe wtopić się w otoczenie. Intryguje, pozostawiając wiele możliwości do interpretacji – wyjaśnia projektantka. Lustrzane powierzchnie dodają kolekcji subtelności i pozwalają odbiorcom na osobistą interpretację – stając się częścią przestrzeni i pozwalając, by użytkownicy nadali im własne barwy i znaczenie.

Więcej informacji: domoteka.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.