Organic design ulubionym trendem wśród projektantów
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Meble o organicznych formach na dobre zagościły wśród ulubionych produktów wybieranych przez architektów i projektantów. Choć trend będący nawiązaniem do wzornictwa lat 80. powrócił do łask już kilka lat temu, wciąż znajduje rzesze wielbicieli, a producenci stale starają się odpowiadać na związane z nim zapotrzebowanie konsumentów.
Inspiracją stojącą za organicznym wzornictwem są subtelne, opływowe formy, które możemy zaobserwować w naturze. Największa popularność kultowego trendu przypada na lata 70. i 80., gdy designerzy znudzeni estetyką minimalizmu, zaczęli tworzyć meble o obłych formach i odważnych kolorach. Również teraz po latach królowania stylu skandynawskiego, poszukujemy odmiany i różnorodności. Ponadto, zaokrąglone kształty wywołują w nas poczucie bezpieczeństwa i komfortu, które są niezbędne do stworzenia przytulnej atmosfery we wnętrzach.
Doskonałym przykładem wzornictwa organicznego jest propozycja od marki Nobonobo – fotel FULU, zaprojektowany przez Davida Girelli. Inspiracją stojącą za projektem były kamienie wyrzucane na brzeg przez morze czy ocean. Ich nieregularne, opływowe kształty niosą komfort i spokój dla oka. FULU to oda do natury i wieloletniego procesu wygładzania skał przez wodę.
O projektancie
David Girelli pochodzi ze Szwajcarii, ale na co dzień pracuje w Wielkiej Brytanii. W 2019 roku założył multidyscyplinarne biuro projektowe Girelli Studio, które koncentruje się na wzornictwie przemysłowym, projektowaniu produktów i doradztwie projektowym. Girelli szybko zyskał miano wschodzącej gwiazdy, która błyskawicznie zyskuje sławę w całej Europie. Jego projekty nawiązują do skandynawskiego designu, ale wyróżniają się dzięki eleganckim, współczesnym elementom. Minimalistyczny styl Girelli charakteryzuje m.in. wykorzystanie jasnych, teksturowanych tkanin i skór, a także zazębiające się, geometryczne kształty produktów.
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof.
Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.