Komunikaty PR

Paged Design Week przyciągnął ponad 150 uczestników

2023-11-17  |  11:20
Biuro prasowe

Dyskusje i wykłady prowadzili eksperci: Magdalena Willmann, Maria Thiel-Roman, profesor Irma Kozina oraz Jakub Szczęsny. Uczestnicy mieli możliwość tworzenia moodboardów podczas warsztatów z Aleksandrą Ciesielską i własnoręcznej próby gięcia drewna podczas specjalnie zorganizowanego pokazu. Wydarzeniom towarzyszyły wystawy plakatów Michała Jońcy oraz ceramiki Uli Michalak. Omawiano między innymi rolę sztuki w kreacji wnętrz, tkaniny jako ważny, choć nie zawsze oczywisty element dekoracji, historię technologii gięcia drewna od połowy XIX wieku oraz rolę pasji w projektowaniu.

Magdalena Willman, ekspertka od sztuki we wnętrzach tak ocenia wydarzenie: Cieszę się, że mogłam być częścią wydarzenia Paged Design Week. To było bardzo interesujące doświadczenie, które po raz kolejny pokazało, jak płynnie sztuka łączy się z dobrym designem, a zainteresowanie branży świadczy o tym, że wciąż potrzeba wiedzy i dobrych przykładów jak kreować wnętrza poprzez wprowadzanie do nich sztuki.

Z kolei Maria Thiel-Roman, która rozmawiała z uczestnikami o dwóch dominujących trendach dla tkanin: grze faktur, splotów i odcieni w jednej gamie kolorystycznej oraz grze wzorów i kolorów tworzących nieograniczone możliwości, dla których limitem jest tylko wyobraźnia projektanta – tak mówi o istocie wykorzystania tkanin w designie:
Tkanina dla wnętrza jest tym, czym sukienka dla kobiety. Możemy jej użyć do każdej z ról:  jako zasłonę, jako tapicerkę, jako obraz, poduszkę, obrus, narzutę itd. a jej umiejętne zastosowanie może wydobyć wszystkie atuty wnętrza.

Niezwykłym powodzeniem cieszył się wykład o historii technologii i biznesu meblowego opartego na „gięcinie”. Tak komentuje wydarzenie profesor Irma Kozina, z Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, która prowadziła ten wykład:

Tegoroczny Paged Design Week okazał się atrakcyjną ofertą edukacyjną dla młodzieży w wieku szkolnym. O ile zazwyczaj imprezy organizowane w warszawskim showroomie gromadzą uczestników profesjonalnie zajmujących się meblarstwem, tym razem wśród publiczności znalazła się także młodzież ostatnich klas szkoły podstawowej, która z żywym zainteresowaniem słuchała wykładu o ikonicznych meblach giętych, a następnie poznawała technikę Thonetowską zademonstrowaną przez specjalistów z fabryki w Jasienicy. To wyjątkowo rzadka okazja umożliwiająca uczniom poznawanie branży meblarskiej zarówno od strony marketingowej, jak też produkcyjnej.

Paged Design Week odbył się w showroomie firmy Paged Meble na warszawskiej Pradze, a patronat medialny nad wydarzeniem objęły redakcje Elle Decoration oraz Architektura i Biznes.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.