Komunikaty PR

Paged Design Week przyciągnął ponad 150 uczestników

2023-11-17  |  11:20
Biuro prasowe

Dyskusje i wykłady prowadzili eksperci: Magdalena Willmann, Maria Thiel-Roman, profesor Irma Kozina oraz Jakub Szczęsny. Uczestnicy mieli możliwość tworzenia moodboardów podczas warsztatów z Aleksandrą Ciesielską i własnoręcznej próby gięcia drewna podczas specjalnie zorganizowanego pokazu. Wydarzeniom towarzyszyły wystawy plakatów Michała Jońcy oraz ceramiki Uli Michalak. Omawiano między innymi rolę sztuki w kreacji wnętrz, tkaniny jako ważny, choć nie zawsze oczywisty element dekoracji, historię technologii gięcia drewna od połowy XIX wieku oraz rolę pasji w projektowaniu.

Magdalena Willman, ekspertka od sztuki we wnętrzach tak ocenia wydarzenie: Cieszę się, że mogłam być częścią wydarzenia Paged Design Week. To było bardzo interesujące doświadczenie, które po raz kolejny pokazało, jak płynnie sztuka łączy się z dobrym designem, a zainteresowanie branży świadczy o tym, że wciąż potrzeba wiedzy i dobrych przykładów jak kreować wnętrza poprzez wprowadzanie do nich sztuki.

Z kolei Maria Thiel-Roman, która rozmawiała z uczestnikami o dwóch dominujących trendach dla tkanin: grze faktur, splotów i odcieni w jednej gamie kolorystycznej oraz grze wzorów i kolorów tworzących nieograniczone możliwości, dla których limitem jest tylko wyobraźnia projektanta – tak mówi o istocie wykorzystania tkanin w designie:
Tkanina dla wnętrza jest tym, czym sukienka dla kobiety. Możemy jej użyć do każdej z ról:  jako zasłonę, jako tapicerkę, jako obraz, poduszkę, obrus, narzutę itd. a jej umiejętne zastosowanie może wydobyć wszystkie atuty wnętrza.

Niezwykłym powodzeniem cieszył się wykład o historii technologii i biznesu meblowego opartego na „gięcinie”. Tak komentuje wydarzenie profesor Irma Kozina, z Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, która prowadziła ten wykład:

Tegoroczny Paged Design Week okazał się atrakcyjną ofertą edukacyjną dla młodzieży w wieku szkolnym. O ile zazwyczaj imprezy organizowane w warszawskim showroomie gromadzą uczestników profesjonalnie zajmujących się meblarstwem, tym razem wśród publiczności znalazła się także młodzież ostatnich klas szkoły podstawowej, która z żywym zainteresowaniem słuchała wykładu o ikonicznych meblach giętych, a następnie poznawała technikę Thonetowską zademonstrowaną przez specjalistów z fabryki w Jasienicy. To wyjątkowo rzadka okazja umożliwiająca uczniom poznawanie branży meblarskiej zarówno od strony marketingowej, jak też produkcyjnej.

Paged Design Week odbył się w showroomie firmy Paged Meble na warszawskiej Pradze, a patronat medialny nad wydarzeniem objęły redakcje Elle Decoration oraz Architektura i Biznes.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.