Paged Design Week przyciągnął ponad 150 uczestników
Dyskusje i wykłady prowadzili eksperci: Magdalena Willmann, Maria Thiel-Roman, profesor Irma Kozina oraz Jakub Szczęsny. Uczestnicy mieli możliwość tworzenia moodboardów podczas warsztatów z Aleksandrą Ciesielską i własnoręcznej próby gięcia drewna podczas specjalnie zorganizowanego pokazu. Wydarzeniom towarzyszyły wystawy plakatów Michała Jońcy oraz ceramiki Uli Michalak. Omawiano między innymi rolę sztuki w kreacji wnętrz, tkaniny jako ważny, choć nie zawsze oczywisty element dekoracji, historię technologii gięcia drewna od połowy XIX wieku oraz rolę pasji w projektowaniu.
Magdalena Willman, ekspertka od sztuki we wnętrzach tak ocenia wydarzenie: Cieszę się, że mogłam być częścią wydarzenia Paged Design Week. To było bardzo interesujące doświadczenie, które po raz kolejny pokazało, jak płynnie sztuka łączy się z dobrym designem, a zainteresowanie branży świadczy o tym, że wciąż potrzeba wiedzy i dobrych przykładów jak kreować wnętrza poprzez wprowadzanie do nich sztuki.
Z kolei Maria Thiel-Roman, która rozmawiała z uczestnikami o dwóch dominujących trendach dla tkanin: grze faktur, splotów i odcieni w jednej gamie kolorystycznej oraz grze wzorów i kolorów tworzących nieograniczone możliwości, dla których limitem jest tylko wyobraźnia projektanta – tak mówi o istocie wykorzystania tkanin w designie:
Tkanina dla wnętrza jest tym, czym sukienka dla kobiety. Możemy jej użyć do każdej z ról: jako zasłonę, jako tapicerkę, jako obraz, poduszkę, obrus, narzutę itd. a jej umiejętne zastosowanie może wydobyć wszystkie atuty wnętrza.
Niezwykłym powodzeniem cieszył się wykład o historii technologii i biznesu meblowego opartego na „gięcinie”. Tak komentuje wydarzenie profesor Irma Kozina, z Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, która prowadziła ten wykład:
Tegoroczny Paged Design Week okazał się atrakcyjną ofertą edukacyjną dla młodzieży w wieku szkolnym. O ile zazwyczaj imprezy organizowane w warszawskim showroomie gromadzą uczestników profesjonalnie zajmujących się meblarstwem, tym razem wśród publiczności znalazła się także młodzież ostatnich klas szkoły podstawowej, która z żywym zainteresowaniem słuchała wykładu o ikonicznych meblach giętych, a następnie poznawała technikę Thonetowską zademonstrowaną przez specjalistów z fabryki w Jasienicy. To wyjątkowo rzadka okazja umożliwiająca uczniom poznawanie branży meblarskiej zarówno od strony marketingowej, jak też produkcyjnej.
Paged Design Week odbył się w showroomie firmy Paged Meble na warszawskiej Pradze, a patronat medialny nad wydarzeniem objęły redakcje Elle Decoration oraz Architektura i Biznes.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.