Paradyż Designers – ruszyła druga edycja konkursu
Ceramika Paradyż, polski producent płytek ceramicznych i gresów, inauguruje drugą edycję kreatywnego konkursu „Paradyż Designers”. Architekci, projektanci wnętrz i studenci powalczą o nagrody o łącznej wartości aż 110 tys. złotych. Zostaną one przyznane najlepszym projektom wnętrz z wykorzystaniem kolekcji płytek Neve Creative by Maja Ganszyniec. Prace oceni dziewięcioosobowe jury pod przewodnictwem projektantki.
Świadome i zrównoważone projektowanie, kreatywne wykorzystanie struktur i kolorów, twórcze podejście do małych formatów, a przede wszystkim indywidualna koncepcja ponadczasowego wnętrza. Wszystko to będą mogli zaprezentować w swoich pracach konkursowych uczestnicy ogłoszonej 9 listopada 2022 roku II edycji „Paradyż Designers”. Renomowany producent płytek ceramicznych tym razem rzuca wyzwanie stworzenia wnętrza z wykorzystaniem Neve Creative by Maja Ganszyniec. To kolekcja bliska idei nowego europejskiego Bauhausu, redefiniująca znane nam dotychczas formy dekoracji. Cechują ją wysublimowane wzornictwo, szlachetność form, kolorystyka, ponadczasowa prostota oraz autorskie struktury. Modułowość tej kolekcji pozwala na łączenie poszczególnych elementów w dowolny sposób, dzięki czemu każdy może urządzić wnętrze tak, jak podpowiada mu wyobraźnia. Z kolei wysoka jakość i minimalistyczne wzornictwo sprzyjają wdrażaniu rozwiązań na lata.
- Neve Creative to kolekcja zbudowana na małym, białym kwadracie. To on jest fundamentem modułowej geometrii, która wraz ze paletą naturalnych kolorów oraz zróżnicowanymi strukturami pozwala tworzyć zindywidualizowane rozwiązania. Ta kolekcja to narzędzie, które oddaję w ręce twórczych osób. Jestem pewna, że zobaczę zaskakujące rozwiązania, odpowiadające wrażliwości i osobistemu spojrzeniu uczestników - mówi Maja Ganszyniec, przewodnicząca jury.
Projektowanie czułe na zmiany
W tym roku „Paradyż Designers” stawia akcent na zrównoważone projektowanie, a tym samym kreowanie wnętrz, które będą służyć przez lata, w myśl idei sustainable living. Promuje podejście do tworzenia architektury wnętrz, która dostrzega i reaguje na zmiany społecznych trendów. Prace konkursowe oceni jury pod przewodnictwem projektantki Mai Ganszyniec. Najlepsze projekty wskażą również: Anna Tępińska-Marcinek (współwłaścicielka i członkini zarządu Ceramiki Paradyż), Marcin Tyszka (fotograf, który wykona wizerunkową sesję zdjęciową dla zwycięzcy konkursu), Agnieszka Kalinowska-Sołtys (architekt, prezeska Stowarzyszenia Architektów Polskich), Paweł Sokół (architekt wnętrz, prezes Stowarzyszenia Architektów Wnętrz), Ina Lekiewicz (redaktor naczelna magazynu Vogue), Marcin Szczelina (krytyk architektury, redaktor naczelny Architecture Snob), Aldona Chudzicka (dyrektor rozwoju produktu w Ceramice Paradyż) oraz Paweł Szczygieł (architekt, zwycięzca I edycji „Paradyż Designers”).
Kreatywne zadanie i znacząca pula nagród
Organizatorzy konkursu „Paradyż Designers" stawiają na nieszablonowe i twórcze podejście do całego procesu projektowego. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu wizualizacji 3D przedstawiającej aranżację dowolnego wnętrza o powierzchni do 80 m², koniecznie z wykorzystaniem kolekcji Neve Creative oraz opcjonalnie innych płytek podłogowych i ściennych z pełnej oferty marki Paradyż. W konkursie mogą wziąć udział profesjonaliści wykonujący zawód architekta, architekta wnętrz, projektanta, dekoratora wnętrz oraz studenci wyższych uczelni na kierunku związanym z architekturą, czy też architekturą wnętrz. Każdy uczestnik może zgłosić nieograniczoną liczbę prac. Uczestnicy konkursu będą walczyć o trzy nagrody główne: o wartości 55 tys. zł (w tym nagroda pieniężna 30 tys. zł) za zajęcie pierwszego miejsca, o wartości 25 tys. zł (w tym nagroda pieniężna 20 tys. zł) za zajęcie drugiego miejsca i nagrodę o wartości 15 tys. zł (w tym nagroda pieniężna 10 tys. zł) za zajęcie trzeciego miejsca. Przyznana zostanie także nagroda specjalna w kategorii „Debiut Roku” o wartości 10 tys. zł (w tym nagroda pieniężna 5 tys. zł) oraz 2 wyróżnienia o wartości 2 500 zł każde.
Ceramika Paradyż – ponad trzy dekady z designem
Firma od lat napędza dobre wzornictwo, wspiera architektów i projektantów. Prowokuje stosowanie odważnych i twórczych idei zachęcając do rozwijania umiejętności. Taki jest również cel kolejnej edycji konkursu „Paradyż Designers”.
- Poza tworzeniem produktów zachwycających wzornictwem i jakością, odpowiadaniem na potrzeby klientów oraz inspirowaniem pięknem, naszą ogromną ambicją jest także tworzenie przestrzeni dla architektów i projektantów do rozwijania ich kreatywności oraz twórczego potencjału. Prowadzimy wiele działań edukacyjno-inspiracyjnych pod szyldem Akademii Paradyż. Wiosną tego roku zaprezentowaliśmy kolejną odsłonę udanej współpracy naszej marki z Mają Ganszyniec. Teraz Neve Creative zaprojektowana przez Maję będzie wyzwaniem dla uczestników drugiej edycji konkursu „Paradyż Designers”. Jego organizacja to wyjątkowa sposobność, aby zaprezentować wszechstronny charakter i możliwości tej ponadczasowej kolekcji. Wierzymy, że czekające na zwycięzców nagrody pomogą architektom w rozwoju kariery i kształtowaniu marki osobistej - podkreśliła dr Anna Tępińska-Marcinek, współwłaścicielka i członkini zarządu Ceramiki Paradyż.
Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.paradyz.com/konkurs. Konkurs rozpoczął się 9 listopada 2022 roku. Zgłoszenia należy przysłać do 17 lutego 2023 roku, a wyniki zostaną ogłoszone 9 marca 2023 roku.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.