Komunikaty PR

Pawilon Polski na Expo 2020 zaprojektowany przez WXCA z prestiżową nagrodą

2022-09-05  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Pawilon Polski na Wystawę Światową Expo 2020 w Dubaju zaprojektowany przez warszawską pracownię architektoniczną WXCA we współpracy ze studiem Bellprat Partner z Zurychu został wyróżniony prestiżową nagrodą ICONIC AWARDS 2022: Innovative Architecture w kategorii Architektura. „Projektując zarówno architekturę pawilonu, jak i samej wystawy, architekci stworzyli spójną, immersyjną przestrzeń wspomagającą wielowymiarowe doświadczenie” – piszą organizatorzy.

ICONIC AWARDS: Innovative Architecture to jeden z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych międzynarodowych konkursów architektonicznych. Został on powołany przez German Design Council – organizację założoną przez niemiecki parlament w 1953 r. i będącą dziś jednym z najbardziej prominentnych światowych ośrodków wiedzy z zakresu architektury i designu. Tegoroczne nagrody ICONIC AWARDS 2022: Innovative Architecture zostały przyznane w kategoriach Architektura, Architektura wnętrz, Produkt, Komunikacja i Koncepcja oraz w trzech kategoriach specjalnych.

W gronie zwycięskich realizacji w kategorii Architektura znalazł się Pawilon Polski na Wystawę Światową Expo 2020 w Dubaju zaprojektowany przez warszawską pracownię WXCA we współpracy ze studiem Bellprat Partner z Zurychu.

„Projektując zarówno architekturę pawilonu, jak i samej wystawy, autorzy stworzyli spójną, immersyjną przestrzeń wspomagającą wielowymiarowe doświadczenie. Obiekt został zaprojektowany tak, by zachęcać gości do zapoznania się z różnorodnością polskiej przyrody, ale też do refleksji nad współegzystencją człowieka i natury oraz dzielonej przez nas wszystkich odpowiedzialności za planetę. Będąc wewnątrz pawilonu, oglądający mogli poczuć, że są integralną częścią większej całości, a podejmowane przez nich działania mają realne znaczenie” – piszą organizatorzy.

Nagrody ICONIC AWARDS przyznawane są za wizjonerskie podejście do architektury i projektowania oraz za nowatorstwo w pracy na styku różnych dyscyplin. Wśród kryteriów oceny jurorzy wymienili takie aspekty jak koncepcja ogólna, technologia i jakość wykonania, estetyka czy funkcjonalność. W międzynarodowym jury zasiadali reprezentanci i reprezentantki takich profesji jak architektura, projektowanie wnętrz, design i komunikacja produktowa.

Pawilon inspirowany naturą

Pawilon Polski na Expo 2020 w Dubaju został zaprojektowany jako porywająca, wielowątkowa opowieść o kreatywności i innowacyjności inspirowanej rodzimą przyrodą, podczas której goście mogli krok po kroku odkryć tajemnice polskiej natury, kultury i technologii. Architekci odwołali się do symboliki wędrujących ptaków, dla których nasz kraj jest jednym z kluczowych siedlisk w Europie. Ramę dla formy architektonicznej obiektu stanowiła ekspresyjna, kinetyczna rzeźba okalająca pawilon, przywodząca na myśl stado ptaków w locie i będąca metaforą mobilności – wymiany ekonomicznej, kulturalnej i społecznej zachodzącej we współczesnym świecie. Na dynamiczną bryłę złożyły się rozrastające się ku górze, modułowe konstrukcje, wchodzące w polemikę z grawitacją, tworzące otwartą przestrzeń i będące swego rodzaju zaproszeniem do refleksji nad siłą i mądrością przyrody.

To nie pierwsze wyróżnienie dla Pawilonu Polskiego przyznane przez międzynarodową społeczność. Wcześniej projekt został nagrodzony srebrnym medalem za architekturę wnętrza przez Biuro Wystaw Światowych (Bureau International des Expositions).

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 5 października podczas Expo Real w Monachium.

Twórcy budynku i wystawy:

Zespół WXCA: Marta Sękulska-Wrońska, Szczepan Wroński, Michał Czerwiński, Anna Dobek-Lenczewska, Anna Majewska-Karolak, Paulina Kucharska, Małgorzata Gilarska, Piotr Łosek

Zespół Bellprat Partner: Xavier Bellprat, Raphael Barbier, Iwan Funk

Więcej informacji: www.wxca.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie Biuro prasowe
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.

Firma

Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny

Najmłodsze pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy najbardziej ceni sobie stabilność. Dlatego 74 proc. deklaruje, że chce pracować na etacie – wynika z raportu „Work War Z”. Najważniejsze dla ankietowanych przy wyborze pracodawcy są wynagrodzenie i możliwość rozwoju, a ekologia oraz elastyczny czas pracy – wbrew obiegowym opiniom – schodzą u nich na dalszy plan. Zależy im na work–life balance i nie obawiają się o to walczyć, co jest odbierane przez inne pokolenia jako roszczeniowość. Sporo młodych pracowników deklaruje jednak problem z zaangażowaniem w swoje obowiązki, co jest poważnym wyzwaniem dla managerów.