Perła mody i designu - Bialetti i Dolce&Gabbana stworzyły nową kolekcję
Perła dla miłośników mody i designu - Bialetti i Dolce&Gabbana stworzyły nową kolekcję
Po sukcesie kolekcji Carretto Siciliano, marka Bialetti i dom mody Dolce&Gabbana kontynuują współpracę, prezentując nową kolekcję Blue Mediterraneo. To ukłon w stronę sycylijskiej tradycji ceramicznej oraz najbardziej rozpoznawalnego motywu dekoracyjnego – majolijki.
W kolekcji Blue Mediterraneo kultowe produkty Bialetti, czyli kawiarki oraz dedykowana do nich kawa mielona, zostały kunsztownie wykończone niebieskim deseniem, po który chętnie sięga w swoich kolekcjach dom mody Dolce&Gabbana.
Linia Blue Mediterraneo z niebieskim motywem charakterystycznym dla kultury śródziemnomorskiej to przykład włoskiego kunsztu i estetyki, który nie ogranicza swojej roli do przedmioty użytkowego ale jest małym dziełem sztuki i ozdobą każdej kuchni.
Kawiarka – królowa włoskiej kawy
W kolekcji stworzonej przez Bialetti oraz Dolce&Gabanna znalazła się kultowa kawiarka – wynalazek, który ponad 90 lat temu zrewolucjonizował codzienny rytuał picia kawy w domu i uczynił ją jeszcze przyjemniejszym.
Cała linia - kawiarka i kawa – przenosi do serca Morza Śródziemnego. Poprzez kolory, kształty i zapachy przypomina o bezcennym i bogatym dziedzictwie kulturowym Sycylii oraz ożywia jedną z ukochanych części włoskiego stylu życia, jaką jest rytuał picia kawy.
Wybierz się w wakacyjną włoską podróż
Wcześniej, Bialetti i Dolce&Gabbana stworzyły wspólnie kolekcję Carretto Siciliano, na której znalazł się wzór wozu sycylijskiego.
Elementy wyspiarskiego folkloru, takie jak sycylijski wóz konny, od zawsze znajdowały się w centrum estetyki i twórczości artystycznej Dolce&Gabbana. Marka bardzo umiejętnie przenosiła te motywy dekoracyjne na swoje projekty ubrań i akcesoriów. Stroje Dolce&Gabbana skrywają sekrety rzemiosła, w którym ręce artysty tworzą coś niepowtarzalnego.
Kolekcje Bialetti i Dolce&Gabbana dostępne są w sklepie internetowym Coffeedesk oraz stacjonarnie, w kawiarniach Coffeedesk.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.