Piękno kamienia naturalnego w nowej odsłonie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Naturalny kamień już dawno przestał kojarzyć się wyłącznie z klasycznymi wnętrzami. W architekturze znany jest od setek lat, ale dziś jeszcze bardziej oddaje kwintesencję tego, co najbardziej ceni się w świecie wnętrz – luksusu i elegancji. We współczesnej odsłonie nabiera zupełnie innego wyrazu. Granity i kwarcyty z kolekcji Sensa by Cosentino, dodatkowo zabezpieczone przed zabrudzeniami, cieszą się wyjątkową renomą wśród architektów, doskonale odnajdując się w towarzystwie innych szlachetnych materiałów wykończeniowych.
Dobrze zaprojektowana przestrzeń nie kończy się na umiejętnym połączeniu materiałów, faktur i kolorów. Równie ważna jest sztuka wykreowania w przestrzeni odpowiedniego nastroju. Poza naturalnym drewnem, to właśnie kamień ma zdolność stworzenia w domu wyjątkowych aranżacji. Warto pamiętać, że wnętrze z jego udziałem kojarzy się przede wszystkim z klasą i dobrym smakiem, kamień nie przepada bowiem za bylejakością i przesadą. Minimalizm, oparty na pięknym wzorze i wysokiej jakości materiale, jest w tym przypadku bardzo wskazany.
W trakcie powstawania kolekcji Sensa, specjaliści selekcjonujący kamienie w Cosentino, wybrali się w daleką podróż do Brazylii i Indii. Poszukiwali tam najpiękniejszych odmian kamienia, jakie stworzyła natura. W kolekcji hiszpańskiej marki znajdziemy więc granity i kwarcyty wybrane w oparciu o surowe kryteria dotyczące estetycznej doskonałości. Każda płyta Sensa ma niepowtarzalny wzór, ponieważ ich powierzchnie poprzecinane są zupełnie innymi układami żyłek.
Kamień pod specjalną ochroną
Jedną z najważniejszych cech tego materiału, odróżniającą markę Sensa od innych grantów i kwarcytów oferowanych na rynku, jest zastosowanie technologii Senguard, która pozwala na trwałą impregnację i zabezpieczenie kamienia. Specjalna obróbka zmienia właściwości chemiczne jego powierzchni, by był bardziej odporny na zabrudzenia i nie wymagał stosowania dodatkowych produktów do konserwacji. Płyty o grubości 2cm lub 3cm posiadają dzięki temu wyjątkowe właściwości hydrofobowe, tak skuteczne, że wszelkie zabrudzenia gromadzą się na powierzchni, nie wnikając w głąb blatu.
-Kamień naturalny jest nieodłączną częścią moich projektów. Materiał ten ma piękną fakturę, stosując go, nie muszę więc projektować ornamentów – sam rysunek kamienia wnosi do wnętrza nową jakość. Cała kompozycja staje się dzięki niemu ciepła i miła dla oka. Cieszy mnie fakt, że producenci wychodzą naprzeciw potrzebom użytkowników i przygotowują materiał w taki sposób, aby nie trzeba było się martwić o jego konserwację – wyjaśnia architekt Anna Koszela.
Unikalna technologia sprawia, że Sensa łączy piękno i unikalność kamienia naturalnego, pokonując jednocześnie słabości tego surowca. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że utrzymanie kamienia w dobrej kondycji przez długie lata wymaga naprawdę sporo pracy. Regularna impregnacja i polerowanie są niezbędne, aby zabezpieczyć go przed plamami i matowieniem. W przypadku kolekcji Sensa, dzięki warstwie ochronnej, ten problem znika, a my możemy cieszyć się trwałą i nie wymagającą dużych nakładów pracy powierzchnią. Specjalne przygotowanie granitów i kwarcytów z kolekcji Sensa zapewnia tak niezawodną trwałość, że płyty te objęte są aż 15-letnią gwarancją.
Twarde i odporne na upływ czasu płyty Sensa by Cosentino są według wielu projektantów wyjątkowo plastycznym i wyróżniającym się elementem nowoczesnego wystroju wnętrz. Ich ponadczasowa elegancja oraz prostota formy sprawia, że nie poddają się tak łatwo krótkotrwałym trendom. Jest to idealny produkt dla wymagających, którzy poszukują materiałów odpornych na zarysowania oraz przebarwienia, kamieni oferujących wyjątkową wytrzymałość przez wiele lat. Doskonale sprawdzą się jako okładzina ścienna oraz blat lub wyspa kuchenna, obudowa prysznica lub wanny a także piękna posadzka. Decydując się na zakup granitu, warto skorzystać z porad architekta wnętrz lub specjalistów z pracowni kamieniarskich i studiów kuchennych, współpracujących z Cosentino. Doradzą oni, jaki wzór najlepiej sprawdzi się w naszym wnętrzu i wskażą praktyczne rozwiązania, nadające granitowi długowieczności.
Więcej na: www.cosentino.com

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.