Komunikaty PR

Płytki inspirowane sztuką początku XX wieku, czyli luksus w wydaniu Gosi Baczyńs

2021-09-24  |  12:00

Nieoczywiste struktury, bogate zdobienia, dynamiczne linie oraz nuta elegancji rodem z powieści Francisa Scotta Fitzgeralda, Wielki Gatsby. Stylistyka początków XX wieku ponownie wraca do wnętrz, dyktując najnowsze trendy. Niebanalne, pełne blichtru płytki ceramiczne projektu Gosi Baczyńskiej są tego najlepszym przykładem. Inspirowane światem wielkiej mody kolekcje zachwycają detalami, które zamienią naszą przestrzeń w prawdziwe królestwo luksusu.

Początek XX wieku to przede wszystkim czas wielkich zmian, rozwoju i przełamywania schematów, także w sztuce i architekturze. Nieustanne poszukiwanie piękna w przedmiotach użytkowych i odważne podejście twórców tamtych czasów, dało początek wielu stylom, z których czerpiemy do dziś. Wśród najmodniejszych obecnie rozwiązań w aranżacji wnętrz, znajdziemy zarówno elementy nawiązujące do estetyki art nouveau, jak również królującego w latach dwudziestych stylu art déco. Płynne, dynamiczne linie, swobodne układy kompozycyjne, bogata ornamentyka z czasów secesji przeplata się wyrafinowaniem eleganckiego art déco – stylu powstałego w wyniku sprzeciwu wobec braku dyscypliny przestrzennej, typowej dla sztuki secesyjnej. Doskonale widoczne jest to w kolekcjach płytek ceramicznych autorstwa Gosi Baczyńskiej dla Ceramiki Paradyż.

 

Odważne lśnienie

Kolekcja Noisy Whisper to ciekawa interpretacja błysku typowego dla pełnej przepychu sztuki z początków zeszłego stulecia. Znajdziemy w niej elementy inspirowane cekinami, niczym z wieczorowej sukni. Trójwymiarowa, powstała z dbałością o najmniejsze szczegóły struktura płytek, wiernie oddaje migoczącą tkaninę. Płytki świetnie sprawdzą się jako modny element dekoracyjny na ścianie w najbardziej reprezentacyjnych częściach domu, na przykład przy kominku. Elementy kolekcji w złocie i brązie, będą pasowały niemal do każdego wnętrza, roztaczając w nim stylową poświatę. Doskonale sprawdzą się w aranżacji bazującej zarówno na jasnej, jak i na ciemniejszej palecie barw, dobrze korespondując z marmurem, drewnem, modną ostatnio sztukaterią czy matowymi, modernistycznymi powierzchniami.  

 

Zaskakująca ekstrawagancja

Charakterystycznym motywem zaczerpniętym z początków XX wieku, jest także łączenie różnych struktur i stosowanie biżuteryjnych zdobień, które nadają całości charakteru. Takie podejście możemy dostrzec w kolekcji Fashion Spirit. Znajdziemy tutaj nietypową konfigurację płytek, która doskonale wpisuje się w stylistykę czerpiącą z portretu lat dwudziestych. Całość opiera się na dwóch ponadczasowych, a zarazem ekstrawaganckich zestawieniach kolorystycznych: czerni i złota oraz czerni i bieli. Sercem kolekcji są płytki o strukturze przypominającej skórę krokodyla i matowym wykończeniu, które przełamano charakterystycznymi listwami dekoracyjnymi w formie łańcucha. W zależności od osobistych preferencji i charakteru wnętrza, możemy sięgnąć po płytki w czarnym kolorze i połączyć je ze złotym detalem lub postawić na charakterystyczny dla art déco, minimalistyczny kontrast i wybrać kafle w bieli oraz czarny, błyszczący dekor.

 

Artystyczna przestrzeń

Ważnym wyróżnikiem stylu minionej epoki są również bogate, ozdabiane złotem i srebrem wzory. Wyrafinowane, pełne przepychu zdobienia od lat święcą triumfy we wnętrzach, przyjmując coraz to inne formy. W najnowszej kolekcji płytek ceramicznych autorstwa Gosi Baczyńskiej - Unique Lady, znajdziemy wzory inspirowane strukturą koronki. Zdobienie wykonano w kolorze starego, szlachetnego złota i umieszczono na płytkach w stonowanym odcieniu, głębokiej, zgaszonej zieleni, o niejednorodnej strukturze. Podobnie jak koronkowa tkanina, na pierwszy rzut oka zdobienie to jest delikatne i kruche, jednak rządzą nim twarde prawa geometrii i przemyślanej konstrukcji. W tym duchu stworzono też szklane inserta w kształcie heksagonów oraz trapezowe mozaiki, które pozwolą na stylowe zaaranżowanie przestrzeni na wiele sposobów.

 

Zaproponowane przez Gosię Baczyńską oraz Ceramikę Paradyż połączenie tradycji, nowoczesności i awangardy z pewnością przypadnie do gustu wszystkim pasjonatom odważnych rozwiązań i niestandardowego podejścia do urządzania domowej przestrzeni. Kolekcje z linii Paradyż My Way by Gosia Baczyńska oferują szeroki wachlarz kolorów, oryginalnych struktur i różnych formatów, a także zostały pomyślane zgodnie z zasadą MIX ‘N’ MATCH, dzięki czemu wszystkie elementy można ze sobą dowolnie zestawiać i układać, tworząc nieskończoną ilość aranżacji.

____________________________________________________________________                                        

Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju oraz wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 32 lat napędza wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom w blisko 50 krajach innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości.

 

Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Red Dot Design Award 2016 (Trakt), iF Design 2017 (Elanda/Elando), Dobry Wzór 2018 (Esagon) oraz Bronze A’Design Award 2020 za kolekcję Modernizm, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ceramika Paradyż jest wieloletnim Mecenasem Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy oraz współinicjatorem akcji na rzecz poprawy jakości i estetyki w przestrzeni miejskiej.

 

Ceramika Paradyż posiada trzy marki własne: Paradyż jako marka parasolowa z szeroką paletą kolekcji w różnych stylach i formatach, oraz dwie submarki – Paradyż My Way, dedykowana dla klientów poszukujących indywidualnych i nowatorskich rozwiązań wzorniczych, i Paradyż Classica (dawniej Kwadro Ceramika), skierowana do osób ceniących klasyczną elegancję w przystępnej cenie. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, oferując Klientom w wielu formatach płytki ścienne, podłogowe, klinkier, dekoracje szklane oraz elementy ozdobne.

 

Zapraszamy na www.paradyz.com oraz www.sklep.paradyz.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Dizajn na fali . Cykl spotkań w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha Biuro prasowe
2024-04-18 | 11:20

"Dizajn na fali". Cykl spotkań w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości
Dom Haier na nowo definiuje styl i personalizację w kuchni
2024-04-17 | 14:30

Haier na nowo definiuje styl i personalizację w kuchni

Haier to od 15 lat absolutny nr 1 w produkcji dużego AGD na świecie. Swoim klientom oferuje produkty klasy premium, które tworzą nowoczesny ekosystem Smart Home, bazujący na najbardziej
Dom Dzień Ziemi: rozwiązania dekoracyjne przyjazne planecie
2024-04-17 | 14:00

Dzień Ziemi: rozwiązania dekoracyjne przyjazne planecie

Nie od dziś wiadomo, że każdy człowiek ma wpływ na środowisko. Nawet najmniejsza zmiana nawyków z myślą o jego ochronie, to krok w kierunku lepszej kondycji naszej planety. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne

Trzech na pięciu Polaków ma za sobą próby odchudzania, a w tej grupie więcej jest kobiet – wynika z raportu Centrum Respo. Odchudzamy się z różnym skutkiem, najczęściej osiągamy efekty, ale okazują się one krótkotrwałe. Może o tym świadczyć informacja, że 54 proc. odchudzających się Polaków w ostatnich pięciu latach podchodziło do diety między dwa a pięć razy, a co 10. nawet częściej. Jak podkreślają autorzy raportu, to, że wielu Polaków się odchudza, nie jest niczym niepokojącym, ale jest kilka czynników, które czynią kulturę dietetyczną toksyczną. Jednym z nich jest wczesny wiek rozpoczynania odchudzania, ale też negatywne skutki diet, również dla zdrowia psychicznego.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

Muzyka

Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna

Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.