Podłoga, która tworzy atmosferę
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Drewniane podłogi znacząco różnią się od elementów drewnopodobnych, nie tylko wyglądem i jakością, ale również specyficznymi właściwościami. Naturalna posadzka jest ciepła i przyjemna w dotyku. Dobrym przykładem są tutaj produkty oferowane przez markę Chapel Parket. Deski, klepki oraz kasetony sygnowane tym brandem to materiały najwyższej jakości. Materiał ten posiada certyfikat FSC, a więc pochodzi z lasów, w których stosowana jest racjonalna gospodarka zasobami.
Drewno jest materiaem higroskopijnym - w praktyce oznacza to tyle, że reaguje na warunki panujące w pomieszczeniu. Działa jak naturalny bufor: w zależności od potrzeb akumuluje wodę lub oddaje jej nadmiar. Surowiec może dzięki temu regulować wilgotność pomieszczenia; optymalny zarówno dla ludzi, jak i podłogi poziom to przedział 45-60 proc. wilgotności względnej powietrza. - Stworzony w ten sposób mikroklimat korzystnie oddziałuje na nasze samopoczucie i zdrowie - mówi Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket. - Pozytywnym efektem mogą cieszyć się jednak przede wszystkim inwestorzy posiadający w swoich domach podłogi zabezpieczone olejem. Drewno pokryte lakierem nie może swobodnie „oddychać” i oddziaływać na otoczenie - zaznacza P. Bekas.
W okresie zimowym wilgotność powietrza znacznie spada. Sposobem na taki stan rzeczy jest nabycie elektrycznego nawilżacza lub zamontowanie na kaloryferach pojemników z wodą. Stosowanie ich poprawi komfort życia mieszkańców, jednocześnie zapobiegnie negatywnym następstwom działania suchego powietrza na drewno.
Trzeba podkreślić, że wszystkie produkty marki Chapel Parket są zabezpieczane olejem woskowym zawierającym związki krzemu. - Stosowanie tej substancji podnosi odporność materiału na uszkodzenia związane z jego codziennym użytkowaniem. Tak zakonserwowanej podłogi nie trzeba cyklinować; wystarczy okresowe olejowanie, zgodnie ze wskazówkami producenta.- dodaje P. Bekas.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.