Komunikaty PR

Podsumowanie roku 2022 w branży podłogowej

2023-01-24  |  13:55
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

2022 rok nie był łatwy. Z jednej strony pojawiała się nadzieja na zakończenie trudnego czasu związanego z pandemią, z drugiej wybuch wojny w Ukrainie skutecznie utrudnił kolejne działania. W minionych 12 miesiącach wiele branż borykało się z problemami, które nie ominęły tej podłogowej, która walczyła z przerwanym łańcuchem dostaw oraz szalejącym wzrostem cen.

Konflikt zbrojny w Ukrainie oraz pandemia znacznie wpłynęły na działalność branży budowlanej w Polsce i nie tylko. Zachwiane zostały łańcuchy dostaw co w konsekwencji doprowadziło do niedoboru materiałów oraz kolejnej fali wzrostu cen materiałów. Z takimi problemami borykali się w 2022 roku przedstawiciele nie tylko budowlanki, ale także producenci produktów wykończenia wnętrz m.in. drewnianych podłóg.

Trudny miniony rok.

Minione 12 miesięcy nie należały do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Jeszcze tląca się pandemia, kolejno agresja Rosji na Ukrainę, szalejąca inflacja itp. Z problemami borykało się wiele branż, w tym także wnętrzarska. - Wojna w Ukrainie zasiała nie małe spustoszenie na europejskim rynku drewna. W okresie pandemii zapotrzebowanie na ten surowiec było bardzo duże. Zdarzały się momenty, że materiału wręcz brakowało. Natomiast w momencie wybuchu wojny w Ukrainie łańcuchy dostaw zza wschodniej granicy zostały przerwane. Popyt oraz podaż wciąż były ogromne jednak przez to, że wielu producentów korzystało wówczas z drewna właśnie ze wschodu, możliwość dostaw tego materiału zostały znacznie ograniczone - wyjaśnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket, dodając jednocześnie, że największy problem rozpoczął się, gdy producenci zaczęli masowo wykupywać surowce na rynku polskim. - Taka kolej rzeczy spowodowała brak materiałów, a także lawinowy wzrost cen surowca w kraju. Chapel Parket od lat korzysta wyłącznie z materiałów certyfikowanych, a takimi nie były te z Ukrainy i Białorusi. Wykorzystujemy surowce pozyskiwane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Nasze podłogi nie są typowym produktem, to posadzki bardzo wysokiej jakości, wykonywane z drewna dębowego i tylko na zamówienie. Wojna w Ukrainie spowodowała, że mieliśmy duży problem z pozyskiwaniem naszego materiału - dodaje ekspert marki Chapel Parket.


Miniony rok pod kątem trendów

Dębowe podłogi od lat znajdują się w czołówce elementów wyposażenia wnętrz na które decydują się inwestorzy. Trendy wyraźnie pokazują, że we wnętrzach stawiamy na naturalne materiały, drewno i wszelkie firmy, które sprawią, że w tak „dziwnych” czasach choć w domu znajdziemy ukojenie. - W tym roku najpopularniejszymi kolorami wybieranymi przez inwestorów były odcienie brązu i beżu. Dokładniej rzecz ujmując na pierwszym miejscy uplasował się kolor Bruce, zaraz za nim Elsey, Channel i nasza nowość w ofercie czyli delikatny i subtelny Invisible. W najlepszej dziesiątce znalazły się także: Elk, Reef, Essex (seria Chapel Minster), Egmont, Clark, Howden (seria Chapel Minster). Najpopularniejszymi wzorami były zdecydowanie deski (83 proc.), oraz herringbone (jodła klasyczna 9 proc.) i hungarishe punt (jodła węgierska, francuska 8 proc.) - tłumaczy ekspert marki Chapel Parket, Sebastian Kos. Jeżeli chodzi o szerokości, to prym wiodły deski w 185 mm oraz klepki, których szerokość wynosiła 145 mm.

Mimo trudnego roku podłogi marki Chapel Parket stały się częścią wielu ciekawych inwestycji. - Czołowi polscy projektanci od lat chętnie wykorzystują nasze produkty. Tak też było w tym roku. Na kocie mamy m.in. stylowy dom na Mazurach polskiej aktorki, nowoczesną nieruchomość w Szczecinie czy też apartament w legendarnej warszawskiej kamienicy Foksal 13/15 itp. Podłogi Chapel Parket montowane są nie tylko w prywatnych domach czy mieszkaniach lecz także w obiektach komercyjnych – dodaje Sebastian Kos.

Warto wspomnieć, że podłogi stylizowane, a więc wykonane z postarzanego drewna cieszą się dużą popularnością. W minionym roku inwestorzy wybierali nie tylko deski przypominające wiekowe drewno, ale także stylizowane klepki i kasetony. Tego typu elementy są montowane zarówno w nowych (nieraz bardzo awangardowych) wnętrzach, jak i starych, odrestaurowywanych budynkach.

- Jestem przekonany, że dużym powodzeniem nadal będą cieszyły się podłogi stylizowane. Dzięki odpowiedniej obróbce drewna uwydatniamy jego naturalne piękno, nie tracąc jednocześnie jego charakteru. Tak jak w przyrodzie nie ma dwóch takich samych drzew, tak nie da się znaleźć dwóch identycznych desek, każda jest jedyna w swoim rodzaju. Ponadto podłogi Chapel Parket poddawane są obróbce termicznej. Drewno uzyskane właśnie tą technika zyskuje coraz większą popularność wśród projektantów i inwestorów. Opalane deski są odporne na wilgoć, wodę ogień oraz gnicie i insekty. Może się także wydawać, że tak potraktowane drewno stanie się kruche i słabe. Nic bardziej mylnego. W tym kontrolowanym procesie dochodzi do wzmocnienia surowca dzięki czemu, stanie się bardziej wytrzymały – dodaje ekspert marki Chapel Parket.

Marka przez cały rok była także aktywna w mediach społecznościowych, dostarczała zainteresowanym inspiracji, ale i wiedzy na temat dębowych podłóg oraz ich właściwości.
 

***

Tekst: Adventure Media

Zdjecia: Chapel Parket

* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *
KONTAKT:

Chapel Parket Polska Sp. z o.o.

www.chapelparket.pl


Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Ocieplenie domu „od stóp do głów” Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:00

Ocieplenie domu „od stóp do głów”

Każdy z nas zna to powiedzenie, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Wraz z postępem w rozwoju materiałów ociepleniowych staje się ono coraz prawdziwsze w
Dom Miks cytryny z pomarańczą. 38-metrowa kawalerka projektu Interiorsy
2024-04-24 | 09:40

Miks cytryny z pomarańczą. 38-metrowa kawalerka projektu Interiorsy

Mały metraż to całkiem spore wyzwanie aranżacyjne. Tu trzeba przemyśleć każde rozwiązanie, by z niewielkiej przestrzeni wydobyć jak najwięcej. Doskonale zdają sobie z tego sprawę
Dom Bezproblemowe gotowanie na gazie
2024-04-22 | 12:00

Bezproblemowe gotowanie na gazie

Gotowanie to sztuka, która wykracza poza samą konieczność przygotowywania posiłków. To nie tylko proces łączenia składników w potrawy, ale również wyraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.