Komunikaty PR

Podsumowanie roku 2022 w branży podłogowej

2023-01-24  |  13:55
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

2022 rok nie był łatwy. Z jednej strony pojawiała się nadzieja na zakończenie trudnego czasu związanego z pandemią, z drugiej wybuch wojny w Ukrainie skutecznie utrudnił kolejne działania. W minionych 12 miesiącach wiele branż borykało się z problemami, które nie ominęły tej podłogowej, która walczyła z przerwanym łańcuchem dostaw oraz szalejącym wzrostem cen.

Konflikt zbrojny w Ukrainie oraz pandemia znacznie wpłynęły na działalność branży budowlanej w Polsce i nie tylko. Zachwiane zostały łańcuchy dostaw co w konsekwencji doprowadziło do niedoboru materiałów oraz kolejnej fali wzrostu cen materiałów. Z takimi problemami borykali się w 2022 roku przedstawiciele nie tylko budowlanki, ale także producenci produktów wykończenia wnętrz m.in. drewnianych podłóg.

Trudny miniony rok.

Minione 12 miesięcy nie należały do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Jeszcze tląca się pandemia, kolejno agresja Rosji na Ukrainę, szalejąca inflacja itp. Z problemami borykało się wiele branż, w tym także wnętrzarska. - Wojna w Ukrainie zasiała nie małe spustoszenie na europejskim rynku drewna. W okresie pandemii zapotrzebowanie na ten surowiec było bardzo duże. Zdarzały się momenty, że materiału wręcz brakowało. Natomiast w momencie wybuchu wojny w Ukrainie łańcuchy dostaw zza wschodniej granicy zostały przerwane. Popyt oraz podaż wciąż były ogromne jednak przez to, że wielu producentów korzystało wówczas z drewna właśnie ze wschodu, możliwość dostaw tego materiału zostały znacznie ograniczone - wyjaśnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket, dodając jednocześnie, że największy problem rozpoczął się, gdy producenci zaczęli masowo wykupywać surowce na rynku polskim. - Taka kolej rzeczy spowodowała brak materiałów, a także lawinowy wzrost cen surowca w kraju. Chapel Parket od lat korzysta wyłącznie z materiałów certyfikowanych, a takimi nie były te z Ukrainy i Białorusi. Wykorzystujemy surowce pozyskiwane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Nasze podłogi nie są typowym produktem, to posadzki bardzo wysokiej jakości, wykonywane z drewna dębowego i tylko na zamówienie. Wojna w Ukrainie spowodowała, że mieliśmy duży problem z pozyskiwaniem naszego materiału - dodaje ekspert marki Chapel Parket.


Miniony rok pod kątem trendów

Dębowe podłogi od lat znajdują się w czołówce elementów wyposażenia wnętrz na które decydują się inwestorzy. Trendy wyraźnie pokazują, że we wnętrzach stawiamy na naturalne materiały, drewno i wszelkie firmy, które sprawią, że w tak „dziwnych” czasach choć w domu znajdziemy ukojenie. - W tym roku najpopularniejszymi kolorami wybieranymi przez inwestorów były odcienie brązu i beżu. Dokładniej rzecz ujmując na pierwszym miejscy uplasował się kolor Bruce, zaraz za nim Elsey, Channel i nasza nowość w ofercie czyli delikatny i subtelny Invisible. W najlepszej dziesiątce znalazły się także: Elk, Reef, Essex (seria Chapel Minster), Egmont, Clark, Howden (seria Chapel Minster). Najpopularniejszymi wzorami były zdecydowanie deski (83 proc.), oraz herringbone (jodła klasyczna 9 proc.) i hungarishe punt (jodła węgierska, francuska 8 proc.) - tłumaczy ekspert marki Chapel Parket, Sebastian Kos. Jeżeli chodzi o szerokości, to prym wiodły deski w 185 mm oraz klepki, których szerokość wynosiła 145 mm.

Mimo trudnego roku podłogi marki Chapel Parket stały się częścią wielu ciekawych inwestycji. - Czołowi polscy projektanci od lat chętnie wykorzystują nasze produkty. Tak też było w tym roku. Na kocie mamy m.in. stylowy dom na Mazurach polskiej aktorki, nowoczesną nieruchomość w Szczecinie czy też apartament w legendarnej warszawskiej kamienicy Foksal 13/15 itp. Podłogi Chapel Parket montowane są nie tylko w prywatnych domach czy mieszkaniach lecz także w obiektach komercyjnych – dodaje Sebastian Kos.

Warto wspomnieć, że podłogi stylizowane, a więc wykonane z postarzanego drewna cieszą się dużą popularnością. W minionym roku inwestorzy wybierali nie tylko deski przypominające wiekowe drewno, ale także stylizowane klepki i kasetony. Tego typu elementy są montowane zarówno w nowych (nieraz bardzo awangardowych) wnętrzach, jak i starych, odrestaurowywanych budynkach.

- Jestem przekonany, że dużym powodzeniem nadal będą cieszyły się podłogi stylizowane. Dzięki odpowiedniej obróbce drewna uwydatniamy jego naturalne piękno, nie tracąc jednocześnie jego charakteru. Tak jak w przyrodzie nie ma dwóch takich samych drzew, tak nie da się znaleźć dwóch identycznych desek, każda jest jedyna w swoim rodzaju. Ponadto podłogi Chapel Parket poddawane są obróbce termicznej. Drewno uzyskane właśnie tą technika zyskuje coraz większą popularność wśród projektantów i inwestorów. Opalane deski są odporne na wilgoć, wodę ogień oraz gnicie i insekty. Może się także wydawać, że tak potraktowane drewno stanie się kruche i słabe. Nic bardziej mylnego. W tym kontrolowanym procesie dochodzi do wzmocnienia surowca dzięki czemu, stanie się bardziej wytrzymały – dodaje ekspert marki Chapel Parket.

Marka przez cały rok była także aktywna w mediach społecznościowych, dostarczała zainteresowanym inspiracji, ale i wiedzy na temat dębowych podłóg oraz ich właściwości.
 

***

Tekst: Adventure Media

Zdjecia: Chapel Parket

* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *
KONTAKT:

Chapel Parket Polska Sp. z o.o.

www.chapelparket.pl


Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
specjalista ds. public relations
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064


 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.