Komunikaty PR

Pośrednik nieruchomości czy samodzielny zakup? Na co się zdecydować?

2020-06-23  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.13 MB )

Zakup mieszkania, domu czy działki to zazwyczaj najważniejsza życiowa inwestycja i nie ma nic gorszego niż źle ulokowane, skądinąd ogromne, pieniądze. Oczywiście można na własną rękę szukać swego miejsca na ziemi i liczyć na to, że się uda. Jednak to dość ryzykowne rozwiązanie, zwłaszcza jeżeli nie ma się żadnego doświadczenia związanego z rynkiem nieruchomości. Dlatego też, aby czuć się bezpiecznie, warto oddać się w ręce specjalisty – pośrednika nieruchomości.

- Kupując jakąkolwiek nieruchomość trzeba mieć pewność, że zainwestowane pieniądze nie okażą się katastrofą. Warto więc maksymalnie obniżyć jakiekolwiek ryzyko strat. Agent nieruchomości będzie gwarantem poczucia bezpieczeństwa. Przede wszystkim pomoże rzeczowo przeanalizować możliwość zysków i strat, a także załatwi wiele formalności – mówi Andrzej Kazberuk z białostockiego biura nieruchomości Homefull.

Zakup czy sprzedaż nieruchomości zazwyczaj nie przydarza się nam często, ale zawsze ma to wpływ na jakość naszego dalszego życia. Skorzystanie z szerokiej oferty usług, jakie mają do zaoferowania biura nieruchomości i agenci, najczęściej spotyka się z podstawowym pytaniem: Ile to kosztuje?
 - Zazwyczaj koszt usługi biura nieruchomości to 3 procent od wartości inwestycji, ale ile by nie kosztowało warto skorzystać z porady doświadczonego pośrednika nieruchomości. Jego obecność najbardziej jest potrzebna w chwili uzgadniania warunków transakcji. Niejednokrotnie bywa tak, że strony potrafią zawzięcie walczyć o swoje oczekiwania finansowe, że tak naprawdę tylko pośrednik jest w stanie wyciszyć złe emocje i doprowadzić do pomyślnego końca transakcji – mówi Andrzej Kazberuk.

Kiedy szukamy odpowiedniej nieruchomości, doświadczony pośrednik pomoże nam sprecyzować nasze oczekiwania oraz możliwości finansowe i jako osoba dobrze orientująca się w realiach na lokalnym rynku nieruchomości podpowie nam, co jesteśmy w stanie nabyć.
 Proces wyszukiwania ofert, które będą dla nas odpowiednie, potrafi być bardzo czasochłonny i nie zawsze odnajdziemy faktycznie te ogłoszenia, które będą spełniać nasze oczekiwania. Agencje nieruchomości zazwyczaj dysponują dużą bazą własnych ofert, na które mają wyłączność.
 - Klient może z nich skorzystać tylko decydując się na usługi pośrednika – dodaj Andrzej Kazberuk z Homefull. - Co ważne, agenci obu stron współpracują ze sobą podczas transakcji .

Sprzedajesz – na co możesz liczyć?

Zawsze osoba sprzedająca chce uzyskać jak najlepszą (najwyższą) cenę, jednak bardzo często nie ma ona nic wspólnego z realiami. W ten sposób zainteresowanie ofertą jest znikome, a sprzedaż staje się niemożliwa. Doświadczony agent podpowie w jakich przedziałach cenowych umieścić ofertę, wcześniej oszacuje wartość nieruchomości. Dodatkowo pośrednik pokaże jak dzięki pewnym zabiegom najlepiej zaprezentować dom, mieszkanie, działkę czy lokal.
Profesjonalny agent nieruchomości będzie odpowiadał również za zorganizowanie sesji zdjęciowej, nakręcenie video przy użyciu profesjonalnego i nowoczesnego sprzętu. Podczas sprzedaży ważna jest tak zwana umowa Premium z klauzulą wyłączności. To rozwiązanie jest bardzo skuteczne i pozwala pośrednikowi rozwinąć skrzydła, a także reklamować ofertę w bardziej transparentny sposób.
Pomoc przedstawiciela agencji na pewno będzie nieodzowna podczas przygotowania dokumentów. Pośrednik może także szybciej zebrać wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do sprzedaży, jak m.in. akt nabycia nieruchomości, zaświadczenia ze spółdzielni, zaświadczenie o braku osób zameldowanych, wypis i wyrys z rejestrów gruntów itp.

Jednym słowem…

Zarówno sprzedający jak i kupujący dzięki pośrednictwu oszczędza czas, korzysta z większych możliwości biura, które dysponuje lepszymi narzędziami marketingowymi oraz większą wiedzą w tym zakresie. Warto więc zainwestować pieniądze, by móc cieszyć się swoim wymarzonym lokum lub korzystnie sprzedać swoją nieruchomość.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.