Komunikaty PR

Potrzeby zwierząt i domowników są równie ważne. Tak uważa trzech na pięciu Europ

2022-12-19  |  16:20
Biuro prasowe
  • Europejskie badanie Pet Living 2022, przeprowadzone przez firmę Samsung na próbie ponad 6.500 właścicieli zwierząt domowych pokazało, że 59% z nich nie chce ograniczać wydatków na swoich pupili. W Polsce wskaźnik ten wynosi 27%.
  • Ponad połowa uczestników badania uważa, że technologia może poprawić dobrostan ich zwierząt (56%), zwiększyć poziom ich aktywności (56%), korzystnie wpłynąć na ich zdrowie (52%) oraz ograniczyć poziom stresu związany z rozłąką z właścicielem (52%).
  • Niemal co drugi badany (49%) oczekuje, że w przyszłości pojawi się więcej przyjaznych dla zwierząt technologii.

Wyniki badania Pet Living 2022, przeprowadzonego przez Samsung, pokazały zależność pomiędzy rosnącą liczbą zwierząt domowych, a technologicznymi wyborami Europejczyków. Ponad połowa uczestników badania uważa, że technologia może poprawić dobrostan ich zwierząt (56%), zwiększyć poziom ich aktywności (56%), korzystnie wpłynąć na ich zdrowie (52%) oraz ograniczyć poziom stresu związany z rozłąką z właścicielem (52%).

Obserwowany jest także wzrost popytu na przyjazne dla zwierząt technologie - ponad połowa respondentów (52%) uważa, że tego typu rozwiązania powinny być standardem w inteligentnych urządzeniach.

Z badania wynika, że niemal dwie trzecie (63%) jego uczestników uważa swoich pupili za pełnowartościowych członków rodziny. Nie dziwi więc fakt, że podobnie jak w przypadku relacji międzyludzkich, zwierzęta również determinują sposób, w jaki toczy się domowe życie i mają wpływ na kluczowe decyzje zakupowe swoich właścicieli*.

 

  • Niemal połowa (47%) respondentów przyznała, że układ wnętrza ich domu został zmieniony tak, by dostosować go do potrzeb zwierząt
  • Prawie jedna trzecia (32%) badanych potwierdziła, że fakt posiadania zwierzaka wpłynął na ich decyzję o zakupie nowego urządzenia do domu
  • 30% ankietowanych stwierdziło, że posiadanie pupila miało wpływ na decyzję o zakupie urządzenia wykorzystującego zaawansowaną technologię

 

Z badania wynika, że lubiący nowinki technologiczne właściciele zwierząt chcieliby korzystać z osiągnieć dzisiejszych technologii na różne sposoby: od sprzątania po pupilach za pomocą odkurzaczy (53%), poprzez karmienie za pomocą zautomatyzowanych podajników karmy (49%), aż po korzystanie z lokalizatorów do monitorowania miejsca przebywania zwierząt (48%). Dla osób, które już korzystają z przyjaznych dla zwierzaków technologii najważniejsze było to, aby zapewnić im większe bezpieczeństwo (36%), troska o własny spokój (36%) oraz wyższy poziom wygody w codziennym dbaniu o pupila (33%).

 

 

Benjamin Braun, Wiceprezes Samsung Europe podkreśla:

„W europejskich domach zwierzęta to bardzo ważni członkowie rodziny. Taki stan rzeczy wpływa na nasze decyzje zakupowe oraz na sposób, w jaki korzystamy z technologii. Technologie Samsung ułatwiają domowe życie, a pracując nad nowymi rozwiązaniami, pamiętamy również o naszych zwierzętach.”

 

Chcemy, aby nasi ulubieńcy byli zdrowi i szczęśliwi.

 

 

59% uczestników badania nie chce ograniczyć poziomu wydatków na swoje zwierzęta. W Polsce jest to 27% właścicieli zwierząt.

 

Na rzecz dobrostanu zwierzaków ankietowani są skłonni ograniczyć wydatki na inne aktywności - od mediów (27%) aż po spotkania z przyjaciółmi (40%).  

 

Pozostawienie zwierząt samych w domu jest problemem dla większości właścicieli 

Po izolacji związanej z pandemią wielu z nas powróciło do stacjonarnej pracy w biurze. Niemal połowa (46%) respondentów stwierdziła, że martwi się, kiedy ich pupile zostają same w domu.

 

W opiece nad swoimi ulubieńcami – właściciele mogą liczyć na wsparcie nowoczesnych technologii. Niemal połowa (48%) respondentów korzysta z rozwiązań, które pomagają pupilowi zmagać się z samotnością.

 

Benjamin Braun, Wiceprezes Samsung Europe dodaje:

„Nasze domy stają się coraz bardziej inteligentne i zintegrowane. Pracując nad nowymi, rozwiązaniami, mamy na uwadze wszystkich członków rodziny. Również naszych futrzastych przyjaciół. Na przykład, jeśli zwierzę nosi SmartTag, możesz podejrzeć na mapie, gdzie aktualnie się znajduje i odtworzyć melodię, która przywoła go do domu. Możesz też skorzystać z wbudowanej kamery w odkurzaczu JetBot AI+, aby sprawdzić co porabia twój zwierzak, gdy jesteś poza domem, i np. zdalnie włączyć telewizor lub światło.”

 

Przyszłość technologii opracowywanej z myślą o zwierzętach

 

Właściciele zwierząt z optymizmem patrzą na korzyści, jakie mogą im zapewnić innowacyjne rozwiązania technologiczne.

 

Badanie wykazało również, że właściciele zwierząt oczekują pojawiania się na rynku coraz to bardziej innowacyjnych rozwiązań. Niemal dwie trzecie (62%) respondentów jest zdania, że funkcje przyjazne dla zwierząt są równie ważne, jak te przyjazne dla innych domowników, a prawie połowa (49%) badanych oczekuje w przyszłości opracowania większej ilości przyjaznych dla zwierząt technologii.  

 

Prowadząca na Uniwersytecie w Glasgow wykłady na temat interakcji pomiędzy zwierzętami i technologią dr Ilyena Hirskyj-Douglas, która uczestniczyła również w przygotowaniach do badania Pet Living 2022, podsumowuje:

 

„Sposób, w jaki opiekujemy się naszymi zwierzętami zostanie zrewolucjonizowany przez inteligentne technologie, które będą wpływać nie tylko na nasze codzienne życie, ale także na życie naszych małych przyjaciół, z którymi dzielimy domową przestrzeń.

 

Młodsze pokolenia coraz chętniej wykorzystują różnego rodzaju technologie smart. Rośnie także liczba właścicieli zwierząt domowych. Dlatego inteligentne technologie zaprojektowane z myślą o zwierzętach wydają się być jak najbardziej naturalnym rozwiązaniem przyszłości.”

 

O badaniu Pet Living:

Instytut Opinium przeprowadził na zlecenie Samsung badanie na reprezentatywnej próbie 6.501 właścicieli zwierząt - 2.000 z nich mieszkało w Wielkiej Brytanii, po 1.000 we Francji, Niemczech i Hiszpanii, 1.001 we Włoszech zaś 500 w Polsce. Ankieta została przeprowadzona w sześciu ww. krajach z wykorzystaniem opracowanej przez Opinium metodyki internetowej. Badanie odbyło się we wszystkich ww. krajach w okresie od 31 października do 7 listopada 2022 roku.

 

*W 2021 roku 90 milionów gospodarstw domowych w UE (46%) posiadało jakieś zwierzę:

Na podstawie https://europeanpetfood.org/about/statistics/

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.