Komunikaty PR

Poznaj historię spłuczek podtynkowych

2021-02-08  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Na świecie znane są już od prawie 60 lat. Do Polski zawitały dopiero w latach 90., podobnie jak wiele innych nowinek i technologii z Zachodu. Podtynkowe spłuczki do toalet, bo o nich mowa, to dziś już standard. Warto wiedzieć, że to rewolucyjne rozwiązanie techniczne, podobnie jak znakomitą czekoladę i najwyższej jakości zegarki, zawdzięczamy Szwajcarom.

Historia spłuczek podtynkowych sięga 1964 roku. Właśnie wtedy firma Geberit wprowadziła na rynek pierwszy model spłuczki zintegrowanej ze ścianą. W tym miejscu warto wspomnieć, że Geberit to także wynalazca i producent pierwszej drewniano-ołowianej spłuczki do wc. Patent na ten produkt firma Gebert – bo tak wówczas nazywał się dzisiejszy Geberit – uzyskała w 1905 roku. Niespełna pół wieku później, w 1952 roku Geberit wypuścił na rynek pierwszą spłuczkę wykonaną z tworzywa, a po kolejnych 10 latach przyszedł czas na spłuczkę podtynkową.

Rewolucja na miarę czasów

Wynalazek szwajcarskiego producenta doskonale wpisywał się w panujące wówczas wzornicze trendy i  kierunki myślenia projektantów. Forma została podporządkowana funkcji, a głównym dążeniem designerów tego okresu było połączenia estetyki z maksymalną użytecznością produktu. To właśnie wtedy rodziły się pomysły na modułowe, wielofunkcyjne meble czy chowane w ścianach łóżka. W niewielkich łazienkach, typowych dla ówczesnego budownictwa mieszkaniowego dominowała prostota, ergonomia i wygoda. Projektanci Geberit skoncentrowali uwagę na rozwiązaniu, które pozwoli zaoszczędzić przestrzeń. Owocem ich pracy były właśnie spłuczki do zabudowy w ścianie.

Sprawdzone w sercu szwajcarskich Alp

Ważny rozdział w historii spłuczek podtynkowych zapisany został w łazienkach hotelu Eiger, położonego w szwajcarskiej górskiej wiosce Grindelwald. Jego właściciele w połowie lat 60. XX wieku, jako jedni z pierwszych inwestorów zdecydowali się zastosować w swoim obiekcie to innowacyjne jak na tamte czasy rozwiązanie. Głównym argumentem, który ich przekonał była właśnie możliwość zaprojektowania mniejszych łazienek – dzięki temu goście mieli do dyspozycji bardziej przestronne pokoje.

I choć przez pierwszych kilka lat obsługa dość często musiała tłumaczyć klientom hotelu, jak spuścić wodę w toalecie, właściciele nigdy nie żałowali swojej decyzji. Dlaczego? Ponieważ spłuczki Geberit działały sprawnie i bez zarzutu przez 50 lat! W tym czasie ani jedna z nich nie została wymieniona. Co więcej, kiedy w 2013 roku podjęto decyzję o generalnym remoncie hotelowych łazienek, których design odbiegał już dość znacząco od obowiązujących trendów, okazało się, że po pół wieku pracy spłuczki Geberit nadal są w nienagannym stanie i z powodzeniem mogłyby działać jeszcze przez wiele lat. Ich zbiorniki zachowały wszystkie swoje parametry. W tej sytuacji decyzja właścicieli hotelu Eiger mogła być tylko jedna: wymienili stare spłuczki Geberit na najnowszą generację Geberit Duofix. Są przekonani, że nowe spłuczki będą równie dobrze służyć gościom przez kolejne 50 lat.

Geberit = bezpieczeństwo

W tym roku minie 57 lat od wprowadzenia na rynek wynalazku firmy Geberit. Podtynkowe spłuczki zrewolucjonizowały łazienki na całym świecie – spotykamy je dziś powszechnie zarówno w domowych, jak i publicznych toaletach. Chociaż obecna rynkowa oferta spłuczek do zabudowy obejmuje produkty wielu różnych marek, prawdziwy Geberit wciąż jest tylko jeden, a jego spłuczki cieszą się nieposzlakowaną opinią inwestorów, architektów i wykonawców. Zgodnie przyznają oni, że produkty Geberit to synonim bezpieczeństwa, ponieważ wyróżnia je najlepsza jakość, niezawodność i gwarancja bezawaryjnej pracy przez długie lata.

Od początku aż do dziś wszystkie spłuczki Geberit produkowane są w Europie. Obecnie proces produkcji jest już niemal w pełni zautomatyzowany, ale wciąż odbywa się pod okiem człowieka. Spłuczki formowane są metodą rozdmuchową z wysokiej gęstości polietylenu PE-HD. Pozwala to uzyskać jednolitą strukturę korpusu całego zbiornika, co w połączeniu z dużą wytrzymałością mechaniczną i elastycznością polietylenu, praktycznie wyklucza możliwość pęknięcia spłuczki. Potwierdzają to fakty. Na ponad 2,5 miliona zamontowanych w Polsce w ciągu ostatnich 25 lat spłuczek ani jedna nie uległa rozszczelnieniu. Geberit udziela 10-letniej gwarancji nie tylko na samą na spłuczkę, ale także na wszystkie elementy w jej wnętrzu. Ponadto, jako jedyny producent na rynku zapewnia dostępność części zamiennych swoich produktów przez 25 lat.

Spłuczka i stelaż – duet doskonały

Za bezpieczeństwo użytkownika odpowiada nie tylko spłuczka, ale także stelaż. Konstrukcja obu elementów w produktach Geberit najnowszej generacji zawiera szereg rozwiązań, wprowadzonych po wszechstronnych badaniach laboratoryjnych. Służą one poprawie parametrów akustycznych, zmniejszeniu ilości wody zużywanej do spłukania toalety oraz uproszczeniu montażu – naturalnie z zachowaniem parametrów jakościowych. Testy, przeprowadzone przez niezależne, certyfikowane instytuty potwierdziły, że stelaże Geberit przez wiele lat użytkowania bezpiecznie znoszą obciążenie 400 kg przy tylko 4 punktach mocowania. Warto zauważyć, że 400 kg to obciążenie kontrolne – stelaż Geberit bezpiecznie przenosi obciążenia nawet kilkakrotnie większe.

Szwajcarska jakość od lat ceniona jest na całym świecie. Warto pamiętać, że oprócz znakomitej czekolady, serów i zegarków, Szwajcarom zawdzięczamy też najwyższej jakości podtynkowe spłuczki i stelaże do toalet.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.