Poznaliśmy zwycięzców międzynarodowego konkursu make me!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Urban Coolspot Project, Wymazówki CRN_01 „Koliber” oraz Urban Clay – poznaliśmy zwycięzców międzynarodowego konkursu wzorniczego dla młodych projektantów make me! 2022. Do laureatów tegorocznej edycji trafiły nagrody o łącznej wartości 60 000 zł, które zostały przyznane podczas oficjalnej gali 13 maja w ramach trwającego Łódź Design Festival.
Realizowany od jego drugiej edycji, wyrósł na jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Głównym jego celem jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie twórców w wieku 20-35 lat. W tym roku ze 147 nadesłanych zgłoszeń jury w składzie: Izabela Bołoz, Krzysztof Kornas, Joanna Krokosz, Tomek Rygalik, Agata Kiedrowicz, Maurizio Burrato, Michał Piernikowski, wybrało 26 finalistów. To oni walczyli o łączną pulę nagród, która dzięki organizatorowi – Łódź Design Festival, sponsorom INTERPRINT Polska i LPP oraz partnerowi Cosentino wynosiła aż 60 000 zł!
W drugim etapie konkursu wyróżnione zostały najlepsze z nich. Nie było to jednak łatwym zadaniem.
„Z uwagi na niezwykle wyrównany poziom wszystkich zgłoszeń, obrady jury były w tym roku wyjątkowo burzliwe. Wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w., a także szczególna wrażliwość społeczna.” – tak o tegorocznej edycji konkursu make me! mówi Michał Piernikowski, członek jury oraz dyrektor Łódź Design Festiwal. I dodaje: „W związku z tym po wielu emocjonujących dyskusjach zdecydowaliśmy się wyróżnić trzech projektantów i ze strony Łódź Design Festival przyznać każdemu ze zwycięzców tą samą wysokość nagrody – po 10 tys. zł.”
Trzecie miejsce zdobyła praca URBAN CLAY, autorstwa duetu Michaliny Zadykowicz (Polska) oraz Sabriny Hass (Austria). „Jest to projekt krytyczny, który w niezwykle wnikliwy sposób mierzy się z tematyką wyczerpujących się zasobów naturalnych, jednocześnie stanowi ciekawą refleksję dotyczącą tożsamości miejskiej, życia w mieście.” – uzasadniał wybór Michał Piernikowski.
Druga nagroda trafiła do Macieja Głowackiego (Polska), autora projektu WYMAZÓWKI CRN_01 „Koliber”. „Pandemia w znaczącym stopniu przyczyniła się także do pogłębienia kryzysu klimatycznego. Mnóstwo jednorazowych higienicznych i medycznych sprzętów oraz artykułów trafiło na wysypiska. Projekt WYMAZÓWKI w sposób bezpośredni adresuje ten problem. Te dostępne na rynku standardowo produkowane są dwuetapowo i wykonane są z dwóch grup materiałowych, nierozerwalnie ze sobą połączonych. A tu z inspiracji naturą powstał przedmiot, składający się z jednej części, o uproszczonym jednoetapowym procesie produkcyjnym – szybszym i tańszym, który niesie tą samą bardzo ważną diagnostyczną funkcję. Jednocześnie spełnia on wszystkie oczekiwania przedkładane przed tego typu projektem.” – argumentował werdykt jury jeden z jego przedstawicieli Tomek Rygalik z DesignNature.
„Pierwszą nagrodę za dostrzeżenie problemu wynikającego z uszczelniania krajobrazu pod budowę infrastruktury miejskiej i zaproponowanie rozwiązania funkcjonalnego i zarazem atrakcyjnego wizualnie otrzymuje URBAN COOLSPOT PROJECT autorstwa Julii Sulikowskiej (Polska).” – ogłosił Michał Piernikowski.
Partnerzy festiwalu postanowili również przyznać nagrody specjalne. LPP – marka, która dołączyła w tym roku do grona sponsorów łódzkiego festiwalu, wyróżniła projekt CERAMIKA ZE SKORUP JAJ autorstwa Laury Van De Wijdeven (Holandia), wręczając nagrodę w wysokości 10 tys. zł.
Ostatnim wyróżnieniem przyznanym podczas tegorocznej edycji konkursu make me! były dwie nagrody w wysokości 10 tys. zł każda, ufundowane przez partnerów wydarzenia – markę Cosentino i INTERPRINT. Trafiły one w ręce tego samego autora: Julii Sulikowskiej (Polska), zdobywczyni pierwszej nagrody w konkursie make me! za projekt URBAN COOLSPOT PROJECT.
- make me! zawsze było okazją, żeby przyjrzeć się, czym interesują się najmłodsi projektanci. To wyjątkowy konkurs, który pokazuje, jak zmienia się nasze myślenie o projektowaniu.
Od kilku lat wyraźnie widzimy, że następuje zmiana zainteresowań młodych twórców. Coraz mniej chętnie myślą o tworzeniu kolejnych krzeseł. Teraz pojawiają się tematy związane z kryzysem klimatycznym. Młodzi chcą również projektować rytuały – np. parzenia i delektowania się kawą, a także małe urządzenia, narzędzia, obiekty, które pozwolą nam kształtować lepsze zachowania, zmienić swoje nawyki, np. w poszukiwaniu bliskości i czułości.
Jest też dużo projektów związanych z wieloma schorzeniami, np.: cywilizacyjnymi. Projektanci już niekoniecznie chcą projektować masowo, by odnieść sukces dzięki kolejnemu wspaniałemu meblowi, zamiast tego zwracają się do różnych grup marginalizowanych, potrzebujących: osób starszych, niepełnosprawnych.– podsumował tegoroczną edycję konkursu make me! dyrektor Łódź Design Festival.
Wystawa finalistów międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów make me! dostępna jest bezpłatnie w przestrzeni Art_Inkubator w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3) w czasie trwania 16. edycji Łódź Design Festival (12–22.05.2021).
***
LISTA ZWYCIĘZCÓW TEGOROCZNEJ EDYCJI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU MAKE ME! :
Miejsce 1. - URBAN COOLSPOT PROJECT, autor: Julia Sulikowska (Polska) - makeme.lodzdesign.com
Miejsce 2. - WYMAZÓWKI CRN_01 „Koliber”, autor: Maciej Głowacki (Polska) -makeme.lodzdesign.com
Miejsce 3. - URBAN CLAY, autor: Michalina Zadykowicz (Polska) oraz Sabrina Hass (Austria) - makeme.lodzdesign.com
Nagroda Specjalna w wysokości 10 tys. zł ufundowana przez sponsora festiwalu LPP:
CERAMIKA ZE SKORUP JAJ, autor: Laura Van De Wijdeven (Holandia) - makeme.lodzdesign.com
Dwie nagrody specjalne w wysokości 10 tys. zł każda, ufundowane przez partnerów festiwalu, marki Cosentino oraz INTERPRINT:
URBAN COOLSPOT PROJECT, autor: Julia Sulikowska (Polska) - makeme.lodzdesign.com
Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Mecenasem festiwalu po raz 16. została marka Ceramika Paradyż. W gronie sponsorów znalazły się firmy INTERPRINT Polska oraz LPP. Zaś partnerami festiwalu są: Mazda, Cosentino, Manufaktura, Porta, Rado, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Lanberry: Muszę teraz jak puzzle poukładać koncerty i treningi. Muzyka jest moim życiem, a taniec będzie pięknym dopełnieniem tego muzycznego świata
Ze względu na sporą liczbę koncertów wakacje to dla wokalistki niezwykle intensywny czas. Tym razem obowiązków jest jeszcze więcej, bo zaczęły się już treningi do „Tańca z gwiazdami”. Lanberry zapewnia jednak, że im więcej ma pracy, tym bardziej czuje się spełniona.
Konsument
Nadmierna dbałość o zdrowe żywienie może prowadzić do obsesji. Ryzyko ortoreksji występuje u co 10. człowieka

Co najmniej jedna piąta osób wykazuje zachowania ortorektyczne, a u 10 proc. rozwinie się ortoreksja, czyli obsesja na punkcie jakości pożywienia. Problem występuje częściej u kobiet oraz u osób utrzymujących regularną aktywność fizyczną. Konsekwencją zaburzenia może być zarówno nieprawidłowe odżywienie, jak i pojawienie się problemów natury psychicznej. Psychodietetycy radzą, by nie rezygnować ze zdrowego żywienia, ale we wdrażaniu postępowania dietetycznego zachować przede wszystkim umiar.
Media
Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda

Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.