Poznaliśmy zwycięzców międzynarodowego konkursu make me!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Urban Coolspot Project, Wymazówki CRN_01 „Koliber” oraz Urban Clay – poznaliśmy zwycięzców międzynarodowego konkursu wzorniczego dla młodych projektantów make me! 2022. Do laureatów tegorocznej edycji trafiły nagrody o łącznej wartości 60 000 zł, które zostały przyznane podczas oficjalnej gali 13 maja w ramach trwającego Łódź Design Festival.
Realizowany od jego drugiej edycji, wyrósł na jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Głównym jego celem jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie twórców w wieku 20-35 lat. W tym roku ze 147 nadesłanych zgłoszeń jury w składzie: Izabela Bołoz, Krzysztof Kornas, Joanna Krokosz, Tomek Rygalik, Agata Kiedrowicz, Maurizio Burrato, Michał Piernikowski, wybrało 26 finalistów. To oni walczyli o łączną pulę nagród, która dzięki organizatorowi – Łódź Design Festival, sponsorom INTERPRINT Polska i LPP oraz partnerowi Cosentino wynosiła aż 60 000 zł!
W drugim etapie konkursu wyróżnione zostały najlepsze z nich. Nie było to jednak łatwym zadaniem.
„Z uwagi na niezwykle wyrównany poziom wszystkich zgłoszeń, obrady jury były w tym roku wyjątkowo burzliwe. Wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w., a także szczególna wrażliwość społeczna.” – tak o tegorocznej edycji konkursu make me! mówi Michał Piernikowski, członek jury oraz dyrektor Łódź Design Festiwal. I dodaje: „W związku z tym po wielu emocjonujących dyskusjach zdecydowaliśmy się wyróżnić trzech projektantów i ze strony Łódź Design Festival przyznać każdemu ze zwycięzców tą samą wysokość nagrody – po 10 tys. zł.”
Trzecie miejsce zdobyła praca URBAN CLAY, autorstwa duetu Michaliny Zadykowicz (Polska) oraz Sabriny Hass (Austria). „Jest to projekt krytyczny, który w niezwykle wnikliwy sposób mierzy się z tematyką wyczerpujących się zasobów naturalnych, jednocześnie stanowi ciekawą refleksję dotyczącą tożsamości miejskiej, życia w mieście.” – uzasadniał wybór Michał Piernikowski.
Druga nagroda trafiła do Macieja Głowackiego (Polska), autora projektu WYMAZÓWKI CRN_01 „Koliber”. „Pandemia w znaczącym stopniu przyczyniła się także do pogłębienia kryzysu klimatycznego. Mnóstwo jednorazowych higienicznych i medycznych sprzętów oraz artykułów trafiło na wysypiska. Projekt WYMAZÓWKI w sposób bezpośredni adresuje ten problem. Te dostępne na rynku standardowo produkowane są dwuetapowo i wykonane są z dwóch grup materiałowych, nierozerwalnie ze sobą połączonych. A tu z inspiracji naturą powstał przedmiot, składający się z jednej części, o uproszczonym jednoetapowym procesie produkcyjnym – szybszym i tańszym, który niesie tą samą bardzo ważną diagnostyczną funkcję. Jednocześnie spełnia on wszystkie oczekiwania przedkładane przed tego typu projektem.” – argumentował werdykt jury jeden z jego przedstawicieli Tomek Rygalik z DesignNature.
„Pierwszą nagrodę za dostrzeżenie problemu wynikającego z uszczelniania krajobrazu pod budowę infrastruktury miejskiej i zaproponowanie rozwiązania funkcjonalnego i zarazem atrakcyjnego wizualnie otrzymuje URBAN COOLSPOT PROJECT autorstwa Julii Sulikowskiej (Polska).” – ogłosił Michał Piernikowski.
Partnerzy festiwalu postanowili również przyznać nagrody specjalne. LPP – marka, która dołączyła w tym roku do grona sponsorów łódzkiego festiwalu, wyróżniła projekt CERAMIKA ZE SKORUP JAJ autorstwa Laury Van De Wijdeven (Holandia), wręczając nagrodę w wysokości 10 tys. zł.
Ostatnim wyróżnieniem przyznanym podczas tegorocznej edycji konkursu make me! były dwie nagrody w wysokości 10 tys. zł każda, ufundowane przez partnerów wydarzenia – markę Cosentino i INTERPRINT. Trafiły one w ręce tego samego autora: Julii Sulikowskiej (Polska), zdobywczyni pierwszej nagrody w konkursie make me! za projekt URBAN COOLSPOT PROJECT.
- make me! zawsze było okazją, żeby przyjrzeć się, czym interesują się najmłodsi projektanci. To wyjątkowy konkurs, który pokazuje, jak zmienia się nasze myślenie o projektowaniu.
Od kilku lat wyraźnie widzimy, że następuje zmiana zainteresowań młodych twórców. Coraz mniej chętnie myślą o tworzeniu kolejnych krzeseł. Teraz pojawiają się tematy związane z kryzysem klimatycznym. Młodzi chcą również projektować rytuały – np. parzenia i delektowania się kawą, a także małe urządzenia, narzędzia, obiekty, które pozwolą nam kształtować lepsze zachowania, zmienić swoje nawyki, np. w poszukiwaniu bliskości i czułości.
Jest też dużo projektów związanych z wieloma schorzeniami, np.: cywilizacyjnymi. Projektanci już niekoniecznie chcą projektować masowo, by odnieść sukces dzięki kolejnemu wspaniałemu meblowi, zamiast tego zwracają się do różnych grup marginalizowanych, potrzebujących: osób starszych, niepełnosprawnych.– podsumował tegoroczną edycję konkursu make me! dyrektor Łódź Design Festival.
Wystawa finalistów międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów make me! dostępna jest bezpłatnie w przestrzeni Art_Inkubator w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3) w czasie trwania 16. edycji Łódź Design Festival (12–22.05.2021).
***
LISTA ZWYCIĘZCÓW TEGOROCZNEJ EDYCJI MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU MAKE ME! :
Miejsce 1. - URBAN COOLSPOT PROJECT, autor: Julia Sulikowska (Polska) - makeme.lodzdesign.com
Miejsce 2. - WYMAZÓWKI CRN_01 „Koliber”, autor: Maciej Głowacki (Polska) -makeme.lodzdesign.com
Miejsce 3. - URBAN CLAY, autor: Michalina Zadykowicz (Polska) oraz Sabrina Hass (Austria) - makeme.lodzdesign.com
Nagroda Specjalna w wysokości 10 tys. zł ufundowana przez sponsora festiwalu LPP:
CERAMIKA ZE SKORUP JAJ, autor: Laura Van De Wijdeven (Holandia) - makeme.lodzdesign.com
Dwie nagrody specjalne w wysokości 10 tys. zł każda, ufundowane przez partnerów festiwalu, marki Cosentino oraz INTERPRINT:
URBAN COOLSPOT PROJECT, autor: Julia Sulikowska (Polska) - makeme.lodzdesign.com
Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Mecenasem festiwalu po raz 16. została marka Ceramika Paradyż. W gronie sponsorów znalazły się firmy INTERPRINT Polska oraz LPP. Zaś partnerami festiwalu są: Mazda, Cosentino, Manufaktura, Porta, Rado, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki.
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.
Bankowość
Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych
W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.
Muzyka
Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.