Komunikaty PR

Prawdziwy stół próżności - czyli toaletka

2022-04-25  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Toaletki powstały w XVIII w, były nieodzownym elementem procedur pielęgnacyjnych, w XIX wieku przeniosły się do buduarów pań lub garderób teatralnych, a teraz przeżywają swój renesans. Mebel ten, obecnie bardzo kobiecy, został spopularyzowany przez…mężczyznę:

- XVIII wieczna toaletka być może wyglądała jak konsola z szufladą i lustrem, jednak swoją nazwę nie zawdzięcza elementom technicznym czy funkcjonalnym, lecz tkaninie, którą była przyozdabiana. Toile w języku francuskim oznacza płótno, a toilette to mebel pokryty płótnem. Co ciekawe, w Anglii mebel ten nie nazywał się już tak romantycznie – mówiono na niego vanity table, czyli stół próżności. Najważniejszym aspektem w historii toaletek było jednak to, iż największym popularyzatorem toaletki był… mężczyzna - George Bryan Brummell, arbiter męskiej elegancji w Wielkiej Brytanii oraz bliski przyjaciel księcia-regenta, przyszłego króla Jerzego IV. Ten angielski dandys, aby godnie prezentować się na dworze króla, przeznaczał minimum 5 godzin dziennie na toaletę - właśnie przy toaletce. – wyjaśnia Aldona Mioduszewska, Dyrektor Marketingu wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR.

Dzisiejszy wymiar piękna

Aktualnie, toaletka wciąż stanowi element nowoczesnych aranżacji sypialni, ale również i łazienek. Z racji jej walorów estetycznych i funkcjonalnych, coraz więcej projektów zakłada wykorzystanie dodatkowej, wolnej przestrzeni właśnie na ten element wyposażenia. A do czego dziś służy nam toaletka?

- Toaletki w dzisiejszych czasach uchodzą za swoiste, domowe SPA. Są one miejscami, które łączą w sobie higienę oraz dbałość o wygląd i samopoczucie – co przywodzi na myśl salony urody oraz centra odnowy biologicznej. Choć toaletkę spopularyzował mężczyzna, dziś z tego mebla korzystają zazwyczaj kobiety, przechowując w nim nie tylko swoje kosmetyki oraz akcesoria do pielęgnacji, ale także biżuterię lub inne przedmioty, szczególnie bliskie ich sercom. – wyjaśnia Sylwia Gulewicz-Wysocka, architektka Galerii Wnętrz DOMAR. 

Toaletki spotykane w naszych czasach są najczęściej wykonane z drewna, nawiązując w swojej stylistyce do czasów ich powstania - romantycznego klimatu oraz bogactwa zdobień. Jak dodaje architektka Galerii Wnętrz DOMAR, ich ważnym elementem są nogi, które wykonywane są z drewna i materiałów drewnopodobnych, a także metalu w kolorze czerni, złota i srebra, co zazwyczaj preferowane jest w toaletkach bardziej nowoczesnych, posiadających szklane, kamienne lub ceramiczne blaty.

- W kwestii toaletek, ważne jest też lustro - może być zamykane i schowane w blacie, jak również zamocowane do samej konstrukcji toaletki i tworzące z nią jedność lub po prostu stanowić osobny element przytwierdzony do ściany. Z biegiem ostatnich 2 lat okazało się, iż toaletka może być także świetnym miejscem do pracy w domu, zastępując chwilowo biurko.

Wciąż toaletkowe love?

Czy w aktualnym sezonie toaletki są nadal modne? Architektka Galerii Wnętrz DOMAR wskazuje, iż najczęściej wybierane są proste rozwiązania wykorzystujące naturalne materiały:

- Wciąż w trendach obracamy się w klimacie nowoczesności i natury, dlatego w moim odczuciu jeżeli zdecydujemy się na toaletkę, to będzie ona wykonana z prostych, naturalnych materiałów, bez zbędnych zdobień. Poza drewnem i jego imitacją króluje także kamień lub opcjonalne kompozyty – Corian lub koglomeraty, doskonale nadające się na materiał blatu.

Toaletki to wdzięczne meble, które w ostatnim czasie wróciły do łask projektantów. A gdzie można znaleźć tego typu element wyposażenia? Na przykład na terenie wrocławskiej Galerii Wnętrz DOMAR, gdzie w salonach wielu producentów znajdziemy te piękne elementy, pozwalające na stworzenie uroczego, domowego zakątka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.