Projekty utkane z emocji – zobacz, jak powstają kolekcje Macieja Zienia
Zajrzyj do pracowni Macieja Zienia i przekonaj się, w jaki sposób projektuje. Zobacz, jak wygląda proces przygotowania kolekcji, skąd czerpie inspiracje i jak wyglądają kulisy pokazów mody. Grupa Tubądzin przygotowała dla swoich fanów specjalny film, w którym Maciej Zień opowiada o procesie twórczym i towarzyszących mu wyzwaniach.
Grupa Tubądzin współpracuje z Maciejem Zieniem od lat. W tym czasie powstały zjawiskowe kolekcje płytek ceramicznych zaprojektowanych przez artystę. Jego ostatni pokaz Bloom zelektryzował świat mody, ale także designu. A wszystko za sprawą kreacji prezentowanych na tle harmonijnej linii Balance Stone inspirowanej portugalską odmianą marmuru Alpine.
Maciej Zień od dziecka interesował się projektowaniem. Pierwsze szkice tworzył jeszcze w szkole podstawowej. Dziś jego marka sygnowana charakterystycznym skarabeuszem ma grono wielbicieli na całym świecie. Podobnie jak płyty wielkoformatowe, które projektuje dla Grupy Tubądzin.
- Projektowanie płytek daje mi oddech. Podczas tworzenia szkiców mogę się zrelaksować, odprężyć i wykorzystać modę do wykreowania kolejnych ciekawych wzorów na ceramice. Bardzo lubię to, że mogę wówczas przenieść się w odmienny świat, o zupełnie innym ładunku emocjonalnym. – mówi Zień.
Płyty Balance Stone stworzyły niezwykle wyważoną i pełną blasku scenografię ostatniego pokazu fashion projektanta, wzbudziły podziw gości wydarzenia. Sprawiły, że kreacje z kolekcji Bloom zostały doskonale wyeksponowane, a sam pokaz zyskał na wielowymiarowości, udowadniając, że sztuka ma różne oblicza. A połączenie designu i mody tworzy intrygujące efekty.
Film, który przygotowała Grupa Tubądzin, pozwala zajrzeć nie tylko za kulisy pokazu. Artysta opowiada widzom m.in. w jaki sposób pracuje, co go inspiruje i co sprawia, że jego projekty są niepowtarzalne. Film można zobaczyć na kanale marki w serwisie YouTube, a także na profilach Grupy Tubądzin w portalach społecznościowych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.