Komunikaty PR

Prysznic GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody trafi na rynek w 2024 roku

2023-03-13  |  16:00
Biuro prasowe
  • Ważnym punktem drugiego dnia konferencji GROHE X Summit była prezentacja prysznica z funkcją recyklingu wody GROHE Everstream
  • Marka GROHE chce, aby każdy prysznic podtynkowy marki posiadał do 2030 roku funkcję recyklingu wody
  • GROHE Everstream zapewnia “Pure Freude an Wasser”, jednocześnie zmniejszając zużycie wody do 75% i energii do 66% w przypadku 10-minutowego prysznica – w taki sposób czteroosobowa rodzina może zaoszczędzić nawet 5800 zł rocznie[1]

 

Warszawa, 9 marca 2023 – Najważniejszym punktem wczorajszego programu GROHE X Summit było ogłoszenie wprowadzenia na rynek w 2024 roku innowacyjnego prysznica GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody. Marka GROHE rozszerza tym samym swoje portfolio produktów łazienkowych i kuchennych, promujących efektywne zużycie wody i ułatwiających podejmowanie świadomych decyzji w trosce o zasoby naturalne naszej planety.

 

Prysznic będzie dostępny dla klientów na wiosnę 2024 roku. Obecnie produkt jest testowany, zaś w drugiej połowie tego roku planowane jest uruchomienie szkoleń dla instalatorów. Ponadto, marka GROHE planuje, aby do 2030 roku każdy prysznic podtynkowy z jej oferty posiadał funkcję recyklingu wody.

 

Prysznic GROHE Everstream został zaprojektowany w celu zapewnienia jak najwyższego komfortu kąpieli przy jednoczesnym zużyciu niedużej ilości bieżącej wody oraz energii.

Nowy system prysznicowy wykorzystuje zaledwie 1/4 wody oraz 1/3 energii w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, co bezpośrednio przekłada się na oszczędności w wysokości nawet do 65% dla czteroosobowej rodziny oraz redukcję emisji CO2 nawet do 70%, w zależności od indywidualnych nawyków i zwyczajów pielęgancyjnych.

 

Ostatnie lato w Europie było jednym z najsuchszych w historii, a skutki niedoboru wody odczuwamy wszyscy. Jako producent z branży sanitarnej mamy obowiązek zapewniania rozwiązań, które pomagają konsumentom dokonywać zmian. Rozszerzenie oferty GROHE o technologię recyrkulacji wody wprowadza nowe standardy, zgodne ze zrównoważonym rozwojem i jest kamieniem milowym dla całej naszej organizacji. mówi Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA

 

Jak to działa?

Prysznic GROHE Everstream pokazuje, że nasz dom może mieć pozytywny wpływ na planetę i jej zasoby. Produkt dzieli kąpiel pod prysznicem na trzy etapy dzięki czemu można cieszyć się chwilą relaksu bez obawy o marnotrastwo wody.

 

  1. Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica.
  2. Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepomopowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.
  3. Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika.

 

Odpowiedzialne korzystanie z wody

Naszą misją jest dostarczenie najnowocześniejszych technologii, które pozwolą korzystać z zasobów wodnych w sposób ekologiczny. Zastosowanie funkcji cyrkulacji  w produktach odgrywa ważną rolę w dążeniu do gospodarki obiegu zamkniętego. GROHE Everstream wprowadza naszą technologię na nowy poziom. Z niecierpliwością czekamy na wyniki testów produktu, aby dopracować go przed wprowadzeniem na rynek w 2024 rokumówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International

 

Jako część silnego portfolio marki LIXIL, aktywności związane z zrównoważonym rozwojem oraz innowacje produktowe firmy GROHE, są wpisane w koncepcję LIXIL Enviromental Vision, która określa dążenie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne korzystanie z wody jest jednym z najważniejszych punktów tego planu. Celem organizacji jest pomoc ludziom w cieszeniu się wodą, jednocześnie zapewniając zrównoważone wykorzystanie zasobów wody na skalę globalną, tym samym zwiększając pozytywny wpływ człowieka na planetę.

 

Dowiedz się więcej o kluczowych tematach, które zostały omówione w trakcie pierwszej konferencji GROHE X Summit 2023 "Caring for Water" na internetowej platformie GROHE X.

 


[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie. W zależności od indywidualnych nawyków

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.