Prysznic GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody trafi na rynek w 2024 roku
- Ważnym punktem drugiego dnia konferencji GROHE X Summit była prezentacja prysznica z funkcją recyklingu wody GROHE Everstream
- Marka GROHE chce, aby każdy prysznic podtynkowy marki posiadał do 2030 roku funkcję recyklingu wody
- GROHE Everstream zapewnia “Pure Freude an Wasser”, jednocześnie zmniejszając zużycie wody do 75% i energii do 66% w przypadku 10-minutowego prysznica – w taki sposób czteroosobowa rodzina może zaoszczędzić nawet 5800 zł rocznie[1]
Warszawa, 9 marca 2023 – Najważniejszym punktem wczorajszego programu GROHE X Summit było ogłoszenie wprowadzenia na rynek w 2024 roku innowacyjnego prysznica GROHE Everstream z funkcją recyklingu wody. Marka GROHE rozszerza tym samym swoje portfolio produktów łazienkowych i kuchennych, promujących efektywne zużycie wody i ułatwiających podejmowanie świadomych decyzji w trosce o zasoby naturalne naszej planety.
Prysznic będzie dostępny dla klientów na wiosnę 2024 roku. Obecnie produkt jest testowany, zaś w drugiej połowie tego roku planowane jest uruchomienie szkoleń dla instalatorów. Ponadto, marka GROHE planuje, aby do 2030 roku każdy prysznic podtynkowy z jej oferty posiadał funkcję recyklingu wody.
Prysznic GROHE Everstream został zaprojektowany w celu zapewnienia jak najwyższego komfortu kąpieli przy jednoczesnym zużyciu niedużej ilości bieżącej wody oraz energii.
Nowy system prysznicowy wykorzystuje zaledwie 1/4 wody oraz 1/3 energii w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, co bezpośrednio przekłada się na oszczędności w wysokości nawet do 65% dla czteroosobowej rodziny oraz redukcję emisji CO2 nawet do 70%, w zależności od indywidualnych nawyków i zwyczajów pielęgancyjnych.
Ostatnie lato w Europie było jednym z najsuchszych w historii, a skutki niedoboru wody odczuwamy wszyscy. Jako producent z branży sanitarnej mamy obowiązek zapewniania rozwiązań, które pomagają konsumentom dokonywać zmian. Rozszerzenie oferty GROHE o technologię recyrkulacji wody wprowadza nowe standardy, zgodne ze zrównoważonym rozwojem i jest kamieniem milowym dla całej naszej organizacji. – mówi Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA
Jak to działa?
Prysznic GROHE Everstream pokazuje, że nasz dom może mieć pozytywny wpływ na planetę i jej zasoby. Produkt dzieli kąpiel pod prysznicem na trzy etapy dzięki czemu można cieszyć się chwilą relaksu bez obawy o marnotrastwo wody.
- Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica.
- Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepomopowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.
- Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika.
Odpowiedzialne korzystanie z wody
Naszą misją jest dostarczenie najnowocześniejszych technologii, które pozwolą korzystać z zasobów wodnych w sposób ekologiczny. Zastosowanie funkcji cyrkulacji w produktach odgrywa ważną rolę w dążeniu do gospodarki obiegu zamkniętego. GROHE Everstream wprowadza naszą technologię na nowy poziom. Z niecierpliwością czekamy na wyniki testów produktu, aby dopracować go przed wprowadzeniem na rynek w 2024 roku – mówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International
Jako część silnego portfolio marki LIXIL, aktywności związane z zrównoważonym rozwojem oraz innowacje produktowe firmy GROHE, są wpisane w koncepcję LIXIL Enviromental Vision, która określa dążenie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne korzystanie z wody jest jednym z najważniejszych punktów tego planu. Celem organizacji jest pomoc ludziom w cieszeniu się wodą, jednocześnie zapewniając zrównoważone wykorzystanie zasobów wody na skalę globalną, tym samym zwiększając pozytywny wpływ człowieka na planetę.
Dowiedz się więcej o kluczowych tematach, które zostały omówione w trakcie pierwszej konferencji GROHE X Summit 2023 "Caring for Water" na internetowej platformie GROHE X.
[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie. W zależności od indywidualnych nawyków

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.