Komunikaty PR

Przed nami ostatni weekend na ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL!

2022-05-19  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Jeszcze do końca nie opadły emocje po pierwszym festiwalowym weekendzie na ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL, a już teraz zapraszamy Was na kolejną dawkę estetycznych wrażeń. Przed nami  ostatnie dni 16. edycji wyjątkowego święta designu i wzornictwa. Co jeszcze przygotowali organizatorzy dla zwiedzających? Na jakie wystawy i panele dyskusyjne koniecznie należy udać się do 22 maja? Przedstawiamy drugą odsłonę Subiektywnego Przewodnika Festiwalowego.

W sobotnim programie (21 maja) nie zabraknie interesujących spotkań z ekspertami. Zapraszamy na dwa zaplanowane w tym dniu:

O godz. 11:00 odbędą się prezentacje  towarzyszące wystawie DOBRA/NOC, które wygłoszą  wyjątkowe gościnie: Karolina Domarańczyk oraz Marta Wysocka. Podczas wydarzenia  rozwinięte zostaną wątki poruszane na ekspozycji, min. problem zaburzeń snu i jego jakości u osób dorosłych, dlaczego sen jest istotny z perspektywy fizjologicznej, ale także… o śnie w szpitalu i to jak zaburzenia rytmu dobowego przekładają się na proces zdrowienia. 

Chwilę później, bo o godz. 15:00 zapraszamy na kolejną debatę: PROJEKTOWANIE PRZYSZŁOŚCI, którą poprowadzi: Maciej Kawecki z Wyższej Szkoły Bankowej. Partnerować mu będzie szerokie grono gości: Rafał Kołodziej (Greenhat), Paula Fogt (Greenhat), Karolina Michałkowska (Greenhat), Monika Borycka (Trendradar), Maciej Jonek (psycholog, Dolnośląska Szkoła Wyższa), Krzysztof Kornas (analityk trendów, publicysta), prof. Ilona Walkowska (menedżer kierunku design w biznesie, Wyższa Szkoła Bankowa w Łodzi).

Prelegenci porozmawiają o praktycznych metodach pracy z perspektywy przyszłości, które można wplatać w pracę z biznesem, procesy projektowe i edukację, czyli o Futures Thinking. W indywidualnych wystąpieniach i w dyskusji po nich opowiedzą o tym, jak i dlaczego w swojej codziennej pracy wykorzystują myślenie z perspektywy przyszłości. Tym samym pozwalając spojrzeć jak myślenie długoterminowe, spekulatywne i systemowe może wybijać nas z utartych schematów i przyczyniać się do poszukiwania nowych dróg i rozwiązań. A tego właśnie potrzebujemy dzisiaj, aby odpowiedzieć na stojące przed nami wyzwania. 

Równie atrakcyjnie zapowiada się ostatni dzień festiwalowy. Już 22 maja o godz. 11:00 w przestrzeni Art_Inkubator w Fabryce Sztuki odbędzie się najciekawsza rozmowa o architekturze i mieście - ARCHIBLOK. Tradycyjnie: najpierw wysłuchamy indywidualnych wystąpień zaproszonych gości, zaś później rozpocznie się gorąca dyskusja z prowadzącym - Filipem Springerem. Swój udział potwierdzili: Małgorzata Kuciewicz (Centrala), Przemo Łukasik (Medusa Group), Joanna Jo JurgaDorota Leśniak-Rychlak (redaktorka naczelna kwartalnika „Autoportret. Pismo o dobrej przestrzeni”). Tegorocznym tematem będzie odbudowa, która przebiega po ostatnich kryzysach. Obecnie, architekci i architektki stoją przed egzystencjalnym pytaniem i globalnym wyzwaniem. Coraz częściej muszą sobie zadawać pytanie o celowość niektórych projektów. Z drugiej strony są niezwykle potrzebni do zaprojektowania nam świata pogrążającego się w nieustannym kryzysie. Bez nich sobie nie poradzimy - bo tylko projektantki i projektanci są w stanie zaprojektować kontrolowaną zmianę w przestrzeni i znaleźć w niej niszę dla chwilowej regeneracji. 

Przypominamy również, że istotnym uzupełnieniem tegorocznego Łódź Design Festival jest cały blok wystaw towarzyszących festiwalowi. Na liście TOP 3 ekspozycji, które koniecznie należy odwiedzić są:

Wystawa finalistów międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów make me!

Miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki, ul. Tymienieckiego 3

„Z uwagi na niezwykle wyrównany poziom wszystkich zgłoszeń, obrady jury były w tym roku wyjątkowo burzliwe. Wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w., a także szczególna wrażliwość społeczna.” – tak o tegorocznej edycji konkursu make me! mówi Michał Piernikowski, członek jury oraz dyrektor Łódź Design Festival. 25 finałowych projektów wyróżnionych przez tegoroczne jury konkursu, które zostały wpisane w cztery kategorie: świadomość, odpowiedzialność, rozumienie, lepiej, a także zwycięskie projekty: Urban Coolspot Project, Wymazówki CRN_01 „Koliber” oraz Urban Clay, można oglądać w przestrzeni Art_Inkubator w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3) w czasie trwania 16. edycji Łódź Design Festival, czyli do 22 maja.

RM. Roman Modzelewski. Sen o Łodzi.

Miejsce: Muzeum Miasta Łodzi, ul. Ogrodowa 15

Jest to wystawa szczególna, poświęcona jednemu z najważniejszych twórców drugiej połowy XX wieku, Romanowi Modzelewskiemu. Na ekspozycji można poznać sylwetkę artysty i zobaczyć blisko 100 unikatowych obiektów: rzeźb, obrazów, reliefów, dokumentów, fotografii, przykładów sztuki użytkowej, kompozycji w przestrzeni publicznej miasta i regionu. W znaczący sposób uzupełniają ją projekty łodzi oraz mebli, w tym oryginalne fotele RM56, RM57 i kultowy RM58. Całość ekspozycji zestawiono z tekstami wystawowymi, reprintami dokumentów, fragmentami tekstów napisanych przez współpracowników Modzelewskiego, artystów i historyków sztuki oraz grafiką wystawową z fotografiami z epoki, a także architekturą scenografii wystawowej, wykonaną na potrzeby wystawy. Niewątpliwie wyjątkowym jej dopełnieniem jest nadzwyczajna rozmowa z żoną profesora, panią Werą Modzelewską, opublikowana w ramach podcastu ŁDF: RÓŻNE RZECZY

Słownik Ukrainizmów. Interpretują polscy i ukraińscy ilustratorzy

Miejsce: Galeria Re:Medium, ul. Piotrkowska 113

To artystyczno-edukacyjne przedsięwzięcie, będące efektem współpracy Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi i Łódź Design Festival. Osią, wokół której powstało są ukrainizmy, czyli słowa funkcjonujące w języku polskim, a wywodzące się z języka ukraińskiego. „Pisany” za pomocą obrazów tegoroczny „Słownik” daje wyraz przenikaniu się dwóch języków, a tym samym dwóch kultur: polskiej i ukraińskiej. Do wykonania ilustracji zaproszeni zostali autorzy polscy i ukraińscy.

Ciekawym i oryginalnym elementem wystawy są dekoracje wykonane przez Bovską, zawierające abstrakcyjne, florystyczne motywy w barwach flagi ukraińskiej, symbolizujące niebo, pokój i wolność (niebieski) oraz zboże, urodzaj i obfitość (żółty), jako że Ukraina zwana jest powszechnie spichlerzem Europy.

***

Tegoroczna odsłona Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA to zaproszenie do wspólnego poszukania odpowiedzi na wyzwania przyszłości.

Obserwatorzy kolejnych edycji Łódź Design Festival zauważają, że staramy się zagłębiać w tematy, które nie przebiły się jeszcze do szerszej świadomości. W trakcie poprzednich festiwali zachęcaliśmy na przykład do naprawiania rzeczy, szukaliśmy sposobów na zmniejszenie zaśmiecenia środowiska tworzywami sztucznymi, analizowaliśmy mocne strony rzemiosła. Naszą ambicją jest, żeby festiwalowe hasła wzmacniały pozytywne trendy, które są szansą na to, że na nowo określimy kształt codzienności. Co roku staramy się, aby hasła nawiązywały do najważniejszych w danym czasie zjawisk. Tegoroczne przyszło dosyć naturalnie. "RE:GENERACJA" to z jednej strony wezwanie, abyśmy spróbowali się zregenerować fizycznie, psychicznie. Niezmiennie istotne są tematy związane z katastrofą klimatyczną. Spróbujemy zastanowić się, w jaki sposób możemy zregenerować naszą planetę, ale i nasze zachowania, sposoby, w jakie wytwarzamy przedmioty, kształtujemy nasze otoczeni, żyjemy. - mówi Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival, zapraszając jednocześnie do własnego zdefiniowania, czym jest owa regeneracja.

Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Mecenasem festiwalu po raz 16. została marka Ceramika Paradyż. W gronie sponsorów znalazły się firmy INTERPRINT Polska oraz LPP. Zaś partnerami festiwalu są: Mazda, Cosentino, Manufaktura, Porta, Rado,  Art_Inkubator w Fabryce Sztuki.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Architecture Snob, Architektura&Biznes, Architektura-murator, Architekt Wnętrz, BIZNES meble.pl, Bryla.pl, Czas na Wnętrze, DesignDoc, Dezeen, Design Alive, designteka.pl, Dobre Wnętrze, Domosfera.pl, Elle Decoration, Label, MAGAZIF, M jak mieszkanie, Onet, Vogue, WhiteMad, Urządzamy.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.