Komunikaty PR

Przedłuż życie swoich mebli – to co dobre, niech się nie kończy

2023-11-09  |  12:00
Biuro prasowe

W roku finansowym 2023, z możliwości przedłużających życie produktów skorzystało w naszym kraju aż 1,8 miliona klientów.   

Tegoroczna kampania realizowana pod hasłem "To co dobre, niech się nie kończy", ma inspirować nie tylko do niewyrzucania, ale także do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania. Z okazji tzw. Green Black Friday na Klubowiczów i Klubowiczki IKEA Family czekają też atrakcyjny konkurs i aktywności promujące zrównoważony tryb życia w domu. IKEA wspiera tego rodzaju działania podczas Black Friday już od 2018 roku.

Historia Green Black Friday

Zaczęło się od kampanii pod hasłem „Przyda się” przypominającej o zapomnianych przedmiotach i bibelotach, które każdy z nas trzyma na dnie szafy, w schowku, pawlaczu czy piwnicy, bo kiedyś w końcu “mogą się przydać”. W 2019 roku pod hasłem “Na dłużej” IKEA wraz z polską artystką, Eweliną Sośniak zorganizowała wystawę rzeźby i malarstwa uwzględniającą wskazówki dbania o meble i akcesoria. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i rozpoczęcia zmian we własnym domu. Kolejne edycje kampanii na Green Black Friday skupione były wokół usług cyrkularnych oferowanych przez markę np. “Oddaj i zyskaj” zainicjowanej w 2021 r.  

Starzy przyjaciele

Nikt nie przepada za nieestetycznymi, zniszczonymi meblami. Jednak w obecnych czasach zbyt często zapominamy o tym, że są sposoby, by dbać o nie lepiej na co dzień, np. od czasu do czasu dokręcać mocowania, czy odpowiednio pielęgnować. Czasem wystarczy odrobina odświeżenia, nowa warstwa farby lub wymiana kilku drobnych elementów, takich jak śrubki czy zawiasy, aby przywrócić meblowi dawny blask. Zanim więc ostatecznie zdecydujemy się na pozbycie mebla, warto zastanowić się, czy nie zasługuje on na drugą szansę.

Na dobre i na złe

IKEA, z korzeniami tkwiącymi w wartościach Demokratycznego Wzornictwa, przystępności cenowej i zrównoważonego rozwoju, pragnie wpływać pozytywnie na życie ludzi i stan planety. Marka oferuje innowacyjne rozwiązania, które wspierają klientów w pielęgnowaniu, naprawie i ostatecznie odpowiedzialnym pozbyciu się produktów w sposób, który przedłuży ich życie. IKEA zachęca zatem do naprawy mebli, oferując między innymi możliwość zamówienia części montażowych za darmo. Firma udostępnia tam części między innymi do mebli z serii BILLY, HEMNES, POÄNG czy MALM.  W 2023 roku klienci zamówili łącznie 41 188 elementów montażowych. montażowych.

Ale to nie wszystko. Kolejnym przykładem jest szeroka oferta części zamiennych do sof, które stanowią niemal obowiązkowy element wyposażenia większości domów. Przez lata towarzyszą nam w codziennym życiu, przyjmując naszych przyjaciół i rodzinę, znosząc kocie pazury i rozlane napoje, a także zapewniając nieoceniony komfort podczas każdego wieczornego seansu filmowego, często zastępują też łóżko. Aby ten popularny mebel mógł służyć klientom niezawodnie przez kolejne lata, marka promuje również ofertę części zamiennych do sof w IKEA. Wygniecione siedzisko czy odrapane nóżki można łatwo wymienić. IKEA zachęca też do zabawy ze stylistyką, poprzez wybór nowych pokryć, poduszek czy dodatków. Klienci mogą liczyć na 10-letnią gwarancję w przypadku wad materiałów i wykonania pokryć, ram oraz poduszek sof.

Ciekawostka

  • Z badania przeprowadzonego wśród grupy klientów mieszkających w odległości 60 min jazdy od sklepów IKEA, wynika, że 1/3 salonów, czyli tzw. dużych pokoi, pełni również funkcję miejsca do spania dla domowników. 1/4 badanych posiada w sypialni rozkładaną sofę lub narożnik zamiast łóżka. 

Badanie U&A zrealizowane w 2023 roku przez firmę IQS na zlecenie IKEA

Meble z duszą

Meble i artykuły wyposażenia wnętrz IKEA projektowane są zgodnie z zasadami Demokratycznego Wzornictwa. Oznacza to, że są jakościowe, przystępne cenowo, funkcjonalne, a jednocześnie estetycznie wykonane i powstały w zrównoważony sposób. Tworząc swoje produkty marka kieruje się również ośmioma zasadami cyrkularnego projektowania: wykorzystanie materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, standaryzacja, łatwa pielęgnacja, łatwa naprawa, możliwość adaptacji do zmieniających się potrzeb, możliwość montażu i demontażu, stosowanie części mających wiele zastosowań, przydatność do recyklingu.

Ponad połowa produktów dostępnych w ofercie IKEA jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, odnawialnych i takich, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł. Aby inspirować klientów do podejmowania zrównoważonych wyborów konsumenckich, a tym samym wydłużać cykl życia produktu i przeciwdziałać powstawaniu odpadów, IKEA od 2021 r. oferuje usługę Oddaj i Zyskaj, która pozwala na oddawanie używanych mebli z asortymentu IKEA do sklepu w zamian za kartę refundacyjną o wartości maksymalnie 50% pierwotnej ceny produktu, do bezterminowego wykorzystania.

Używane produkty dostarczone przez klientów są poddawane oględzinom i delikatnie odświeżane np. dokręcane są śrubki lub drobne mocowania, po czym trafiają do specjalnego działu w każdym sklepie IKEA: Okazje na Okrągło. W tej sekcji dostępne są meble pochodzące z różnych źródeł, na przykład z ekspozycji, zwrotów, a także te, które mogą posiadać niewielkie defekty, jednak nie wpływają one na ich funkcjonalność. Klienci, decydując się na produkty z tej kategorii, nie tylko dają im drugą szansę, ale również cieszą się oszczędnościami w portfelu.

Ciekawostka II:

  • 84% produktów oddanych w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj”, zyskało nowy dom, poprzez ich sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło. W dziale Okazje na Okrągło w 2023 r. sprzedano 1,8 mln sztuk różnych produktów, co daje 16% wzrost względem roku finansowego 2022.

"W IKEA naszą misją jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi. Jednak nasza troska sięga poza granice naszych mieszkań, obejmując także planetę, na której wszyscy wspólnie żyjemy. Wierzymy, że nasze usługi wspierające cyrkularność znacząco przyczyniają się do realizacji wizji IKEA, a rosnące zainteresowanie nimi, z roku na rok potwierdza, że idziemy w dobrą stronę. W roku finansowym 2023, dzięki usłudze „Oddaj i Zyskaj”, udostępniliśmy do ponownej sprzedaży 3501 produktów, co stanowi aż 3,5-krotny wzrost w porównaniu do roku 2022. W 2023 roku z usługi skorzystało już ponad trzykrotnie więcej klientów i klientek niż w ubiegłym roku. Największym zainteresowaniem cieszą się meble do przechowywania, a tuż za nimi znajdują się meble dziecięce, stanowiące niemal 15% wszystkich produktów objętych tą usługą – podkreśla Wiktoria Płocha, Liderka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska.

To co dobre niech się nie kończy!

W tegorocznym Green Black Friday, IKEA prowadzi kampanię o znaczącym przesłaniu: "To co dobre, niech się nie kończy", promując podejście oparte na trosce o produkty i dążeniu do wydłużenia ich użyteczności. Oprócz kreatywnej części kampanii online, marka przygotowała też działania w sklepach, skierowane zarówno do obecnych, jak i nowych Klubowiczek i Klubowiczów IKEA Family.

Z okazji Green Black Friday zorganizowano między innymi konkurs, w którym każdy ma okazję podzielić się historią, jak dzięki własnym pomysłom i kreatywności, produkty IKEA zyskały nowe życie lub odświeżoną odsłonę. Nagrody to aż 300 indywidualnych konsultacji z doświadczonymi projektantami i projektantkami IKEA. Dodatkowo, w sklepach stacjonarnych (oprócz IKEA Targówek), w soboty 18 i 25 listopada br., odbędą się kreatywne warsztaty dla dzieci „EkoKreacje: projektowanie i ozdabianie tekturowych mebli”, na których maluchy będą miały okazję zaprojektować własne meble zgodnie z zasadami cyrkularnego wzornictwa.

Do końca miesiąca we wszystkich sklepach czekają także aktywności edukacyjne, między innymi cztery stacje z ciekawymi i zabawnymi historiami produktów ze wskazówkami jak o nie dbać na co dzień, by przedłużyć ich życie. Można się z nimi zapoznać poprzez zeskanowanie kodów QR umieszczonych w przestrzeni sklepu.

Marka wspólnie z firmą Ergodesign, w ramach obchodów Green Black Friday przygotowała również specjalny odcinek podcastu: "Circular by Ergodesign". Odcinek będzie dostępny od 23 listopada na platformach YouTube i Spotify.

Kampania „To co dobre niech się nie kończy” potrwa od 9 do 30 listopada.  Za strategię, przygotowanie kreacji i produkcję odpowiada VMLY&R Polska, mediami, planowaniem i zakupem zajął się dom mediowy WaveMaker, komunikacją PR Garden of Words, a działaniami Klubu IKEA Family – Loyalty Point.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Delektuj się latem z Fiskars Biuro prasowe
2024-06-28 | 14:00

Delektuj się latem z Fiskars

Lato to doskonały czas na urządzenie pikniku z przyjaciółmi albo rodziną. Tym razem użyjmy do przygotowania i serwowania pysznych dań produktów Fiskars, a gotowanie
Dom LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT
2024-06-26 | 16:10

LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT

Duńska marka meblowa BoConcept zaprasza na jedno z największych wydarzeń promocyjnych tego roku - Letnią Wyprzedaż. W dniach 15 czerwca – 31 lipca 2024 roku, znaczną część kolekcji
Dom Lodówki Candy o pojemności XXL – w sam raz na upały
2024-06-26 | 13:00

Lodówki Candy o pojemności XXL – w sam raz na upały

Candy wprowadziła na rynek nowe chłodziarko-zamrażarki z rodziny Fresco 300, które przy standardowej szerokości 60 cm, charakteryzują się imponującą pojemnością nawet 409

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.