Komunikaty PR

Przedstawiamy laureatów konkursu Forbo „0,6 do kwadratu”

2021-12-10  |  13:35
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Konkurs „0,6 do kwadratu” skierowany do architektów, projektantów, designerów oraz studentów architektury i ASP dobiegł końca. Zadaniem uczestników było wyrażenie siebie za pomocą moodboardu stworzonego na bazie ekologicznego linoleum Bulletin Board marki Forbo. Przedstawiamy nagrodzone prace.

Tablice inspiracji, czyli tzw. moodboardy, to codzienne narzędzie pracy architektów i projektantów wnętrz. Zestawione ze sobą wzorniki materiałów, zdjęcia inspiracji, próbki odcieni farb i inne przedmioty pokazują, jak dane połączenia kolorów, wzorów i faktur będą ze sobą wyglądać. Pomagają zwizualizować ogólny charakter projektu i jego motywy przewodnie. Stworzenie moodboardu było zadaniem w konkursie „0,6 do kwadratu” organizowanym przez producenta wykładzin i okładzin meblowych – firmę Forbo. Uczestnicy, którzy zgłosili się do udziału w konkursie, otrzymali Bulletin Board o wym. 60 x 60 cm w wybranym przez siebie kolorze – na jego bazie mieli stworzyć tablicę inspiracji przedstawiającą ich charakter, marzenia, styl, plany, osobowość. Na konkurs wpłynęło ponad 120 zgłoszeń – zdjęć moodboardów i ich twórców. Prace oceniało jury w składzie: prof. Jan Sikora, architekt, wykładowca, właściciel pracowni Sikora Wnętrza (przewodniczący jury), Kamil Białas, redaktor naczelny magazynu whiteMAD i portalu whitemad.pl, Magdalena Federowicz-Boule, prezes i dyrektor kreatywna pracowni Tremend, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, redaktor naczelna magazynów M jak Mieszkanie, Dobre Wnętrze oraz serwisu Urządzamy.pl, dr Szymon Hanczar, architekt, projektant i wykładowca, właściciel Hanczar Studio, Katarzyna Księżopolska, redaktor naczelna portalu MAGAZIF.com, arch. wnętrz Joanna Kulczyńska z pracowni Kulczyński Architekt, fotografka Jola Skóra oraz arch. wnętrz, stylistka i scenografka Anna Olga Chmielewska, które razem tworzą agencję projektową i kreatywną JAM KOLEKTYW oraz arch. Jacek Tryc, właściciel pracowni Jacek Tryc – wnętrza. Podczas obrad, które ze względu na sytuację epidemiczną odbyły się online, jurorzy wyłonili zwycięzców. Ogłoszenie wyników również odbyło się online – podczas transmisji na portalu Facebook – werdykt przedstawił arch. Jan Sikora. – Konkurs odnosił się do tego, co przeżywa użytkownik. Na początku projektu zawsze stajemy przed „carte blanche”, ale można też powiedzieć, że każdy człowiek w swoim życiu jest twórcą i wyraża siebie poprzez swoje działania. Cieszę się, że konkurs upowszechniał tę ideę i przekonywał, że nikt nie musi się bać tworzyć – powiedział przewodniczący jury.

Główną nagrodę w wysokości 5000 zł zdobyła Agnieszka Pikała, która tak opisała swój moodboard: „Miasto osobowości – ta myśl towarzyszyła mi podczas całego procesu projektowania. Trójwymiarowa kompozycja jest odzwierciedleniem mojej głównej pasji, jaką jest architektura. Jej statyka mówi o mojej osobowości, reprezentując zorganizowanie oraz skrupulatność. Jednak pośród poukładanych myśli, nieodłączną częścią mnie jest bardziej nieokreślona w swojej formie muzyka. Dzielenie się nowo znalezionymi utworami jest w mojej rodzinie tradycją, a sama muzyka towarzyszy mi niemal przez cały dzień. Przykładem jej bezpośredniego wpływu na moje zainteresowania jest fascynacja językiem francuskim, w wyniku wieloletniego kontaktu z muzyką kanadyjskiej piosenkarki Mylene Farmer. Cała plansza reprezentuje zatem dwa łączące się światy, które mają bezpośredni wpływ na moje procesy twórcze. Eksperymentuję z nowymi technikami, formami i teksturami, stale kształtując moją wrażliwość plastyczną.” Jurorzy nagrodzili tę pracę za idealne wyważenie pomiędzy osobistą wartością wypowiedzi artystycznej a kompozycją – głębia przeżyć jest wyrażona za pomocą prostych środków i elementów, które się przeplatają i przenikają, tworząc bardzo estetyczną i wyrazistą całość.

Ze względu na wysoki poziom prac jurorzy wraz z organizatorem postanowili przyznać dwa wyróżnienia w postaci tablicy Bulletin Board w dowolnym kolorze i rozmiarze oraz nagrodę dodatkową w formie wsparcia medialnego agencji OKK PR!.

Wyróżnienie (tablica Bulletin Board) trafiło do Klaudii Księżarczyk za „Moodboard Jesienne Wnętrza”, która tak pisze o sobie i swojej pracy: „Jestem architektem, który w pracy zawodowej zajmuje się projektami kubaturowymi i wnętrzarskimi, dlatego też bardzo istotnym aspektem jest dla mnie zestawianie materiałów w taki sposób, aby wiązały się one z tym, co odczuwam tworząc wnętrze oraz zewnętrze obiektu. (…) Istotną rzeczą są dla mnie faktury materiałów, relacje pomiędzy chłodnymi materiałami i tymi zupełnie miękkimi, dodającymi ciepła oraz przytulności. W początkowo zestawione materiały oraz główne kolory przewodnie staram się zawsze wplatać elementy dodatków i upiększeń, aby poczuć charakter i klimat wnętrza oraz następnie móc prezentować go przyszłym użytkownikom. Projekt Jesienne Wnętrza prezentowany przy użyciu tablicy Bulletin Board nie jest tylko przedstawieniem materiałów do danego projektu czy przykładem możliwości ich połączenia, lecz prezentacją odczuć związanych z pracą twórczą architekta i architekta wnętrz.” Zdaniem jurorów praca świetnie oddaje zamysł autorki, pokazuje, że życie projektanta to dotykanie materii. Docenili profesjonalne skomponowanie moodboardu oraz wyczucie piękna natury i zanurzenie w tonację otaczającego nas świata. Kolejne wyróżnienie w postaci tablicy Bulletin Board jurorzy przyznali Justynie Świerczyńskiej – której praca urzekła ich osobistą ekspresją i opowieścią przedstawioną smakowicie i elegancko za pomocą jednego koloru, łączącą artyzm ze świetną kompozycją. Sama autorka krótko opisuje swoją pracę: „Lubię bawić się w funkcje, w formy i w fantazje. Wyraża mnie bardziej obraz niż słowo. Jestem architektem.” Wyróżnienie w postaci wsparcia medialnego od agencji OKK PR! Otrzymała Agnieszka Rogowska – artyzm pracy, odwołania do dekonstruktywizmu znanego ze świata architektury. Jurorom spodobała się także symetryczna kompozycja i ciekawe wyważenie barw. Autorka opisuje swój moodboard: „Projektując wnętrza często posługuję się moodboardem, dlatego w pracy konkursowej  postanowiłam podejść do tematu  nieco przewrotnie... Moja tablica to trochę autoportret. Jako grafik i projektant jestem obserwatorem świata – to moje tworzywo – odczuwam, filtruję i nadaję mu własny kształt.

Serdecznie gratulujemy laureatom konkursu „0,6 do kwadratu”!

Zachęcamy do obejrzenia transmisji ogłoszenia werdyktu:

https://www.facebook.com/okkprPL/videos/585011259238407

Patroni medialni:

Architektura & Biznes, Czas na Wnętrze, Designteka.pl, Dobre Wnętrze, Foorni.pl, LABEL, M jak Mieszkanie, MAGAZIF.com, OKK! Design, Sztuka-wnetrza.pl, Urządzamy.pl, whiteMAD

https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.