Komunikaty PR

Przemyślany design powstaje w ciszy

2023-10-25  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Silja i Norbert Beck, jedni z najbardziej uznanych współczesnych niemieckich projektantów, po raz pierwszy mieli okazję osobiście przedstawić polskiej publiczności swoją niezwykłą filozofię projektową. 19 października w Centrum Designu Domoteka założyciele studia Beck Design wygłosili wykład, podczas którego opowiedzieli o swojej wieloletniej, wspólnej pracy i złożonym, rzemieślniczym procesie, który stoi za każdym z ich projektów. Spotkanie było kolejną już odsłoną cyklu „Design Star for Domoteka”.

19 października już po raz kolejny Centrum Designu Domoteka stało się przestrzenią spotkania z wyjątkowymi projektantami oraz miejscem inspirującej wymiany profesjonalnej wiedzy i doświadczenia. Gośćmi tegorocznej odsłony „Design Star for Domoteka” byli Silja i Norbert Beck, zdobywcy m.in. Red Dot Design Award i German Design Award, założyciele studia Beck Design oraz jedni z najbardziej cenionych współczesnych niemieckich designerów. Podczas wykładu Silja i Norbert Beck przybliżyli słuchaczom historie stojące za ich najbardziej rozpoznawalnymi projektami oraz opowiedzieli o wieloetapowym, rzemieślniczym procesie, który zachodzi od momentu pierwszego szkicu na papierze. Wykładowi oraz dyskusji z projektantami towarzyszyła prezentacja wykonanych z niezwykłym pietyzmem miniaturowych modeli ich mebli oraz przekrojowa wystawa konceptów wychodzących spod kreski Beck Design. Było to pierwsze w wieloletniej karierze spotkanie projektantów z polską publicznością.

Opowieść o designie i nie tylko. Studio Beck Design

Własną pracownię Silja i Norbert Beck założyli w 1998 roku i od tego czasu wspólnie kreują swoje meble słynące z eleganckiego, ponadczasowego wzornictwa i niezwykłej dbałości o detale. Podczas wygłoszonego w Centrum Designu Domoteka wykładu para projektantów opowiedziała, jak ważnym elementem ich pracy jest rzemiosło i precyzyjna, własnoręczna praktyka artystyczna, która przejawia się na każdym etapie procesu projektowego: w pierwszych szkicach, późniejszych rysunkach, osobiście wykonanych miniaturowych modelach mebli oraz pełnowymiarowych prototypach, które powstają w ich własnej pracowni. Wszystko to sprawia, że ta niezwykła pasja widoczna jest w każdym z detali sygnowanych przez studio Beck Design mebli.

Twórcy opowiedzieli też o swoim wieloletnim doświadczeniu zawodowym. Początkowo Silja i Norbert Beck projektowali różne elementy wyposażenia wnętrz, jednak z czasem, wraz z nawiązaniem współpracy z luksusową marką Rolf Benz, ich specjalnością stały się meble tapicerowane, w szczególności sofy. Przez 30 lat projektanci stworzyli dla marki wiele cenionych projektów. Nieodzowną częścią tożsamości Beck Design jest też niezwykła filozofia, która przejawia się tak w pracy projektowej, jak i w życiu Norberta i Silji Beck. Duet swoją pracownię prowadzi bowiem na południu Niemiec, w pobliżu Jeziora Bodeńskiego, z dala od zgiełku wielkich ośrodków miejskich. To tam, w bezpośrednim otoczeniu natury, Beckowie wypracowali własny, niespieszny rytm, który przenika ich życie i pracę twórczą. Goście Domoteki, mogli posłuchać więc o roli, jaką odgrywa zrównoważony rozwój w praktyce projektowej Becków, ale też o wspólnej pasji pary, jaką jest żeglarstwo – przynoszące im pełną spokoju ciszę i czas na namysł. To właśnie natura, jak mówią projektanci, jest dla nich niewyczerpanym źródłem inspiracji.

Wykład Silji i Norberta Beck to kolejna już odsłona wydarzenia „Design Star for Domoteka” – cyklu, który jest dla nas szczególnym projektem. Co roku staramy się zapraszać do naszej przestrzeni wyjątkowych twórców o unikatowym spojrzeniu na design i przybliżać ich dorobek polskiej publiczności, stwarzając przy tym okazję do inspirujących spotkań profesjonalistów z rodzimej branży kreatywnej. Fakt, że tegoroczne wydarzenie cieszyło się tak ogromną popularnością to dla nas niezwykła motywacja do dalszych działań adresowanych do projektantów i projektantek – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, Właściciela Domoteki.

Po więcej informacji o cyklu „Design Star for Domoteka” zapraszamy na: www.domoteka.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.