Komunikaty PR

Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI

2024-07-25  |  09:00
Biuro prasowe

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody, co widać wyraźnie w najnowszych danych drugiej największej platformy marketplace w Polsce, ERLI. Wynika z nich, że w drugim kwartale 2024 roku zakupy w kategorii Dom i Ogród cieszyły się wzrostem popularności na poziomie nawet kilkuset procent, co dowodzi, że Polacy intensywnie przygotowują swoje ogrody na lato. Według statystyk najchętniej kupowanymi produktami są: meble ogrodowe, narzędzia, elementy architektury ogrodowej oraz baseny.

Rynek ogrodowy w Polsce rośnie w siłę

Polska jest jednym z liderów w Europie pod względem liczby posiadanych ogrodów i działek,[1] a konsumenci od dawna wykazują ogromne zainteresowanie uprawą roślin i urządzaniem przestrzeni wokół swoich domów. Ogródki działkowe i przydomowe zyskują na popularności nie tylko jako miejsca relaksu, ale również jako przestrzenie do twórczego i aktywnego spędzania czasu i pielęgnacji roślin. W związku z tym Polacy chętnie inwestują w ich wyposażenie, co znajduje odzwierciedlenie w rosnących wydatkach na produkty ogrodowe. Trend ten jest szczególnie widoczny w okresie wiosenno-letnim, kiedy to sprzedaż akcesoriów ogrodowych, narzędzi i mebli osiąga szczyt. Tendencję tę podkreślają również dane rynkowe, z których wynika, że branża ogrodnicza rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie. Według dostępnych statystyk, rynek artykułów ogrodowych w Polsce w 2019 roku był wart 1,33 mld zł[2], a w 2023 roku wartość ta wynosiła już 1,6 mld zł, co przełożyło się na wzrost na poziomie ponad 20%.[3]

Polacy wydają coraz więcej na pielęgnację ogrodów

Badania pokazują również, że Polacy wydają coraz więcej na rozwój swoich ogrodów.[4] W 2022 roku średnia wartość jednego koszyka online przeznaczonego na artykuły ogrodowe wynosiła około 273 zł.[5] Z kolei według innych danych, w 2021 roku zaledwie 4% Polaków zdecydowało się na zakup artykułów ogrodowych w przedziale 251-500 zł, a rok później odsetek ten wzrósł do 17%.[6] Dane te obrazują zmieniające się preferencje konsumenckie Polaków, którzy coraz chętniej przeznaczają środki na wyposażenie ogrodów. Potwierdzają to także dane ERLI, z których wynika, że w II kwartale 2024 roku odnotowano nawet kilkuset procentowe wzrosty sprzedaży produktów z kategorii Dom i Ogród. Największym zainteresowaniem pomiędzy marcem a majem 2024 roku cieszyły się baseny, których sprzedaż wzrosła o 117% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

– Ten niesamowity wzrost popularności domowych basenów świadczy o rosnącym trendzie związanym przede wszystkim z coraz cieplejszym okresem letnim w Polsce. Wraz z rosnącymi cenami wycieczek i wyjazdów, wiele rodzin decyduje się na stworzenie przydomowych wodnych parków rozrywki, które są idealnym sposobem na schłodzenie się i spędzenie czasu w rodzinnym gronie. To pozwala im cieszyć się latem w komfortowych warunkach, bez konieczności wyjazdu – mówi Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI i dodaje: To także kontynuacja trendu z okresu pandemii, kiedy to konsumenci poczuli potrzebę posiadania własnych stref wypoczynku w domach i ogrodach. 

Rekordy popularności artykułów ogrodowych. Co Polacy najchętniej kupują do ogrodu latem?

Wzrost zainteresowania artykułami ogrodowymi przełożył się na rekordy popularności w wielu kategoriach produktowych. Jak pokazują dane ERLI, w ostatnim czasie największy odsetek transakcji stanowiły meble ogrodowe, które są niezbędne do stworzenia wygodnej i estetycznej przestrzeni na świeżym powietrzu. Do najpopularniejszych w ostatnim czasie ofert należy zestaw takich mebli kosztujący niewiele ponad 600 zł. Kolejnymi popularnymi kategoriami są narzędzia, gdzie królują podkaszarki, kosiarki czy też opryskiwacze które pomagają w utrzymaniu ogrodu w doskonałym stanie. Wśród architektury ogrodowej dodającej charakteru i funkcjonalności ogrodowym aranżacjom, najczęstszym wyborem są pergole czy szklarnie oraz drobne elementy wykończenia. Baseny cieszą się ogromnym zainteresowaniem szczególnie w upalne dni, oferując domowy komfort i rozrywkę w okresie wakacyjnym oraz w czasie wolnym. Co ciekawe, do najpopularniejszych pozycji nie należą już proste dmuchane czy rozporowe baseny, lecz duże stelażowe zbiorniki o średnicy powyżej 3 metrów, do których dołączane są pompy wody.

– W tym roku wzrost zainteresowania ofertami z kategorii ogród nastąpił już na początku kwietnia, zaraz po świętach wielkanocnych. W tym czasie zaobserwowaliśmy blisko dwukrotny wzrost sprzedaży mebli ogrodowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duży wzrost zainteresowania odnotowaliśmy również w przypadku basenów (+117%), a także narzędzi ogrodowych (+46%), co pokazuje, że oferta ERLI mocno się rozbudowała i świetnie odpowiada na potrzeby Polaków, którzy w okresie pomiędzy marcem a majem intensywnie przygotowują ogrody na sezon letni – mówi Katarzyna Kierach. 

E-commerce wkracza do ogrodów Polaków

Wraz z rozwojem rynku e-commerce, dostrzegalne są znaczące zmiany w sposobie dokonywania zakupów przez Polaków. Coraz częściej rezygnują oni z zakupów w stacjonarnych marketach na rzecz sklepów online, które oferują wygodę, szerszy wybór produktów i często niższe ceny.[7] Widoczne jest to również w przypadku metod płatności, które w ostatnim czasie rozwinęły się w bardzo dynamicznym tempie. Jak pokazują dane, Polacy cenią sobie w zakupach online intuicyjność, szybkość i bezpieczeństwo, co ma swoje odzwierciedlenie w płatnościach za e-zakupy. Według statystyk, obecnie aż 70% Polaków płaci za zakupy online za pośrednictwem systemu płatności BLIK, który jest jedną z najpopularniejszych i najbezpieczniejszych metod transakcji dostępnych na polskim rynku.[8] Podkreślają to również statystyki ERLI, z których wynika, że ponad 40% transakcji na platformie jest opłacanych przez system BLIK.

Rosnąca popularność aplikacji mobilnej ERLI

Niezwykle dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawił, że coraz popularniejsze i wygodniejsze staje się robienie zakupów, również tych ogrodowych, przez aplikacje mobilne. Badania pokazują, że aż 79% Polaków robi zakupy na telefonie, co podkreśla, jak bardzo cenią sobie oni wygodę, szybkość i dostępność.[9] Rosnąca popularność aplikacji mobilnej ERLI jest tego doskonałym przykładem, a zakupy dokonywane za jej pośrednictwem stanowią już ponad 50% wszystkich transakcji realizowanych na ERLI, a średni koszyk zakupowy w aplikacji jest około 5% wyższy, niż przy zakupach realizowanych przez przeglądarkę internetową. Z kolei w samej aplikacji średnia wartość koszyka użytkowników telefonów z systemem iOS (Apple) jest o 37% wyższa od klientów z posiadających urządzenia oparte o system Android.

– Polacy pokochali komfort zakupów online dokonywanych na urządzeniach mobilnych – dla około ¾ konsumentów jest to główne narzędzie do robienia zakupów online. Ciesząc się relaksem na świeżym powietrzu mogą korzystać z szerokiego asortymentu dostępnego w aplikacji ERLI. W ten sposób zyskują podwójnie – robią zakupy tam, gdzie to dla nich najbardziej wygodne i dodatkowo oszczędzają dzięki niższym cenom w aplikacji – dodaje Katarzyna Kierach.

[1]  https://conowego.pl/home/kochamy-wielkie-ogrody-wyniki-badania-na-zlecenie-stiga-213639

[2]  https://www.forbes.pl/biznes/biznes-ogrodniczy-allplants-jagram-legutko-blue-timber-grupa-traget/h3y96e6

[3]  https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-zaczelo-sie-od-bazaru-dzis-polska-firma-sprzedaje-produkty d,nId,6881949

[4]  https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online

[5]  https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online

[6]  https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/02/Raport_e-Izby_Dekada_polskiego-e-commerce_2023.pdf

[7]  https://www.bankier.pl/wiadomosc/60-proc-Polakow-obecnie-czesciej-robi-zakupy-online-niz-w-poprzednich-latach-8723838.html

[8]  https://www.infor.pl/prawo/umowy/uslugi/6331446,polscy-ekonsumenci-wobec-platnosci-online-co-pokazuja-badania.html

[9]  https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal

Gdy potrzeba zmiany we wnętrzu ściera się z niechęcią do większego remontu, można postawić na kompromisowe rozwiązanie, jakim będzie metamorfoza jednego z mebli. Czy to ascetyczna
Dom KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
2024-07-25 | 11:00

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją W erze, gdy design czerpie inspirację z funkcjonalności, dobrze doświetlone domy i mieszkania stają się kluczem do codziennego komfortu.
Dom Ciepło od dachu
2024-07-25 | 08:30

Ciepło od dachu

Chociaż w sezonie letnim bardziej myślimy o chłodzeniu wnętrz, w perspektywie mamy kolejny sezon grzewczy. Przy systematycznych wzrostach cen energii i opału, będzie kosztowny dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.