Komunikaty PR

Przyszłość branży druku dekorów

2024-05-21  |  16:00
Biuro prasowe

Ilekroć branża druku dekorów szuka nowych kierunków rozwoju, wizyta w Arnsbergu zawsze znajduje się na liście priorytetów. Interprint, jeden z wiodących światowych producentów powierzchni dekoracyjnych, zaprosił klientów z branży materiałów drewnopochodnych, podłóg i mebli na kwietniowe DesignDays 2024. To, co zobaczyli w przestrzeniach WorkLab i Brand Show – z pomocą artystów, sztucznej inteligencji i nowego spojrzenia na konsumentów – zaskoczyło ich i zainspirowało. A także zmotywowało na przyszłość.

Ponad 130 firm i 300 gości z 20 krajów z zainteresowaniem czekało na nowe produkty i style, które będą kształtować branżę aranżacji wnętrz w nadchodzących latach. Firma Interprint na potrzeby DesignDays całkowicie odmieniła Centrum Designu w swojej siedzibie w Arnsbergu, przygotowując je do wejścia w przyszłość. Celem było potwierdzenie i umocnienie roli Interprint jako pioniera, siły napędowej i konsultanta stylu w branży. Wynik: bardziej niż pozytywny.

Żegnamy trendy. Witamy zmysłowe prezentacje dekorów.

Przez sześć dni nasi goście mogli doświadczać dekorów w zupełnie nowy sposób. Mieli również okazję odkryć, dlaczego Interprint nie chce już podążać za trendami. Potrzeby konsumentów są zbyt różnorodne, a wymagania współczesnego życia zbyt specyficzne. Nie ma czegoś takiego jak jeden trend. Dlatego firma Interprint opracowała kolekcje Editions. Zapewniają one swobodę kreatywnego projektowania, ale jednocześnie stanowią inspirację dla potrzeb nowoczesnych klientów. I to właśnie odzwierciedla nowa kolekcja Special Edition: Trendless. WorkLab i Atrium zostały przekształcone w miejsca inspiracji, w których goście mogli przeżywać i doświadczać koncepcji Trendless.

Podobnie jak w laboratorium badawczym, najnowsze dekory można było łączyć bez ograniczeń. Efekty podlegały nastrojom, które, jak się okazuje, mają znaczenie dla przyszłości projektowania. Dekory drukowane cyfrowo, dekory podłogowe i unikolory znalazły uznanie klientów. Ale to był tylko początek.

 

Niewyobrażalne możliwości twórcze

Wycieczka po światach Editions została opracowana jako niezapomniane doświadczenie. Wzornictwo i technologia splatają się w jedno. Kreatywność spotyka się z rzemiosłem, nieszablonowe myślenie łączy się z najwyższym poziomem zrozumienia potrzeb klienta. Interprint ubarwił i ożywił Editions. Zaskoczeni goście mogli doświadczać dekorów wszystkimi zmysłami. Posmakuj drewna. Poczuj kolory. Usłysz kamienie. Doświadcz podróży zmysłów.

Podróż tę wspierała – wizualnie i dźwiękowo – sztuczna inteligencja. Goście odpowiadali na różne pytania o swoje preferencje, gusta i style, a następnie odkrywali, w jaki sposób sztuczna inteligencja zbiera te dane i wykorzystuje do generowania nowych, twórczych rezultatów. Na koniec każdy gość otrzymał osobisty kod IP – a więc wygenerowany przez sztuczną inteligencję obraz – oparty na podanych przez nich danych, na którym dokonano reinterpretacji dekorów.

Współtworzenie z wizjonerskimi osobowościami

Jednak wrażenia na poziomie wszystkich zmysłów nie opierały się wyłącznie na innowacyjnej technologii. Interprint angażuje się także w łączenie sztuki i kultury z wzornictwem i ekspresją. Dzieło sztuki zaprojektowane specjalnie przez Gustavo Dalinha na potrzeby DesignDays przykuło uwagę każdego z gości. Kolor, światło i emocje stanowiły udane wprowadzenie do świata Color Edition. Odwiedzający z uznaniem przyjęli przedstawioną historię i to, jak idealnie pasowała ona do filozofii i pomysłów Interprint. Sztuka może inspirować design i wynieść go na nowy poziom, pozostawiając w tyle komercyjne pomysły i ograniczenia.

Gustavo Dalinha poświęcił swoje życie papierowi i pigmentom, dlatego zanurzenie się w świecie komercyjnych, drukowanych dekorów było dla niego naturalne. Współpraca ta zainspirowała zarówno Interprint, jak i Dalinhę, rodząc mnóstwo pomysłów na przyszłe wspólne projekty.

Interprint zawsze rozumiał znaczenie współpracy z partnerami w ramach współtworzenia.  A także myślenia nieszablonowego, stąd też stale generuje i stymuluje nowe pomysły. Oprócz Gustava Dalinhi znaczącą rolę na DesignDays odegrali także informatycy z JaStech. Wprowadzili gości w nowy wymiar technologii cyfrowych przy wsparciu AI oraz fascynującej ekspozycji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. Z kolei WGSN przedstawiła swoją opinię na temat przyszłych potrzeb pokolenia Alfa. Najpóźniej od 2030 r. cyfrowe pokolenie będzie odgrywać ważną rolę w świecie i kształtować jego przyszłość.

Zaskakiwanie i inspirowanie klientów w dobrym stylu

„Jesteśmy zachwyceni tym, jak znakomicie DesignDays zostały przyjęte przez odwiedzających. Ale właśnie taki był nasz cel” – wyjaśnia Steffen Fillibeck, Global Director Marketing & Design w Interprint. „Chcieliśmy ponownie sprowadzić do Arnsberg dalekosiężne spojrzenie na przyszłość, komunikację oraz aranżację wnętrz. Dzięki odpowiedniemu łączeniu kreatywności, sztucznej inteligencji, współtworzenia i potrzeb konsumenta pokazaliśmy branży dzisiejsze możliwości i to, co konieczne, by inspirować klientów. Nasza koncepcja Editions została doskonale przyjęta, przede wszystkim dlatego, że było to przeżycie dla wszystkich zmysłów. Każdy, kto tam był, rozumie, co mamy na myśli, kiedy mówimy o stylu, a nie o trendach.

DesignDays 2024 odbyły się w kwietniu w Arnsberg i trwały sześć dni. Ekspozycje, a przede wszystkim prezentacje Editions będą dostępne w Interprint jeszcze przez pewien czas – zawsze w formie twórczych remiksów. Wszystko idzie do przodu. Wszystko jest możliwe. A Interprint pozostanie latarnią morską pomagającą klientom nawigować w intrygującej przyszłości designu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Dom Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.