Przywołać zieleń
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Zieleń - pierwszy zwiastun wiosny - tak bardzo wyczekiwana po okresie zimowym wnosi wraz z budzącą się przyrodą radość i poczucie harmonii. Jest też niezwykle wdzięczną bazą w wystroju wnętrz. Planując domowe remonty warto postawić właśnie na ten kolor, który pozwala na stworzenie pięknych, a jednocześnie sprzyjających zachowaniu równowagi aranżacji.
Wyciszającym i kojącym odcieniem będzie Delikatna Szałwia – kolor roku 2023 marki Dekoral. Zbuduje on aurę sprzyjającą relaksowi i odpoczynkowi, a jednocześnie stworzy tło zachęcające do twórczego kreowania przestrzeni z wykorzystaniem drewna, suszonych roślin czy glinianych naczyń. Te nawiązujące formą do antycznych rzeźb przełamią naturalny styl w artystycznym tonie.
Delikatny odcień X447 z nutą zieleni farby Tikkurila Optiva Clean Air wprowadzi powiew świeżości do wnętrza nie tylko w wymiarze designu. Farba ta ma bowiem właściwości oczyszczające, redukujące poziom szkodliwych formaldehydów. Proponowany kolor pozwoli oczyścić także umysł, tworząc harmonijną kompozycję z naturalnymi materiałami i kolorami ziemi.
Wyrazista intensywna zieleń Monstera z palety Beckers Designer Universal będzie sprawdzonym pomysłem na nowy look w kuchni. Pomalowanie za jej pomocą szafek i zestawienie z bielą ścian wprowadzi do wnętrza zupełnie nowy klimat bez konieczności wymiany starych mebli. Emalia ta jest przy tym bezpieczna dla zdrowia i środowiska, może być stosowana w pomieszczeniach użytkownych przez alergików, a dodatkowo posiada atest dopuszczający do malowania zabawek.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.