RAPORT WZORNICZY DOMOTEKI PO TARGACH SALONE DEL MOBILE 2022 W MEDIOLANIE
Od kilku lat Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka uczestniczy w mediolańskich targach designu. W tym roku jej przedstawicieli także nie mogło na nich zabraknąć. Wśród tegorocznych wystawców tradycyjnie znalazło się wiele firm z Domoteki. Mediolan, który na kilka dni ponow- nie stał się światową stolicą designu, zaskoczył ilością nowych trendów. Na ich podstawie i we współpracy z profesjonalistami ze świata designu został przygotowany raport, będący swoistym kompendium nowych kierunków.
Jakie trendy wzornicze pojawiły się w tym roku w Mediolanie? Na to pytanie odpowiada raport wzorniczy Domoteki, który tradycyjnie podsumowuje wizytę we włoskiej stolicy designu, dostarczając bieżących inspiracji i cennej wiedzy. Raport przygotowany z architektami i projektantami, to wiedza o bieżących tren- dach zamknięta w pigułce. W łatwy i przystępny sposób zbiera najważniejsze tendencje.
Tegoroczne Salone del Mobile to swoisty powrót do najlepszej formy. Pandemia utrudniła organizację po- przednich edycji, była też prawdziwym testem, z którego targi wyszły obronną ręką, czego dowodem było tegoroczne spotkanie. Od 7 do 12 czerwca w Mediolanie znów bez ograniczeń mogliśmy podziwiać wzornictwo z różnych zakątków świata. Nieprzypadkowo mottem tegorocznych targów stało się słowo Re – start. Z radością można stwierdzić, że oficjalnie targi powróciły do działania po rocznej przerwie w wielkim stylu. Wzięło w nich udział 2175 wystawców, a jak podają organizatorzy, uczestniczyło w nich aż 260 tysięcy odwiedzających z całego świata. Wśród firm prezentujących swoją ofertę znalazły się również te dostępne w Domotece, między innymi w salonach: Natuzzi, Natuzzi Editions, Veneta Cucine, Rolf Benz, Italmeble, NAP, Exclusive Lights, Koma.
– Targi w Mediolanie zawsze stanowią dla nas istotny punkt odniesienia, tu tworzą się trendy na najbliższy rok. Wiele marek z oferty Domoteki regularnie się na nich wystawia. Dzięki raportowi Domoteki nasi klienci mogą od razu po targach zapoznać się z najnowszymi kierunkami designu i wzornictwa – mówi Agata Brze- zińska, Head of CEE w firmie Pradera, właściciela Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.
Jak można podsumować ogólną filozofię Salone del Mobile 2022 i wydarzeń towarzyszących?
Jedną z najbardziej zauważalnych tendencji, była ekologia.
Widać wyraźnie, że dla firm ważne jest to co dzieje się z naszą planetą. Coraz wyraźniej dochodzi do głosu fakt, że ochrona środowiska, zasoby naturalne to coś, czego nie można już bagatelizować. Firmy stawiały ponadto na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, umiejętne zagospodarowa- nie odpadów (np. coraz większy udział tkanin z przetworzonych butelek PET), zainteresowanie walorami naturalnych surowców oraz tradycyjnego rzemiosła, które w mniejszym stopniu niż masowa produkcja obciąża środowisko.
Więcej informacji na temat trendów znajduje się w raporcie, który można obejrzeć i pobrać ze strony stronę www.domoteka.pl

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.