Komunikaty PR

Sesja zdjęciowa w branży wnętrzarskiej – klucz do sukcesu w budowaniu wizerunku

2020-10-13  |  22:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dobie mediów społecznościowych oraz kolekcjonerskich magazynów, większość marek zdała sobie wreszcie sprawę z roli dobrych zdjęć w budowaniu wizerunku. Efektowna sesja zdjęciowa stała się kluczem do sukcesu i ważną częścią komunikacji architektów i marek wnętrzarskich. Co warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na współpracę z fotografem? Jak przygotować się do zdjęć? Poznajmy wskazówki ekspertek.

Profesjonalna sesja zdjęciowa ma nieocenione znaczenie w komunikacji, niezależnie od tego czy promujemy produkt, miejsce, usługę, czy markę osobistą. W dobie mediów społecznościowych i szybkiej konsumpcji treści, fotografia wysuwa się na pierwszy plan. Jaką rolę odgrywają zdjęcia w budowaniu wizerunku architektów oraz marek wnętrzarskich?

-Znaczenie obrazu w komunikacji jest coraz większe. Fotografia ma potencjał, który odpowiednio wykorzystany może stać się idealnym nośnikiem emocji, opowieści i idei, które marka chce przekazać swojemu otoczeniu. Dlatego to, komu powierzamy przygotowanie materiału zdjęciowego naszej firmy ma kolosalne znaczenie. Jako właścicielka agencji public relations zawsze rekomenduję klientom specjalistów, którzy rozumieją ich potrzeby i tworzą sesję, która będzie czymś więcej niż tylko dokumentacją pracy - wyjaśnia Olga Kisiel-Konopka, właścicielka agencji OKK! PR, specjalizującej się w obsłudze marek wnętrzarskich i pracowni architektonicznych.

Jak wygląda praca fotografa i stylisty? W jaki sposób powinna przebiegać współpraca marki z agencją projektową? Odpowiedzi na te pytania udzieliła Jola Skóra, założycielka i współwłaścicielka agencji JAM Kolektyw.

Rozpoczęcie współpracy

Początek naszej pracy to przede wszystkim rozmowa mająca na celu poznanie potrzeb klienta. Następnym etapem jest dokładny research i analiza wizerunku marki, a także przygotowanie propozycji i naszej wizji sesji, czyli koncepcji kreatywnej. Często zdarza się, że różni się ona od pierwotnego pomysłu klientów, ale ufają oni naszemu doświadczeniu. Nawet jeśli na etapie prezentacji koncepcji nie są w stu procentach przekonani do przedstawionych pomysłów to efekt finalny sesji w postaci zdjęć zawsze spotyka się pozytywnym odbiorem - wyjaśnia ekspertka.

Sesja prasowa

Sesja prasowa, która powstaje z myślą o komunikacji w mediach, musi być przede wszystkim opowieścią pewnej historii. Jako JAM Kolektyw, który współtworzę z Anną Olgą Chmielewską, realizujemy również sesje prezentujące architekturę wnętrz. Po zapoznaniu się z realizacją projektu, przygotowujemy koncepcję estetyczną, w której przedstawiamy stylistykę naszym zdaniem najlepiej oddającą klimat danej przestrzeni. Proponujemy dodatki, światło, wybieramy konkretne plany i kadry.  W zależności od wielkości fotografowanej przestrzeni sesja trwa od jednego do dwóch dni. Najpierw przygotowujemy wnętrza – usuwamy elementy, których nie chcemy widzieć w kadrze, ustawiamy dodatki, akcesoria, rośliny. Podczas zdjęć zawsze działamy według przygotowanego wcześniej harmonogramu tzw. shooting planu. Na efekt sesji wpływa jednak przede wszystkim pozytywna atmosfera i kreatywna energia obecnych na planie osób. Działamy przecież we współpracy z autorami danego projektu, którzy często udzielają nam pomocnych wskazówek. Dla nich dni zdjęciowe są wyjątkowym momentem – zwieńczeniem procesu projektowego, często trwającego kilka lat, tłumaczy Jola Skóra.

Sesja marketingowa

Zdaniem ekspertki, sesja marketingowa jest zwykle konkretnym zadaniem do zrealizowania. Działania rozpoczynamy od briefu kreatywnego i prezentacji kontekstu, w którym chciałybyśmy zaprezentować produkty. W celu jego przygotowania zapoznajemy się z produktami, dotychczasowym wizerunkiem marki, jej historią i wcześniejszymi materiałami zdjęciowymi. Nie chcemy powielać pomysłów, zawsze staramy się przedstawiać świeże spojrzenie na dany produkt. Zdarza nam się również wykonywać sesje dedykowane - na przykład na Instagram. W tym przypadku mamy większą dowolność w sposobie ukazywania produktów, a kadry są o wiele prostsze. Świadomość klientów oraz ich otwartość na różnorodne pomysły jest coraz większa, co daje nam wiele możliwości, aby fotografować w sposób wyróżniający daną markę na rynku.

Okiem architekta

Architekt wnętrz Anna Olga Chmielewska, współwłaścicielka JAM Kolektyw, swoje doświadczenia ze stylizacji i realizacji sesji wykorzystuje w procesie projektowym podczas opracowywania kadrów wizualizacji. Stylizacja i fotografia wnętrza są dopełnieniem i ostatnim etapem procesu projektowego. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się wnętrzami zgodnymi ze wszystkimi założeniami projektu.

-Jeśli chodzi o zaangażowanie architekta wnętrz w sesję, jest ono potrzebne na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze w komunikacji pomiędzy właścicielami nieruchomości a fotografką lub stylistką. Ważny jest też kontakt z architektem wnętrz na etapie ustaleń dotyczących założeń estetycznych sesji oraz omawiania kadrów istotnych z punktu widzenia założeń projektowych danego wnętrza - wyjaśnia ekspertka.

Jak twierdzi architektka, zdjęcie zawsze wygląda bardziej prawdziwie niż wizualizacja, poza tym ciekawe jest, gdy na realizację ktoś spojrzy z innej perspektywy, a oko fotografki i stylistki jest w stanie wydobyć najlepsze walory przestrzeni. Zdjęcia są też najbardziej wiarygodnym sposobem prezentacji finalnego efektu projektu. Ponadto, dzięki realizacji profesjonalnej sesji zdjęciowej wraz ze stylizacją można ustalić publikację sesji w magazynie wnętrzarskim, co w bezpośredni sposób przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów.

Warto zainwestować więc czas i energię w zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, niezależnie od tego, czy celem jest promocja w mediach, uzupełnienie portfolio, czy reklama produktu. Odpowiednia oprawa wizualna oraz opowieść ujęta w dopracowanych kadrach mogą przynieść efekt, który pozytywnie zaskoczy dział marketingu i sprzedaży.

Więcej na: https://jamkolektyw.com oraz http://www.okkpr.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.