Strategia Paged Meble: marka własna, nowe technologie i ESG
Paged Meble to producent mebli i jeden z liderów rynku kontraktowego w kategorii krzeseł drewnianych w Polsce. Aktualnie jest obecny na 6 kontynentach w około 60 krajach, a jego przychody z eksportu rosną z roku na rok i stanowią około 70% całości wartości sprzedaży. Sprzedaż za 2024 rok prognozowana jest na poziomie 80 mln złotych. Firma stale zwiększa udział produktów sprzedawanych pod własną marką.
W ramach swojej strategii firma coraz silniej inwestuje w budowę marki i jej rozpoznawalność w Polsce oraz zagranicą. W tym roku, Paged po raz pierwszy uczestniczył w Clerkenwell Design Week w Londynie. Poza tym, kolejny raz jako wystawca na najbardziej znanych targach wzorniczych w Europie, Salone Internazionale del Mobile. W Mediolanie firma zaprezentowała nową kolekcję opartą na reinterpretacji klasycznych wzorów w nowej palecie kolorystycznej oraz kilka prototypów rodziny stolików kawowych DRUM, które niedługo trafią do jej oferty. Autorką projektów, nowej palety wybarwień oraz ekspozycji targowej jest Maja Ganszyniec.
Kolejnym wydarzeniem w targowym kalendarzu będą odbywające się pod koniec października targi Orgatec w Kolonii oraz targi Equip Hotel w Paryżu.
Paged, zgodnie z założeniami swojej aktualnej strategii, intensyfikuje też komunikację marketingową, korzystając ze wsparcia wyspecjalizowanej w obszarze wyposażenia wnętrz i architektury agencji Profundo.
Innowacje i recykling
Firma, choć bazuje na długiej i bogatej meblarskiej tradycji, mocno stawia na nowe technologie oraz jakość produktu. Centrum badawczo-rozwojowe Paged LabTech, wielomilionowa inwestycja Grupy Paged, jest miejscem, gdzie powstają innowacyjne technologie i koncepcje nowych produktów dla Paged Meble. Jedną z najnowszych technologii jest WRB (Weather-Resisistant Beech), która pozwala na użytkowanie mebli na zewnątrz niezależnie od pogody, a tym samym usuwa dotychczasowy podział na meble do wnętrz i do użytkowania na zewnątrz. Proces wdrażania tej technologii został zakończony i obecnie jest ona komercjalizowana.
W Paged LabTech prowadzone są też prace badawcze, których celem jest stworzenie cyrkularnego krzesła – pierwsze efekty oraz szczegóły tego projektu planujemy zaprezentować na stoisku Paged Meble podczas tegorocznych targów Orgatec.
Paged poszerza ofertę produktową
Obok nowych modeli mebli i stołów (w tym także stolików kawowych), marka pracuje aktualnie nad ofertą siedzisk i krzeseł outdoorowych. Proponowana klientom paleta wybarwień została wzbogacona o nowe, atrakcyjne kolory w różnych technikach koloryzujących (bejce, lakiery, emalie). Kolejnym elementem przebudowy oferty jest zmierzanie ku większej systemowości produktów Paged i rozwijanie rodzin produktów na bazie feedbacku od partnerów (architektów, projektantów wnętrz, dystrybutorów oraz deweloperów).
Paged Meble współpracuje z cenionymi projektantami, takimi jak Maja Ganszyniec/ Maja Ganszyniec Studio, Pedro Salgado, Agnieszka Pikus/Agnieszka Pikus Design, Tomek Rygalik/ Studio Rygalik, Grzegorz Gancarczyk, Jakub Szczęsny, Dario Polaco, Nikodem Szpunar, Bartłomiej Lewandowski, Studio Iskry, Ola Mirecka, Grzegorz Wit oraz Jadwiga Husarska-Sobina/Husarska Design Studio.
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Jednym z kluczowych wartości, towarzyszących Paged Meble we wszystkich działaniach jest zasada zrównoważonego rozwoju. W produkcji przestrzegane są wytyczne ESG, a meble posiadają certyfikaty FSC. W energooszczędnym procesie produkcji firma w stu procentach wykorzystuje energię produkowaną przez ogniwa fotowoltaiczne. Wkrótce wprowadzi również karty środowiskowe (EPD) dla wszystkich oferowanych modeli krzeseł. Projekt cyrkularnego krzesła jest kolejnym krokiem w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. W tym projekcie Paged skupia się na rozwiązaniach proklienckich, wykraczając poza ekologiczne zarządzanie własną produkcją i dostawami surowców.
Zmiany strategiczne w Paged Meble to znaczący krok w kierunku zrównoważonego i innowacyjnego rozwoju, którego celem jest wzmocnienie pozycji firmy na globalnym rynku meblarskim. Aby móc te zmiany wprowadzić, już rok temu rozpoczęliśmy prace wewnątrz organizacji, które dziś pozwalają nam na realizację tak ambitnych i wymagających planów. Jestem przekonany, że zarówno nasze dziedzictwo, umiejętność dostosowywania się firmy do zmieniającego się przez ponad 140 lat otoczenia, jak i ogrom inwestycji w najnowocześniejsze technologie oraz nasz zespół specjalistów przyniosą oczekiwane efekty. Michael Thonet dokonał swoim pomysłem rewolucyjnego kroku, my pójdziemy dalej, a efektem tego ruchu będzie krzesło cyrkularne. Z poszanowaniem naszej tradycji, ale przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, czerpiemy z przeszłości patrząc w przyszłość – mówi Michał Mróz, Wiceprezes Zarządu Paged Meble.
O Grupie Paged
Grupa Paged to zespół firm działających w branży przetwórstwa drewna, produkcji mebli, sklejki oraz handlu płytami drewnopochodnymi. Posiada pięć zakładów w Polsce i Estonii, zatrudnia ponad 1800 pracowników. Paged Meble, z zakładem w Jasienicy, założonym w 1881 roku, którego rozwój zapoczątkowała rewolucyjna technologia Michaela Thoneta, nieustannie się rozwija i dziś może produkować pół miliona krzeseł rocznie, co daje ponad 1300 krzeseł dziennie. Działa na sześciu kontynentach, w ponad 60 krajach, a przychody z zagranicy stanowią obecnie około 70% całkowitej sprzedaży. Prognozowana sprzedaż na ten rok dla Paged Meble wynosi 80 milionów złotych.
Więcej informacji na stronie Paged Meble.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.