Stwórz lepiej pomyślany dom z IKEA Kreativ
Zostało stworzone, aby inspirować klientów i pomagać im w wizualizowaniu tego, jak poszczególne elementy wystroju będą wyglądać w ich domach.
Jak wynika z badań IKEA, 87% klientów twierdzi, że chcą się czuć dobrze we własnym domu, ale potrzebują pomocy w wyobrażaniu sobie urządzanego wnętrza. IKEA Kreativ łączy wieloletnie doświadczenie IKEA z zakresu życia w domu z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie obliczeń przestrzennych, uczenia maszynowego
i trójwymiarowej rzeczywistości mieszanej. Narzędzie spotkało się z ciepłym przyjęciem klientów już od pierwszego, testowego launchu, który odbył się 27 września. Od tego czasu powstało już ponad 760 zapisanych aranżacji i z każdym dniem liczba ta rośnie. Oficjalny start funkcjonalności zaplanowano na wtorek, 17 października br.
Wystarczy smartfon
Funkcjonalność IKEA Kreativ jest częścią bezpłatnej Aplikacji Mobilnej IKEA i umożliwia klientom łatwe tworzenie trójwymiarowych fotorealistycznych modeli własnych pomieszczeń, które można potem edytować i aranżować z wykorzystaniem produktów IKEA. Klienci mogą wykonać serię zdjęć pomieszczenia za pomocą swojego smartfonu, które są automatyczne łączone w szerokokątny, interaktywny model przestrzeni
o właściwych wymiarach i proporcjach. Można wymazać wszystkie obecne meble lub kilka zostawić, ustawić nowe, szybko wymieniać jedne artykuły na drugie, przesuwać je, obracać, a nawet wieszać szafki czy obrazy na wirtualnych ścianach.
IKEA Kreativ to również doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy planują niewielką metamorfozę swoich domowych przestrzeni. Dzięki funkcjonalności można bowiem zobaczyć, jak meble, które już posiadamy, na przykład ulubiony kredens po babci lub uwielbiany przez domowników kuchenny stół, będą wyglądać z nowymi meblami i dekoracjami. Możliwość dobrania produktów i zrozumienie, jak będą się prezentowały z rzeczami, które już mamy, jest bardzo pomocna w podjęciu decyzji o ostatecznej aranżacji.
Każdy może w pełni zaaranżować dowolne wnętrze wybierając przedmioty z szerokiej oferty, obejmującej tysiące produktów IKEA. Kolejne pozycje z asortymentu marki, dzięki którym każdy będzie mógł stworzyć swoją wymarzoną przestrzeń, będą dodawane na bieżąco. Można skorzystać również z ponad 50. szablonów wirtualnych, trójwymiarowych pomieszczeń i sprawdzić jak wybrane przez nas meble i akcesoria do siebie pasują bez konieczności skanowania pokoju. Wszystko to można zobaczyć na nowej stronie do aranżowania wnętrz na IKEA.pl.
Kiedy klienci zdecydują się już na wystrój pomieszczenia, mogą dodać produkty ze swojej aranżacji do koszyka i sfinalizować zakupy na dowolnym urządzeniu, w dowolnym czasie. Mogą też zapisać projekt na swoim koncie IKEA na później lub podzielić się swoją wizją z rodziną i znajomymi, aby zapytać ich o radę. Wirtualne pomieszczenia są przechowywane w chmurze, dzięki czemu są dostępne z dowolnego miejsca. Korzystając z Aplikacji Mobilnej IKEA, klienci mogą zabrać projekt swojego wnętrza do sklepu, aby obejrzeć wybrane przedmioty „na żywo”. To duże ułatwienie podczas podejmowania decyzji o zakupie.
Wymarzone wnętrze na wyciągnięcie ręki
Działania związane z digitalizacją i nowymi technologiami są integralną częścią globalnej strategii biznesowej IKEA, mającej na celu tworzenie nowych możliwości i doświadczeń zakupowych. IKEA rozwijając środowisko omnikanałowej sprzedaży, chce dawać klientom możliwość wyboru najwygodniejszego miejsca i sposobu zakupów.
“Coraz więcej konsumentów kupuje online. W ubiegłym roku fiskalnym te w przestrzeni wirtualnej stanowiły aż 30% wszystkich zakupów dokonanych przez klientów IKEA, a 18% kupujących korzystało z obu kanałów. Dlatego chcemy zaoferować takie rozwiązanie, które pozwoli im poczuć w przestrzeni wirtualnej podobny entuzjazm, jaki towarzyszy wizytom w stacjonarnych sklepach i Studiach planowania i zamówień IKEA” – tłumaczy Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. Rozwoju Biznesu i Cyfryzacji, IKEA Retail w Polsce.
IKEA Kreativ ma ułatwić aranżację przestrzeni w domu i pozwolić klientom sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu, tak by lepiej im się żyło i wygodniej mieszkało. Klienci mogą skorzystać z narzędzia do aranżowania wnętrz IKEA Kreativ pobierając Aplikację Mobilną IKEA (do tej pory 2,2 mln pobrań) lub skanując kod QR w sklepie. Więcej informacji na stronie IKEA.pl.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.