Sufit akustyczny? Dlaczego nie. Także w domu
Co sprawia, że wnętrze jest piękne? Pierwsze skojarzenie: jego wygląd. Ale w zasadzie chodzi o coś więcej niż to, co można zobaczyć. Zarówno w pomieszczeniach publicznych jak i domach użytkownicy coraz mocniej zwracają uwagę na akustykę i jakość powietrza. Nie zawsze jednak rozwiązania akustyczne, jak m.in. sufity podwieszane, wizualnie pasują do wnętrz restauracji, apartamentów i domów. Te klasyczne modułowe sufity przegrywają z twardymi, odbijającymi dźwięki płytami. W efekcie wnętrze wygląda ładnie, ale czujemy się w nim źle, gdyż przeszkadza nam hałas i odbijające się dźwięki.
Gładka powierzchnia sufitu pochłonie hałas
Firma Armstrong, jeden z największych na świecie producentów sufitów podwieszanych, właśnie wprowadza do Polski nową linię. Eleganza - to system sufitowy, który wyróżnia monolityczna, gładka powierzchnia i brak widocznych łączeń pomiędzy płytami. Jednocześnie – w przeciwieństwie do zwykłych gładkich sufitów z twardych materiałów – Eleganza posiada doskonałe właściwości pochłaniania dźwięku (klasa pochłaniania - A). Wysoki poziom pochłaniania hałasu pozwala użytkownikom wnętrz słyszeć i być słyszanym, ponieważ ogranicza odbijanie się dźwięków.
- Monolityczny wygląd daje projektantom nieograniczone możliwości aranżacji wnętrza. Właściwości akustyczne z kolei pozwalają zmienić nawet najbardziej hałaśliwe wnętrza w oazę ciszy - osobistą, spokojną przestrzeń pozwalającą odpocząć uszom – wyjaśnia Maciej Kiepal, dyrektor sprzedaży Armstrong w Polsce. I jak wyjaśnia to rozwiązanie zarówno do dużych rezydencji, gdzie np. wspólny salon staje się głośnym placem zabaw dzieci, ale sufit ten dedykowany jest także do kompaktowych apartamentów typu studio. Każdy z tych domów poza wewnętrznymi dźwiękami boryka się również z coraz silniejszym zjawiskiem tzw. zanieczyszczenia hałasem w miastach.
Eleganza - projektowanie dla wszystkich zmysłów
Biała, gładka powierzchnia daje dodatkowy efekt doświetlenia wnętrz: silnie odbija światło i powiększa optycznie wnętrze. Wpływ na samopoczucie ludzi w mieszkaniach, restauracjach i hotelach mają jednak nie tylko dźwięki, ale również właśnie światło dlatego producent tak zaprojektował sufit Eleganza, by możliwy był łatwy montaż punktów świetlnych i klimatyzacji. Grubość sufitu wynosi 25 mm i pozwala na integrację z urządzeniami.
Nowy system działa na wszystkie zmysły, także zmysł zdrowego rozsądku – podpowiada producent. Jak?
- Większe niż standardowe panele sufitowe i mniejsza liczba łączeń pozwoli ekipom budowalnym przeprowadzić szybciej montaż, co przełoży się bezpośrednio na zmniejszenie czasu i kosztów pracy – zauważa Maciej Kiepal.
Wielkoformatowe płyty Eleganza mogą być z powodzeniem montowane na ruszcie nośnym używanym w instalacji popularnych płyt kartonowo-gipsowych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.