Świąteczny klimat hygge od BoConcept
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Hygge to sztuka tworzenia przytulnej, domowej atmosfery oraz przebywanie z ludźmi, których kochamy. Gdy nadchodzi zima i zbliża się sezon świąteczny, nie ma nic lepszego niż przekształcenie domu w ciepłe i relaksujące sanktuarium - tak jak robią to Duńczycy.
"To najbardziej hygge czas w roku" – mówi Meik Wiking, autorka bestsellera The Little Book Of Hygge. "O żadnej innej porze roku nie usłyszysz, aby Duńczycy tak często wspominali o hygge". Ma nawet swoje własne złożone słowo, "julehygge" (świąteczne hygge), a Duńczycy często mówią do siebie: "Czy chcesz przyjść na julehygge?", według Wiking. Co zrobić, aby Twój dom był bardziej hygge na święta? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, dotyczącymi mebli, po oświetlenie, dekoracje i przytulne akcesoria, które stworzą odpowiednią oprawę. Stylistka wnętrz Signe Nielsen z salonu BoConcept w Kopenhadze również dzieli się swoimi zaleceniami dotyczącymi maksymalizacji efektu hygge.
Przytulna przestrzeń wypoczynkowa
Sercem każdego domu jest salon, w którym rodzina i przyjaciele zbierają się, aby dzielić się opowieściami i spędzać ze sobą czas. Aby podkreślić klimat hygge, pomyśl o modułowych sofach, które maksymalizują zarówno interakcje jak i wygodę. "Nowy model Salamanca to najlepsza sofa do salonu rodzinnego dzięki powiększonym proporcjom i zróżnicowanym układom siedzeń" - mówi Nielsen. Aby dodać świątecznego hygge, Nielsen sugeruje "kolory ziemi i miękkie faktury", a jeśli chodzi o tkaniny: warto wybrać zielone odcienie tkanin Velvet lub Frisco.
Miękkie faktury i naturalne elementy
Hygge celebruje codziennie przyjemności, a włączenie przytulnych tekstur i naturalnych elementów do wystroju może wzmocnić przeżycia. "Tekstura jest bardzo ważna", mówi Nielsen. "Mimo że Dania może kojarzyć się z bardzo czystym i prostym stylem mebli, lubimy mieszać go z fakturami i różnymi dodatkami, zwłaszcza na Boże Narodzenie. Jeśli jest zbyt czysto i zimno, to nie jest odpowiednio hygge". Nielsen poleca miękkie poduszki z aksamitu lub tkanin bouclé, przytulne koce i przyjemne w dotyku dywany, takie jak puszysty Lure lub okrągły Loom, który jest ręcznie tkany z efektem połysku. Aby tchnąć odrobinę natury, sugeruje udekorowanie przestrzeni roślinami doniczkowymi, girlandami z szyszek i innymi naturalnymi ozdobami, które podkreślają połączenie z zewnętrzem nawet w najzimniejszych miesiącach.
Delikatne oświetlenie i świece
Znakiem rozpoznawczym hygge jest delikatny blask nastrojowego oświetlenia, które tworzy intymną i uspokajającą atmosferę. "Ważne jest również dostosowanie punktów świetlnych. Jeśli światło jest zbyt zimne, nie jest to hygge", mówi Nielsen. W Danii mieszamy sztuczne, ciepłe światło z prawdziwymi świecami. BoConcept oferuje różne opcje oświetlenia, które pomogą osiągnąć ten efekt, dzięki rozpraszającym światło lampom podłogowym (model Kuta) lub bardzo odświętnie wyglądającym żyrandolom Five. Aby dodać odrobinę magii, rozstaw świece w całej przestrzeni, tworząc ciepły blask, przypominający zimową krainę czarów. Popularną duńską tradycją jest codzienne zapalanie świecy adwentowej, aby odliczać czas do najbardziej hygge dnia w roku.
Uspokajająca przestrzeń do przyjmowania gości
Stworzenie domu inspirowanego hygge oznacza stałe utrzymywanie bałaganu na dystans, co pozwala skupić się na cieple i radości sezonu świątecznego. Nowy system Calgary o uniwersalnym wzornictwie łączy przestrzeń do przechowywania z miejscem do eksponowania cennych dekoracji i pamiątek. Istnieje również opcja barku, która jest idealna w okresie świątecznym. Rozważ inwestycję w nową, rozkładaną sofę Taylor, aby ułatwić pobyt świątecznych gości wakacyjnych. Na pierwszy rzut oka trudno to dotrzec, ale podnóżek Xtra to w rzeczywistości gościnne łóżko „w przebraniu”. Na co dzień wygląda jak minimalistyczny podnóżek, a w razie potrzeby łatwo przekształca się w pojedyncze łóżko.
Przemyślane akcenty i tradycyjne dekoracje
"W Danii ludzie lubią wyrażać swój osobisty styl w okresie Bożego Narodzenia", mówi Nielsen. "Lubię pozyskiwać zakrzywione gałązki i ozdabiać je ozdobami świątecznymi w stylu vintage z mieszanką tych bardziej nowoczesnych". Istnieje długa tradycja tworzenia przeplatanych serc z papieru jako ozdób na choinkę. "Ludzie mają obsesję na punkcie tworzenia własnych dekoracji" – mówi Nielsen. Na naszych kanałach społecznościowych znajdziesz wskazówki dotyczące dekorowania oraz własnoręcznego tworzenia dekoracji w kształcie serca, a także duńskie przepisy kulinarne idealne na nadchodzące Święta.
Więcej na: www.boconcept.com/pl-pl/
Założona w 1952 w Danii firma BoConcept to renomowana marka lifestyle’owa w segmencie premium detalicznej sprzedaży mebli, posiadająca ponad 310 salonów w 67 krajach. Współpracują z nią nagradzani projektanci, którzy tworzą kolekcje mebli, akcesoriów i oświetlenia do wnętrz prywatnych i przestrzeni biznesowych. Pod hasłem „Live Ekstraordinær” BoConcept oferuje elastyczną Usługę Projektowania Wnętrz oraz wiodącą w skali całej branży meblarskiej personalizację mebli — bez żadnych kompromisów w kwestii designu i estetyki.
Więcej na: www.boconcept.com/pl-pl/

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.