Sypialnia w stylu japandi – przepis na dobry sen
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Japandi reprezentuje mieszankę minimalistycznego stylu japońskiego designu i nowoczesności skandynawskiego wzornictwa z połowy wieku. Są to dwa wzajemnie uzupełniające się style, ponieważ sięgają do korzeni tego, czym jest projektowanie - skupiają się na otaczającym nas świata.
Termin japandi odnosi się do połączenia wpływów wzornictwa japońskiego i skandynawskiego. Razem przywołują obrazy minimalistycznego, rustykalnego, estetycznego, ale przede wszystkim funkcjonalnego wystroju. Japandi koncentruje się na naturalnych materiałach, stonowanych kolorach i czystych liniach, mających dobrze wpływać na samopoczucie.
Ten coraz bardziej popularny styl wystroju idealnie sprawdza się w sypialniach. Nic dziwnego, biorąc pod uwagę sławę Japonii jako Kraju Wschodzącego Słońca i typowo skandynawskie skojarzenia ze wszystkim, co naturalne i zdrowe. Są to rzeczywiście hasła przywołujące na myśl sypialnię – brzask, sen czy regeneracja.
Doskonałym przykładem realizacji sypialni w stylu japandi jest projekt autorstwa pracowni SCENA Interior Design. W pomieszczeniu dominują ciepłe, jasne barwy i drewno, z którego wykonano łóżko oraz ścianę za jego wezgłowiem, połączoną z drzwiami do ukrytej garderoby.
Gra fakturami
- Styl japandi to przede wszystkim prostota, a szczególnie w sypialni powinno znajdować się najmniej dystraktorów, jak to możliwe. Dlatego, choć w pomieszczeniu umieszczono telewizor, na próżno szukać tam zbędnych dekoracji. To samo dotyczy barw – jedynym akcentem kolorystycznym są tam czarne elementy oświetlenia i lampa. Ponieważ jednak w tej stylistyce istotna jest natura, doskonałym dodatkiem stało się drzewko oliwne w dużej, kamiennej wazie. Choć stonowane, wnętrze w stylu japandi nie musi być nudne – ważne jest jednak, aby kontrastu nadawać m.in. fakturami użytych materiałów. – mówi autorka projektu, architektka Paulina Boruch z pracowni SCENA Interior Design.
W sypialni doskonale łączą się ze sobą gładkie powierzchnie drewna, kamienia czy tafli dużego lustra o organicznych kształtach. Delikatny kontrast faktur widać jednak w żłobieniach na dekoracyjnej ścianie telewizyjnej, plecionym dywanie czy miękkim, barankowym obiciu foteli FULU marki Nobonobo, które dzięki opływowym kształtom idealnie komponują się z wnętrzem.
Idealna dla snu
Ciepło, spokój, harmonia i przytulność to słowa, które charakteryzują styl japandi. Tak się składa, że są one również najlepszym opisem idealnej atmosfery, jaką chcemy mieć w sypialni. Ze względu na intymny charakter snu i jego znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia, połączenie natury i filozofii Zen stwarza idealne warunki do spokojnej regeneracji.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.