Komunikaty PR

Szkło zauważalnie niezauważalne. Wystartował konkurs dla architektów

2022-11-23  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Saint-Gobain Glass Polska, wiodący producent szkła budowlanego, zaprasza wszystkich architektów, projektantów i studentów, którzy w swoich realizacjach wykorzystują produkty marki, do udziału w konkursie Saint-Gobain Glass Design Award. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace (projekty koncepcyjne lub zrealizowane) w czterech kategoriach do 31 marca 2023 r. poprzez dedykowaną platformę konkursową. Łączna pula nagród to aż 70 000 PLN!

Konkurs promuje wykorzystanie szkła, jako podstawowego materiału stosowanego od lat w architekturze, szczególnie docenianego za walory estetyczne i niezrównaną funkcjonalność, tj. wysoką przepuszczalność światła, rzeczywiste odwzorowywanie barw, izolację cieplną oraz doskonałe właściwości akustyczne. Aby wziąć udział w konkursie należy  zgłosić projekty, w których zastosowano  rozwiązania ze szkła Saint-Gobain Glass.

Zadanie konkursowe

Udział w konkursie Saint-Gobain Glass Design Award mogą wziąć studenci, projektanci oraz architekci. Prace konkursowe należy zgłaszać za pomocą dedykowanej platformy dostępnej na stronie www.glassdesignaward.pl do 31 marca 2023 roku do godz. 23:59. Wystarczy wypełnić znajdujący się na stronie krótki formularz konkursowy oraz wgrać zdjęcia bądź wizualizacje danego projektu (załączony w formularzu opis projektu nie może być dłuższy niż 2 strony A4 i musi zawierać wyszczególnione zaprojektowane/zastosowane rozwiązania Saint-Gobain Glass).

Kategorie konkursu

Uczestnicy mogą zgłaszać swoje projekty w czterech kategoriach konkursowych, przy czym każdy z projektów może znaleźć się w kilku kategoriach. Są to:

FASCYNACJA BRYŁĄ: Projekt fasady budynku z zastosowaniem selektywnych i energooszczędnych rozwiązań Saint-Gobain Glass. Obiekty użyteczności publicznej i komercyjne.

HARMONIA Z OTOCZENIEM: Wyjątkowe i spójne połączenie szklanej fasady budynku z otoczeniem. Obiekty użyteczności publicznej i komercyjne.

OTWARTE WNĘTRZA: Projekt wnętrza prywatnego lub użyteczności publicznej, uwzględniający koncepcję podziału przestrzeni z wykorzystaniem rozwiązań ze szkła Saint-Gobain Glass.

PRZESTRZEŃ FUNKCJONALNOŚCI: Projekty wnętrza, które daje gwarancję funkcjonalności, komfortu i estetyki bez kompromisów w kwestii światła, akustyki i designu.

Nagrody

Łączna suma nagród wynosi 70 000 PLN. W każdej z czterech podstawowych kategorii konkursowych zostanie wyłoniony jeden laureat, który otrzyma 10 000 PLN. Przewidziana została także nagroda główna – Grand Prix w wysokości 30 000 PLN za najlepszy i wyjątkowy projekt spośród wszystkich kategorii, z oryginalnym zastosowaniem rozwiązań szklanych w duchu zrównoważonego rozwoju i designu. Dodatkowo, przy współpracy z agencją OKK! PR, Organizator zapewnia laureatom szeroką, ogólnopolską promocję zwycięskich projektów w mediach wnętrzarskich i architektonicznych.

Jury

Prace konkursowe oceni wyjątkowe Jury w składzie: Arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys, przewodnicząca Jury (APA Wojciechowski Architekci, Prezes Zarządu Głównego SARP), Arch. Marta Sękulska-Wrońska (WXCA, Prezes Oddziału Warszawskiego SAP), Arch. Bogusław Barnaś (BXBstudio), Arch. Przemo Łukasik (Medusa Group), Arch. Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Prof. Jan Sikora (ASP Gdańsk, Sikora Wnętrza), dr hab. Szymon Hanczar (ASP Wrocław, hanczar studio), Marcin Szczelina (Architecture Snob) oraz Benedykt Korduła (Saint-Gobain Glass).

Harmonogram konkursu

Konkurs Glass Design Award startuje 22 listopada 2022 r., a ostateczny termin składania prac na platformie konkursowej glassdesignaward.pl mija 31 marca 2023 r. o godzinie 23:59. Obrady jury odbędą się 8 maja 2023 roku, zaś informacja o laureatach zostanie opublikowana do 30 dni po obradach Komisji Konkursowej na dedykowanej stronie konkursu. Oficjalnie zwycięzców poznamy podczas uroczystej Gali finałowej zorganizowanej przez Saint-Gobain Glass.

Regulamin oraz zasady nadsyłania zgłoszeń dostępne są na platformie konkursowej.

Patronat honorowy:

Łódź Design Festival, Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP), Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej

Patronat medialny:

Architektura&Biznes, Elle Decoration, Architecture Snob, WhiteMAD, Designteka.pl, Foorni.pl, Czas na Wnętrze, MAGAZIF.com, Bryła, Design Alive, Architektura Murator, Urządzamy.pl, Sztuka-wnętrza.pl, Sztuka-architektury.pl, BIZNES.meble.pl, Domosfera.pl, LABEL, Builder

O Saint-Gobain Glass Polska

Należąca do Grupy Saint-Gobain spółka Saint-Gobain Glass Polska to wiodący dostawca najwyższej jakości rozwiązań szklanych, oferowanych w odpowiedzi na wysokie oczekiwania klientów w zakresie komfortu życia, piękna architektury i ochrony środowiska. Oferta Saint-Gobain Glass obejmuje szeroki asortyment szkła bazowego do wszelkiego typu zastosowań oraz nowoczesne produkty i rozwiązania szklane do fasad, okien i wnętrz.

Dzięki swoim niezrównanym właściwościom i parametrom, szkło Saint-Gobain Glass posiada wiele różnorodnych funkcjonalności – chroni przed hałasem, zimnem czy nadmiernym ciepłem, gwarantuje zwiększoną prywatność i bezpieczeństwo.

Wśród rozwiązań tej firmy szczególnie warto wyróżnić wysokowydajne szkło niskoemisyjne ECLAZ®, wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne z rodziny COOL-LITE®, szeroki wachlarz nowoczesnych produktów do wnętrz, takich jak szkło do kabin prysznicowych TIMELESS®, szkło ornamentowelakierowanelustro ekologiczne MIRALITE® PURE czy szkło z efektem lustrzanym MIRASTAR® i MIRASTAR® REFLECT. Wśród produktów specjalnych na uwagę zasługuje linia szkła laminowanego STADIP®, szkło przyjazne ptakom 4BIRD®, szkło bazowe o zredukowanym śladzie węglowym ORAE®, szkło aktywne o zmiennej przezierności PRIVA-LITE® czy szkło grzewcze EGLAS®.

Więcej: https://www.saint-gobain-glass.pl/pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

Muzyka

Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.