Termoizolacja w stylu eko
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Wpływ na środowisko z niszowego zainteresowania stał się w ostatnim czasie jednym z głównych kryteriów oceniania niemal wszystkich aktywności człowieka. Tak jest i z pracami budowlanymi oraz remontowymi. Jeśli przyjrzeć się ocieplaniu domu styropianem, to na rzecz ekologii przemawiają dwa znaczące argumenty.
Po pierwsze chodzi o mniejsze zużycie energii. Oszczędność ciepła, którą uzyskujemy dzięki termoizolacji, oznacza jednocześnie oszczędność energii potrzebnej do jego wytworzenia. Po drugie zaś styropian jest niezwykle trwałym materiałem, co oznacza, że jednorazowa inwestycja będzie służyć długie lata. W dobie dbania o jak najmniejsze zużycie szeroko rozumianych zasobów i nieprodukowanie zbędnych odpadów trwałość jest kluczowa przy projektowaniu ekologicznych rozwiązań.
Gra o energię
Podstawowym celem prawidłowej izolacji cieplnej (w przypadku domów nowo budowanych) lub termomodernizacji (w przypadku starszych budowli) jest rozsądne gospodarowanie ciepłem. Im więcej ciepła zatrzymamy wewnątrz domu, tym mniejsze jest zużycie energii. – Oprócz tych najbardziej odczuwalnych oszczędności w portfelu z powodu mniejszych kosztów ciepła, mówimy także o oszczędnościach na poziomie globalnym, tych związanych właśnie z produkowaniem i korzystaniem z energii – wskazuje Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Nie bez znaczenia jest także to, że coraz częściej projekt dobrej termoizolacji idzie w parze z pomysłem na nowoczesny system ogrzewania, który wykorzystuje energię ze źródeł odnawialnych np. fotowoltaikę. Tym samym, chociaż pośrednio, ale jednak bezsprzecznie, współczesne inwestycje w prawidłowe ocieplenie domu mają wpływ także na czystość powietrza i mniejszy smog.
- Świadomość związku między tym, jak ogrzewamy dom i jak potem dbamy o optymalne, czyli oszczędne, wykorzystanie ciepła w domu wyraźnie rośnie. Ludzie szukają wiedzy o ekologicznych rozwiązaniach, a dodatkowo tej edukacji sprzyjają choćby publiczne programy takie jak np. „Czyste Powietrze”, w ramach którego państwo dofinansowuje i wymianę pieca i inwestycję w termomodernizację. To pokazuje, że musimy traktować środowisko jako całość – podkreśla Dariusz Pruszkowski.
Domy, które potrzebują mało energii, nazywane są energooszczędnymi, a w wersji ekstremalnej – to domy pasywne. Najczęściej też tego typu budowle wyposażone są w domowe instalacje, które produkują energię. Również materiały budowlane zastosowane w konstrukcji takich domów muszą mieć odpowiednie parametry, które pozwolą nazwać je energooszczędnymi.
- W przypadku izolacji cieplnej wybiera się wówczas tzw. styropiany pasywne, które mają znaczenie lepsze parametry, jeśli chodzi o nieprzepuszczanie ciepła. Mogą to być na przykład płyty Passive λ Pro 30. Akurat w przypadku styropianu łatwo rozpoznać produkt pasywny, odróżnia go bowiem od uniwersalnego kolor. Nie jest biały, ale szary dzięki dodatkowi grafitu – wyjaśnia doradca techniczny w Styropminie, który jest producentem zarówno styropianów uniwersalnych, jak i pasywnych.
Trwały jak styropian
Inwestycje z wykorzystaniem styropianu będą służyć przed długie lata. Mówimy o perspektywie nawet kilkudziesięciu lat. Trwałość tego, z czego korzystamy, ma istotne znaczenie dla środowiska. W codziennym życiu osoby, które chcą żyć ekologicznie, odchodzą od jednorazowych produktów na rzecz takich, które można wykorzystać kilka razy. Trzeba sobie jednak uświadomić, że nie chodzi tu tylko o torby na zakupy, czy plastikowe sztućce.
– Pytanie o trwałość jest taka samo zasadne w przypadku ubrań, jak w przypadku materiałów budowalnych. Właściwie w każdej sferze naszego życia możemy wybierać między tym, co szybko trafi na śmietnik, a tym, co będzie nam służyć długo – wskazuje Dariusz Pruszkowski.
W przypadku prac budowlanych, takich jak np. izolacja cieplna, znaczenie dla trwałości ma po pierwsze wysoka jakość materiałów budowalnych, a po drugie – prawidłowe wykonanie. Wadliwa izolacja spowoduje np. gromadzenie się wilgoci, a to już prosta droga do uszkodzeń, które wymagają remontu szybciej niż byśmy sobie życzyli i to zarówno ze względu na koszty, jak i ekologię.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.