Tikkurila: oryginalne wnętrza w duchu retro
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Styl retro przeżywa swój renesans. Do tej pory kojarzony z minioną epoką, dziś wraca w odświeżonym wydaniu. Zabytkowe meble i dodatki zdobyte z antykwariatów bądź na pchlich targach, wzorzyste dywany, stylowe plakaty z motywami stylu vintage – to przykłady wyznaczników niebanalnych wnętrz na miarę dawnych lat. Marka Tikkurila przedstawia kilka wskazówek na aranżację mieszkania, które przeniesie domowników w sentymentalną podróż do przeszłości.
W salonie w stylu retro bazę powinny stanowić elementy wyposażenia, które odzwierciedlą dawną modę. Elegancki, tapicerowany fotel w odcieniu musztardowym czy ekstrawagancki stolik na kółkach wprowadzą do pomieszczenia powiew minionych lat. Inspirowany stylem zabytkowych kamienic parkiet w jodełkę jeszcze bardziej podkreśli wyjątkowy charakter wystroju. Na ścianach zaś doskonale sprawdzi się nieprzytłaczająca barwa, jak np. przydymiona szarość H495 Tuft z palety Tikkurila Feel the Color. Subtelne tło spójnie skomponuje się z wyrazistymi meblami, budując w pomieszczeniu nietuzinkowy, a jednocześnie pełen harmonii obrazek.
Szukając pomysłów na nieco bardziej intrygujące rozwiązania warto przyjrzeć się zestawieniu elementów stylu retro z nowoczesnymi dodatkami. Z pozoru niepasujące do siebie krzesła o różnorodnych kształtach i kolorach czy gustowny regał wypełniony porcelaną będą stanowiły czarującą namiastkę poprzedniej epoki. Jasna zieleń ścian w tonacji Y383 Cucumber dyskretnie dopełni tradycyjne wnętrze, idealnie współgrając z drewnianą podłogą. Nowoczesny akcent w postaci awangardowego plakatu stworzy zaś ciekawy kontrast dla stylistyki retro, nadając pomieszczeniu odrobinę świeżości.
Widoczne, żywe kolory to znak rozpoznawczy lat 50. i 60. Malując ściany na energetyczną żółcień H300 Lemonade oraz soczysty koral K319 Flamingo uzyskamy wnętrze pełne pozytywnej energii, które będzie motywować do działania. By jeszcze mocniej podkręcić niepowtarzalny klimat retro w aranżacji, a jednocześnie uniknąć przerysowanego efektu, warto dobrać meble i dekoracje w przemyślany sposób. Abstrakcyjne formy krzeseł i fantazyjne figurki w podobnych lub neutralnych tonacjach urokliwie wzbogacą pomieszczenie, przenosząc nas myślami do starych, dobrych czasów.
Więcej stylowych wnętrz w barwach Tikkurila można znaleźć pod adresem www.tikkurila.pl.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.