Toaleta dla wymagających – o czym warto pamiętać?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Strefa WC powinna zapewnić użytkownikowi łatwe korzystanie, bezpieczeństwo i higienę. Znaczenie mają takie elementy jak przycisk czy stelaż, ale przede wszystkim rodzaj miski ustępowej – i na niej właśnie się skupimy.
Aby zaspokoić potrzeby bardziej wymagających osób, przydadzą się też dodatkowe funkcjonalności gwarantujące jak najbardziej komfortowe korzystanie z łazienki. Warto pamiętać, że z łazienki przystosowanej do potrzeb osób starszych będą zadowoleni nie tylko sami seniorzy.
Toaleta dla osoby starszej – czyli jaka?
Ze względu na ograniczone możliwości ruchu, seniorzy mają specjalne potrzeby. Jednocześnie osoby te z pewnością chciałyby móc korzystać z toalety bez niczyjej pomocy. Na szczęście jest na to kilka praktycznych sposobów. Oto elementy, które powinny znaleźć się w odpowiednio wyposażonej toalecie dla seniora.
Komfortowe korzystanie ze strefy WC zapewni odpowiednia miska ustępowa. Powinna być umocowana na takiej wysokości, aby osobie starszej było łatwo na niej usiąść. Warto, aby miska znajdowała się nieco wyżej – ułatwi to seniorowi zarówno siadanie, jak i wstawanie. Bardzo dobrym pomysłem będzie też zainstalowanie uchwytów i poręczy: w ścianie, stelażu lub podłodze.
Warto zdecydować się na miskę o wydłużonym kształcie. Taki model ułatwi przesiadanie się na niego z wózka lub balkonika. Dobrym rozwiązaniem będzie też skompletowanie miski z odpowiednią deską klozetową lub siedziskiem – obydwa akcesoria zapewnią maksymalnie bezpieczne korzystanie z toalety.
Miska ustępowa NOVA PRO PREMIUM dla wymagających
Miska ustępowa NOVA PRO PREMIUM marki KOŁO to idealne rozwiązanie dla seniora. Owalny model jest umieszczony na stelażu i znajduje się nieco wyżej, co zapewnia większą wygodę i bezpieczeństwo korzystania z toalety. Miska jest też podwieszana, co umożliwia łatwe sprzątnięcie strefy WC.
W modelu NOVA PRO PREMIUM zastosowano technologię Rimfree®, w której trudno dostępne przestrzenie ograniczono do minimum. Dzięki temu utrzymanie miski w czystości jest niezwykle łatwe. Wraz z funkcjonalnością idzie w parze również stylowy wygląd modelu, a to za sprawą krytych mocowań i niewidocznych elementów konstrukcyjnych.
Odpowiednią miskę ustępową docenią nie tylko seniorzy
Wiele z powyższych rozwiązań sprawdzi się nie tylko w przypadku osób starszych lub z niepełnosprawnościami. Warto pamiętać, że model podwieszany, który umieszczono nieco wyżej, doskonale sprawdzi się także w łazience użytkownika obdarzonego wysokim wzrostem.
Co jeszcze warto mieć na uwadze, projektując toaletę? Dużym ułatwieniem będzie z pewnością toaleta myjąca, na przykład Geberit AquaClean. Można w niej regulować temperaturę i intensywność strumienia wody, a także powietrza suszącego. Dzięki temu nie ma potrzeby przesiadania się na bidet. Takie rozwiązanie powinny rozważyć także posiadacze niewielkiej łazienki, którym zależy na posiadaniu bidetu. Z kolei moduł Geberit DuoFresh skutecznie odświeża zanieczyszczone powietrze.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.