Komunikaty PR

TRENDY W SALONIE, CZYLI JAKIE FOTELE POLACY WYBIERALI W 2019 ROKU

2020-03-15  |  22:35
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro@okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Do pobrania jpg ( 0.88 MB )

Idealnie pasują do przestronnego salonu, przytulnej sypialni, domowego gabinetu a nawet holu. Zapewniają komfortowy wypoczynek na siedząco podczas lektury ulubionych książek, oglądania telewizji, telefonicznych pogawędek, spotkań z bliskimi czy wieczornego czytania bajek z milusińskimi. Jednocześnie mogą stanowić efektowny element wyposażenia, dopełniający aranżację pomieszczenia i podkreślający jego klimat. Polacy kochają fotele i chętnie kupują je do swoich domów. O tym, jakie fotele wybierają, mówi najnowszy raport przygotowany przez Fabrykę Mebli Gala Collezione

Design i styl

Klasyka powoli odchodzi do lamusa. Masywne fotele o mocnej bryle, szerokich bokach i niskich nóżkach, zastąpiły lekkie wizualnie „uszaki” w różnych odsłonach. Polubiliśmy szczególnie te nawiązujące designem do stylu scandi, które wyróżniają są wzorniczą subtelnością i wysokimi, drewnianymi nóżkami. Doceniliśmy „uszy”, które dodają meblowi przytulności, „otulają” podczas wypoczynku i zapewniają wygodne wsparcie dla głowy. Smukłe nóżki, lekka forma, miękkie, zaoblone kształty i subtelne, geometryczne pikowania – to cechy designu foteli najczęściej wybieranych w 2019 roku.

Nóżki podkreślają charakter mebla

Popularność stylu skandynawskiego zmieniła nasze upodobania nie tylko do aranżacji wnętrz w naszych domach, ale także designu mebli wypoczynkowych, w tym również foteli. Najchętniej sięgamy po takie, które mają smukłe i wysokie nóżki, bowiem one dodają meblowi wizualnej lekkości. Meble na wysokich nóżkach wyglądają nowocześnie, a przy tym pomieszczenie dzięki nim wydaje się bardziej przestronne.

Jeśli fotel ma mieć wysokie nóżki, to najczęściej wybieramy te drewniane, choć rośnie także stopniowo grupa zwolenników nóżek metalowych, szczególnie w kolorze czarnym matowym. Zdecydowanie jednak w naszych wnętrzach królują jasne, naturalne wybarwienia drewna, mocno utożsamiane ze stylem skandynawskim, m.in. dąb natura, buk natura czy dąb efekt wosku. Są one mniej dominujące i stanowią subtelne dopełnienie bryły mebla. Jasne drewno buduje dodatkowo bliskie skojarzenia z naturą i jest przy tym bardzo neutralne. Pasuje bowiem nie tylko do wnętrz skandynawskich, ale także choćby tych w stylu modern classic.

W porównaniu do roku 2018, w roku 2019 w czołówce kolorów nie ma już ciemnego orzecha. Pozycję traci także stosunkowo ciemna czereśnia antyczna. Swój mocny udział zaznaczył natomiast dąb w trzech odcieniach – natura, efekt wosku i bianco.

Fotelowe upodobania kolorystyczne

Zaledwie co dziesiąta osoba zdecydowała się w 2019 roku na kupno fotela w obiciu ze skóry naturalnej, podczas gdy jeszcze rok wcześniej skórzany fotel wybierał co piąty Polak. Może mieć to związek z ogromną popularnością stylu skandynawskiego i jemu pochodnych, w których dużą wagę przywiązuje się do przytulności, budowanej m.in. poprzez ciepłe w odbiorze, naturalne tkaniny. Z drugiej strony rok 2019 upłynął pod znakiem tkanin welwetowych, które szturmem wdarły się do polskich salonów. Welwet – dzięki efektownemu wyglądowi i wizualnej trójwymiarowości budowanej przez mieniącą się w świetle fakturę – znalazł zastosowanie nie tylko na elementach dekoracyjnych takich jak poduszki czy zasłony, ale także doskonale sprawdził się jako obicie foteli. Tkanina taka sprawia, że bardzo przytulnie i „puchato”, zachęcając do przyjemnego wypoczynku i leniuchowania.

Fotele w obiciu tkaninowym – 10 najpopularniejszych tonacji kolorystycznych

W 2019 roku Polacy nadal chętnie wybierali różne odcienie szarości, od popielatego aż po grafitowy. Po fotel w takich barwach sięgnęła co trzecia osoba, która zdecydowała się na zakup fotela w obiciu tkaninowym. W czołówce kolorów znalazły się też bardziej wyraziste i nasycone kolory, szczególnie te lansowane w ostatnich sezonach przez designerów i projektantów. Popularność zdobyły m.in. żółty, granat, butelkowa zieleń, turkusy i różne odcienie niebieskiego.

Fotele w obiciu ze skóry naturalnej  – 10 najpopularniejszych tonacji kolorystycznych

Skóra naturalna to rodzaj obicia, który nieodłącznie kojarzy się z szykiem i elegancją. Potwierdzają to także kolorystyczne wybory Polaków w tym zakresie. Do łask wraca klasyczna czerń, choć nadal najczęściej wybierane są skórzane fotele w jasnych odcieniach kremu i beżu.

Raport jest opracowaniem własnym Fabryki Mebli Gala Collezione na podstawie losowo dobranej próby N=10 000 zamówień z terenu całej Polski na fotele tapicerowane produkowane przez Grupę Gala Collezione złożonych w 2018 r oraz N=10 000 zamówień złożonych w 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć