Komunikaty PR

Uczniowie z województwa wielkopolskiego rozpoczynają zimową przygodę z ekonomią

2023-01-30  |  11:26
Biuro prasowe

Wraz z rozpoczęciem ferii zimowych, ruszają atrakcyjne zajęcia dla uczniów w ramach projektu edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią”. Od poniedziałku zimową przygodę z ekonomią rozpoczną uczniowie klas 6 i 7 szkół podstawowych z województwa wielkopolskiego z gmin Czerwonak i Słupca. Zajęcia, realizowane w ramach projektu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej oparte są głównie na grach i zabawach edukacyjnych, konkursach. Młodzi odwiedzają także lokalnych przedsiębiorców, placówki banków i oddziały okręgowe NBP.

 

„Ferie z ekonomią” to projekt edukacji ekonomicznej adresowany do uczniów 6. i 7. klas szkół podstawowych z terenów wiejskich i miast do 20 tys. mieszkańców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną i finansową. Podczas jednego tygodnia ferii zimowych, uczniowie, uczestnicząc w grach i zabawach ekonomicznych zdobywają wiedzę m.in. z zakresu postaw przedsiębiorczych, bankowości, sposobów planowania i zarządzania budżetem domowym oraz poznania roli pieniądza w gospodarce narodowej. Zajęcia w czasie ferii prowadzone są przez nauczyciela przedmiotu WOS, który otrzymuje odpowiednie przeszkolenie oraz autorskie scenariusze zajęć. Dodatkowo w ramach projektu prowadzone są konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

 

W pierwszym tygodniu ferii zimowych, w terminie 30 stycznia – 3 lutego br., wezmą udział uczniowie z dwóch szkół z województwa wielkopolskiego:

  • Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Czerwonaku
  • Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młodojewie (w gminie Słupca)

 

Z kolei w drugim tygodniu ferii, w okresie 6-10 lutego br., zajęcia przeprowadzone będą w

Szkole Podstawowej im. Polskich Noblistów w Drążnej (w gminie Słupca).

 

W tym samym terminie odbywają się zajęcia w szkołach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, małopolskiego i świętokrzyskiego.

 

„Ferie z ekonomią” to nie tylko sposób na ciekawe i aktywne spędzenie czasu w przerwie od nauki. W trakcie zajęć młodzież ma okazję zdobyć wiedzę z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości oraz kompetencje kluczowe, a także odwiedzić lokalne banki i miejscowych przedsiębiorców. W tegorocznej edycji dla chętnych uczniów przewidziano również konkurs wiedzy ekonomiczno-finansowej z atrakcyjnymi nagrodami.

 

Udział w projekcie to również cenne doświadczenie dla nauczycieli. Prowadzący zajęcia poszerzają swoją wiedzę z aktywnych metod nauczania oraz z zakresu m.in. trendów na rynku pracy, finansów, bankowości i przedsiębiorczości.

 

- „Ferie z ekonomią” to pomysł na ciekawe zajęcia edukacyjne dla młodzieży połączone z dobrą zabawą. Ekonomia to ważny element naszego życia, a dzieci od najmłodszych lat powinny wiedzieć, skąd biorą się pieniądze, po co są oszczędności, czym jest lokata i na czym polega przedsiębiorczość. Nie każdy jednak łatwo przyswaja sobie pojęcia ekonomiczne i potrafi zrozumieć procesy gospodarcze, dlatego nasz projekt, by ułatwić przyswojenie tej niełatwej wiedzy, wykorzystuje gry i zabawy. „Ferie z ekonomią” uczą najmłodszych mechanizmów rynkowych, których zrozumienie, w naszym przekonaniu, jest niezwykle kluczowe w dorosłym życiu – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

Tegoroczną 5. edycją projektu objętych jest 48 szkół podstawowych z niemal wszystkich województw. „Ferie z ekonomią” to efekt wieloletnich doświadczeń Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży i kontynuacja projektu pierwotnego „Na Własne Konto”, prowadzonego w latach 2011-2017. Projekty są uzupełnieniem i poszerzeniem podstawy programowej przedmiotu Wiedza o społeczeństwie. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 13,5 tysięcy uczniów. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej na stronie www.feriezekonomia.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.