Udany eksperyment: Laboratorium Interprint na Łódź Design Festival
Właśnie zakończył się Łódź Design Festival. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem - “Re:generacja” i miała skłonić do refleksji nad kierunkiem, który obiera współczesne wzornictwo. Podczas festiwalu firma Interprint stworzyła wyjątkową przestrzeń, która pomogła znaleźć odpowiedź na niejedno pytanie dotyczące przyszłości designu. Podczas 10 festiwalowych dni Laboratorium Interprint odwiedziło szerokie grono zwiedzających. Firma Interprint po raz 15 została również sponsorem festiwalu.
„Re:generacja” - hasło przewodnie niedawno zakończonego wydarzenia, było swoistą zachętą do dokonania głębszej refleksji nad sytuacją w świecie wzornictwa i wyzwaniom, które przed nami stawia. Interprint jest świadomy tego, że tempo dzisiejszego życia jest tak szybkie, że warto zwrócić się ku przeszłości, sięgając do korzeni i czerpać z niej to, co najlepsze. Festiwal był dobrą okazją, by wspólnie zastanowić się nad przyszłością wzornictwa, dlatego firma przygotowała dla uczestników niespodziankę, która miała skłonić ich do refleksji. Instalacja pozwoliła zatrzymać się na chwilę i dosłownie poczuć, czym jest design.
Praca z ideą
Tym razem Interprint opracował nową formułą spotkań z uczestnikami festiwalu: „Laboratorium” IP LAB — stanowisko, które umożliwiło stworzenie inspirujących kompozycji. Była to wyjątkowa okazja, by przyjrzeć się strukturom, wzorom i kolorom oraz połączyć je w kreatywny sposób. Głównym celem było „zbadanie”, w jaki sposób odbierane są trendy oraz jak obecnie postrzegamy łączenie różnych materiałów. Wśród inspiracji przygotowanych przez firmę znalazło się kilkanaście nowych dekorów. W eksperymencie udział wzięli zarówno dorośli jak i odwiedzające festiwal dzieci, które z ogromnym zaangażowaniem tworzyły własne kompozycje. Każdy projekt firma Interprint nagrodziła słodką niespodzianką i pamiątkowym zdjęciem własnoręcznie stworzonego projektu.
Konkurs make me! Rozstrzygnięty
Realizowany od 15 lat konkurs make me! to jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. W tym roku ze 147 nadesłanych zgłoszeń jury konkursu, w którym tradycyjnie zasiadał również Maurizio Burrato (Dyrektor Generalny Interprint Włochy oraz Członek Grupy Projektowej Interprint), wybrało 26 finalistów. Ostateczny werdykt nie był łatwy, bo poziom był niezwykle wyrównany, a wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI wieku. Ostatnim wyróżnieniem przyznanym podczas tegorocznej edycji konkursu make me! były dwie nagrody specjalne w wysokości 10 tys. zł, ufundowane przez partnerów wydarzenia. Interprint przyznał wyróżnienie Julii Sulikowskiej, zdobywczyni pierwszej nagrody w konkursie make me! za projekt URBAN COOLSPOT PROJECT.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.