Udany eksperyment: Laboratorium Interprint na Łódź Design Festival
Właśnie zakończył się Łódź Design Festival. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem - “Re:generacja” i miała skłonić do refleksji nad kierunkiem, który obiera współczesne wzornictwo. Podczas festiwalu firma Interprint stworzyła wyjątkową przestrzeń, która pomogła znaleźć odpowiedź na niejedno pytanie dotyczące przyszłości designu. Podczas 10 festiwalowych dni Laboratorium Interprint odwiedziło szerokie grono zwiedzających. Firma Interprint po raz 15 została również sponsorem festiwalu.
„Re:generacja” - hasło przewodnie niedawno zakończonego wydarzenia, było swoistą zachętą do dokonania głębszej refleksji nad sytuacją w świecie wzornictwa i wyzwaniom, które przed nami stawia. Interprint jest świadomy tego, że tempo dzisiejszego życia jest tak szybkie, że warto zwrócić się ku przeszłości, sięgając do korzeni i czerpać z niej to, co najlepsze. Festiwal był dobrą okazją, by wspólnie zastanowić się nad przyszłością wzornictwa, dlatego firma przygotowała dla uczestników niespodziankę, która miała skłonić ich do refleksji. Instalacja pozwoliła zatrzymać się na chwilę i dosłownie poczuć, czym jest design.
Praca z ideą
Tym razem Interprint opracował nową formułą spotkań z uczestnikami festiwalu: „Laboratorium” IP LAB — stanowisko, które umożliwiło stworzenie inspirujących kompozycji. Była to wyjątkowa okazja, by przyjrzeć się strukturom, wzorom i kolorom oraz połączyć je w kreatywny sposób. Głównym celem było „zbadanie”, w jaki sposób odbierane są trendy oraz jak obecnie postrzegamy łączenie różnych materiałów. Wśród inspiracji przygotowanych przez firmę znalazło się kilkanaście nowych dekorów. W eksperymencie udział wzięli zarówno dorośli jak i odwiedzające festiwal dzieci, które z ogromnym zaangażowaniem tworzyły własne kompozycje. Każdy projekt firma Interprint nagrodziła słodką niespodzianką i pamiątkowym zdjęciem własnoręcznie stworzonego projektu.
Konkurs make me! Rozstrzygnięty
Realizowany od 15 lat konkurs make me! to jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. W tym roku ze 147 nadesłanych zgłoszeń jury konkursu, w którym tradycyjnie zasiadał również Maurizio Burrato (Dyrektor Generalny Interprint Włochy oraz Członek Grupy Projektowej Interprint), wybrało 26 finalistów. Ostateczny werdykt nie był łatwy, bo poziom był niezwykle wyrównany, a wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI wieku. Ostatnim wyróżnieniem przyznanym podczas tegorocznej edycji konkursu make me! były dwie nagrody specjalne w wysokości 10 tys. zł, ufundowane przez partnerów wydarzenia. Interprint przyznał wyróżnienie Julii Sulikowskiej, zdobywczyni pierwszej nagrody w konkursie make me! za projekt URBAN COOLSPOT PROJECT.
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.
Bankowość
Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych
W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.
Muzyka
Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.