Udany eksperyment: Laboratorium Interprint na Łódź Design Festival
Właśnie zakończył się Łódź Design Festival. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem - “Re:generacja” i miała skłonić do refleksji nad kierunkiem, który obiera współczesne wzornictwo. Podczas festiwalu firma Interprint stworzyła wyjątkową przestrzeń, która pomogła znaleźć odpowiedź na niejedno pytanie dotyczące przyszłości designu. Podczas 10 festiwalowych dni Laboratorium Interprint odwiedziło szerokie grono zwiedzających. Firma Interprint po raz 15 została również sponsorem festiwalu.
„Re:generacja” - hasło przewodnie niedawno zakończonego wydarzenia, było swoistą zachętą do dokonania głębszej refleksji nad sytuacją w świecie wzornictwa i wyzwaniom, które przed nami stawia. Interprint jest świadomy tego, że tempo dzisiejszego życia jest tak szybkie, że warto zwrócić się ku przeszłości, sięgając do korzeni i czerpać z niej to, co najlepsze. Festiwal był dobrą okazją, by wspólnie zastanowić się nad przyszłością wzornictwa, dlatego firma przygotowała dla uczestników niespodziankę, która miała skłonić ich do refleksji. Instalacja pozwoliła zatrzymać się na chwilę i dosłownie poczuć, czym jest design.
Praca z ideą
Tym razem Interprint opracował nową formułą spotkań z uczestnikami festiwalu: „Laboratorium” IP LAB — stanowisko, które umożliwiło stworzenie inspirujących kompozycji. Była to wyjątkowa okazja, by przyjrzeć się strukturom, wzorom i kolorom oraz połączyć je w kreatywny sposób. Głównym celem było „zbadanie”, w jaki sposób odbierane są trendy oraz jak obecnie postrzegamy łączenie różnych materiałów. Wśród inspiracji przygotowanych przez firmę znalazło się kilkanaście nowych dekorów. W eksperymencie udział wzięli zarówno dorośli jak i odwiedzające festiwal dzieci, które z ogromnym zaangażowaniem tworzyły własne kompozycje. Każdy projekt firma Interprint nagrodziła słodką niespodzianką i pamiątkowym zdjęciem własnoręcznie stworzonego projektu.
Konkurs make me! Rozstrzygnięty
Realizowany od 15 lat konkurs make me! to jeden z najważniejszych, międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. W tym roku ze 147 nadesłanych zgłoszeń jury konkursu, w którym tradycyjnie zasiadał również Maurizio Burrato (Dyrektor Generalny Interprint Włochy oraz Członek Grupy Projektowej Interprint), wybrało 26 finalistów. Ostateczny werdykt nie był łatwy, bo poziom był niezwykle wyrównany, a wszystkie projekty cechowała ogromna świadomość co do wyzwań, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI wieku. Ostatnim wyróżnieniem przyznanym podczas tegorocznej edycji konkursu make me! były dwie nagrody specjalne w wysokości 10 tys. zł, ufundowane przez partnerów wydarzenia. Interprint przyznał wyróżnienie Julii Sulikowskiej, zdobywczyni pierwszej nagrody w konkursie make me! za projekt URBAN COOLSPOT PROJECT.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.